Kızların eğitimi ile ilgili konferans konuşmaları var mı?
Eğitim insan olmaktan kaynaklanan en temel haktır ve eşitlik, kalkınma ve barış hedeflerine ulaşılması icin gerekli bir aractır
Herhangi bir ailede, bir cocuğun diğerinden daha fazla dikkat gerektirdiği durumlar mutlaka olacaktır
Bu cocuğun gereksinimlerine yanıt verilmesi, diğer cocukların daha az sevildikleri anlamına gelmez
Olup biten, belirli bir anda, belirli bir cocuğun gereksinimlerinin daha oncelikli, daha kritik ozellikler taşımasıdır Her anababa bunun doğru olduğunu bilir ve her cocuk belirli belirsiz de olsa bu durumun farkına varır
Aile icin gecerli olan, uluslararası topluluklar icin de gecerlidir Dunyadaki her kız ve erkek cocuğun, eğitim hakkından yararlanabilmesi icin bizim elimizden gelen her şeyi yapmamızı bekleme hakkı vardır Ne var ki, bircok ulke soz konusu olduğunda, iş eğitime geldiğinde kız cocuklar en dezavantajlı konumdadırlar
Bu yılın Dunya Cocuklarının Durumu’nda da belirtildiği gibi, milyonlarca kız cocuk hic okula gitmemiştir, bundan daha fazla kız cocuk eğitimini tamamlamamıştır ve sayısız kız cocuk da hakları olan kaliteli eğitimi alamamıştır Bu durumdaki milyonlarca kız cocuk toplumlarımızın kıyısına koşesine itilmektedir; yaşamları olması gerekenden daha sağlıksız, becerileri daha az, yaşamlarında pek az secenek bulunan ve geleceğe ilişkin umutları hayli zayıf cocuklardır bunlar Buyuyup kadınlık donemine geldiklerinde, icinde bulundukları toplumların siyasal, sosyal ve ekonomik kalkınma cabalarına katılma acısından hazırlıksız durumdadırlar Bu durumdaki kadınların ve elbette cocuklarının karşılaştıkları yoksulluk, HIVAIDS, cinsel somuru, şiddet ve istismar riskleri de daha yuksektir
Oysa bir kız cocuğu eğitmek, ailenin butununu eğitmek demektir Bir kez daha burada da, aileler icin gecerli olan toplumlar icin ve tabii ki ulkeler icin de gecerlidir Bugune dek yapılan pek cok araştırma, kalkınma icin kız cocukların eğitiminden daha etkili başka bir arac olmadığını gostermiştir Başka hicbir politikanın, ekonomik uretkenliği artırma, bebek ve anne olumlerini azaltma, beslenme duzeyini geliştirme ve HIVAIDS’in yaygınlaşmasını onleme dahil sağlık koşullarını iyileştirme gucu, eğitiminki kadar fazla değildir Gene başka hicbir politika, bir sonraki kuşağın eğitim şansını bu olcude artıramaz
21 yuzyılda daha iyi bir dunya icin dunya ulkelerinin uzerinde anlaşmaya vardıkları Binyıl Kalkınma Hedeflerinden (BKH) ikisi, kız ve erkek cocukların eğitimi uzerinde odaklanmıştır Bunlar salt birtakım hedeflerden ibaret değildir; bu hedeflere ulaşmada ne kadar başarılı olduğumuz, diğer butun hedeflere ulaşabilme yeteneğimiz acısından yaşamsal onem taşımaktadır Uluslararası ailemiz, ancak bu hedefleri yaşama gecirerek daha guclu, daha sağlıklı, daha eşitlikci ve daha mureffeh olabilir
Kofi Atta Annan
Birleşmiş Milletler Eski Genel Sekreteri
Eğitim insan olmaktan kaynaklanan en temel haktır ve eşitlik, kalkınma ve barış hedeflerine ulaşılması icin gerekli bir aractır
Herhangi bir ailede, bir cocuğun diğerinden daha fazla dikkat gerektirdiği durumlar mutlaka olacaktır
Bu cocuğun gereksinimlerine yanıt verilmesi, diğer cocukların daha az sevildikleri anlamına gelmez
Olup biten, belirli bir anda, belirli bir cocuğun gereksinimlerinin daha oncelikli, daha kritik ozellikler taşımasıdır Her anababa bunun doğru olduğunu bilir ve her cocuk belirli belirsiz de olsa bu durumun farkına varır
Aile icin gecerli olan, uluslararası topluluklar icin de gecerlidir Dunyadaki her kız ve erkek cocuğun, eğitim hakkından yararlanabilmesi icin bizim elimizden gelen her şeyi yapmamızı bekleme hakkı vardır Ne var ki, bircok ulke soz konusu olduğunda, iş eğitime geldiğinde kız cocuklar en dezavantajlı konumdadırlar
Bu yılın Dunya Cocuklarının Durumu’nda da belirtildiği gibi, milyonlarca kız cocuk hic okula gitmemiştir, bundan daha fazla kız cocuk eğitimini tamamlamamıştır ve sayısız kız cocuk da hakları olan kaliteli eğitimi alamamıştır Bu durumdaki milyonlarca kız cocuk toplumlarımızın kıyısına koşesine itilmektedir; yaşamları olması gerekenden daha sağlıksız, becerileri daha az, yaşamlarında pek az secenek bulunan ve geleceğe ilişkin umutları hayli zayıf cocuklardır bunlar Buyuyup kadınlık donemine geldiklerinde, icinde bulundukları toplumların siyasal, sosyal ve ekonomik kalkınma cabalarına katılma acısından hazırlıksız durumdadırlar Bu durumdaki kadınların ve elbette cocuklarının karşılaştıkları yoksulluk, HIVAIDS, cinsel somuru, şiddet ve istismar riskleri de daha yuksektir
Oysa bir kız cocuğu eğitmek, ailenin butununu eğitmek demektir Bir kez daha burada da, aileler icin gecerli olan toplumlar icin ve tabii ki ulkeler icin de gecerlidir Bugune dek yapılan pek cok araştırma, kalkınma icin kız cocukların eğitiminden daha etkili başka bir arac olmadığını gostermiştir Başka hicbir politikanın, ekonomik uretkenliği artırma, bebek ve anne olumlerini azaltma, beslenme duzeyini geliştirme ve HIVAIDS’in yaygınlaşmasını onleme dahil sağlık koşullarını iyileştirme gucu, eğitiminki kadar fazla değildir Gene başka hicbir politika, bir sonraki kuşağın eğitim şansını bu olcude artıramaz
21 yuzyılda daha iyi bir dunya icin dunya ulkelerinin uzerinde anlaşmaya vardıkları Binyıl Kalkınma Hedeflerinden (BKH) ikisi, kız ve erkek cocukların eğitimi uzerinde odaklanmıştır Bunlar salt birtakım hedeflerden ibaret değildir; bu hedeflere ulaşmada ne kadar başarılı olduğumuz, diğer butun hedeflere ulaşabilme yeteneğimiz acısından yaşamsal onem taşımaktadır Uluslararası ailemiz, ancak bu hedefleri yaşama gecirerek daha guclu, daha sağlıklı, daha eşitlikci ve daha mureffeh olabilir
Kofi Atta Annan
Birleşmiş Milletler Eski Genel Sekreteri