iltasyazilim
FD Üye
komik tiyatro oyunları
Tiyatro metinleri gülünç
PARA PARA PARA
Müdür masanın başında oturmuşMasanın üzerinde “Mektep Müdürü Hasip Hesapbilir yazısı net bir şekilde görünürMüdürün sağında üç, solunda da üç öğretmen bulunmaktaOkulun ihtiyaçlarıyla ilgili buluşma yapılmaktadır
Müdür—Değerli hoca arkadaşlarım bilindiği üzere okulumuzun ihtiyaçları gittikçe artmakta lakin gelirimiz bunu karşılayamamakta Dolayısıyla bu ihtiyaçların karşılanması için bize şimdi kaynak bulmanız gerekir
1Hoca,Müdürüm İMF ’den takviye başvurusunda bulunsak bize takviye etmez mi?
2Hoca—Şüphesiz eder Hiç şüpheniz olmasın fakat küçük bir sorun olacakBir yıl daha sonra İMF ’nin takviye borcunu ödemek için okulu satmamız gerekecek
Müdür—Arkadaşlar şakanın sırası değilLütfen ciddi olalım
3Hoca—Sayın müdürüm benim hoş bir fikrim var
2Hoca—Derslerden daha sonra okulun ihtiyaçları için seyyar satıcılık yapalım dersen hiç hitabe Ben ev kiram için bu işi yapıyorum
Müdür—Buyurun Hocam fikrinizi alalım
3Öğretmen—Okulumuzun çatı katı şu lahza manâsız yok mi?
Müdür—Boooş
3Öğretmen—Çatı katına 20 ranza düşmez mi?
Müdür—30 ranza da düşer ;lakin ne yapacaksın ranzayı
3Hoca—30 ranzayı, üstüne de nitelikli birkaç yatak koyduk mu küçücük bir otelimiz olurOtel fiyatlarının yarısı dek bir vergi talep ettik mi gör o süre para nasıl kazanılıyormuş
4Hoca—Bence çatı katına da lüzum yok otel sadece akşamları kullanıldığına tarafından tüm sınıfları oda niyetine kullanabiliriz
3Hoca—Süper bir akıl O halde 30 yok 300 yataklık bir otelimiz olur
1Öğretmen—Müşterilerimizi de sabah erkenden giriş zili çalmadan bir saat önce postalarız
Müdür—(alay edercesine)Artık Hilton Oteli bile bizimle rekabet edemez
3Öğretmen—(Önemli önemli)Etmez vallahi
Müdür—(sinirlenir)Ya saçmalamayın Allah aşkına Devletin okulunu ticarethaneye mi dönüştüreceğiz
3Hoca—Müdürüm ne yapalım öğrencilerden para isteyecek yüzümüz kalmadı Biz de böyle saçmalıyoruz
Müdür—Hiç gereksizce kendinizi yormayınÖğrencilerden parayı toplamaktan diğer hiçbir çaremiz değil
2ÖĞRETMEN—Müdürüm kesin misiniz?Şöyle minicik bir ihtimal bile değil mu?
Müdür—Maalesef değil
4Hoca—Yani yeniden öğrencilerden para mı koparacağız
Müdür—Mecburen
3Hoca—Dobra Dobra okul için para gerekli diyeceğiz
Müdür—Başka çaremiz değil
1Hoca—(ellerini havaya kaldırarak)Allah yardımcımız olsun
Hepsi—Amin
1Hoca—Allah gazamızı mübarek etsin
Tümü—Amin ya rabbim!
Müdür—Arkadaşlar savaşa gitmeyeceksiniz Altı üstü öğrencilerden 50 milyon para isteyeceksiniz
Tümü—Ne…50 milyon mu?
2Hoca—Müdürüm illaki elli yeni kuruş çağrıda bulunmak istediniz
3Hoca—Alt canımelli yeni kuruş seslenmek istedi; lakin dili sürçtü
4Hoca—Evet evet dili sürçtü (1 öğretmeni dürtükler)
1Öğretmen—Kesinlikle ,emrindeki emrindeki, elli yeni kuruş çağrıda bulunmak istedi
Müdür—(sinirli) Yeter! Dilim sürçmedi50 milyon yani 50 YTL top lana cak
2 Öğretmen—Lakin müdürüm bu kadarı fazla
3Öğretmen—hiç olmazsa 5 taksit imkanı verelim
Müdür—(alayımsı bir şekilde)İsterseniz Kredi kartına artı üç taksit imkanı da verelim
im
4Hoca—Süper olur vallahi
Müdür—Ya arkadaşlar lütfen yaBiraz ciddi olalımBu para bizim ihtiyacımızı ancak karşılar fakat mademki pozitif diyorsunuz O zaman şöyle yapabilirizYarısını bu dönem yarısını da ikinci dönem toplayalımSöyleyeceğiniz diğer bir şey yahut toplantımız burada sona ermiştir Hepinize iyi dersler
Matematik öğretmeni sınıfa girer Öğrenciler ayağa kalkar
Matematik Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)
Matematik Öğret—(Kafasını öne eğip düşünürSınıfın içinde gidip gelirAklına aydınlık bir düşünce kazanç)Gençler bu gün dört işlemlerle ilgili problem çözeceğiz
1Öğrenci—Hocam biz bu konuyu şimdiden bitirdik
Matematik Öğret—olsun bu konu fazla kayda değer şimdi söyleyeceğim problemi çözmeye çalışın Bir okulun fotokopi makinesi, telefon faturası ; kırtasiye, temizleme malzemesi, dolap,kırılan camlar için 25 milyara ihtiyacı vardırBu parayı 500 hayırsever yurttaş karşılamayı düşünmektedirBu 500 yurttaş parayı iki taksit halinde ödeyecekse parça başına ne dek para düşer
1Öğrenci—Hocam ben hayırsever bir vatandaş olmak istemiyorum
2Öğrenci—Hocam ben hayatımda hiç hayır işlemedimBundan sonradan da işlemezsem olmaz mı?
3Öğrenci—Hocam bu iyiliksever vatandaşlar biz miyiz
Matematik Öğret—Aklınla bin yaşa Nasıl anladın
1Öğrenci—Hocam biz bu parayı vermek istemiyoruz
Matematik Öğret—O zaman sizinle bir anlaşma yapalım
Öğrenciler—Yapalım
Matematik Öğret—Bir dakika içerisinde bu sorunun içten cevabını verenler parayı vermesinKabul mu?
Öğrenciler—Bitmiş Hocam kabul ediyoruz
Matematik Öğret—Süreniz başladı(Bir dakika geçer )süreniz bittiEvet sırayla cevapları alayım
1Öğrenci—Hocam birey başına 1 milyar düşüyor
Öğrenciler—Ne 1 milyar mı? O Ha ha ha
2Öğrenci—50 bin
3Öğrenci—5 milyon
4Öğrenci—100 milyon
5Öğrenci—250 milyon
6Öğrenci—10 milyon
Matematik Öğret—Maalesef dürüst cevabı veremediniz Doğru yanıt 25 milyondu Acilen en geç yarına dek yardımlarınızı bekliyorumAllah gerekli hayrınızı kabul etsin
1Öğrenci—Hocam ya bu parayla ben on paket sigara alırım
Matematik Öğret—Sus söylev itiraz istemiyorum siz kendiniz iddiaya girdiniz Herkes bu parayı verecek
1Öğrenci—Hocam biz matematikten ne anlarız siz maçlardan bahsedin iddiadan size milyarlar kazandıralım
Matematik Öğret—Yook canım Alın eteriyle kazanılmayan paradan hayır gelmez
Edebiyat öğretmeni derse girer Öğrenciler ayağa kalkar
Edebiyat Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)
Edebiyat Öğret—Sevgili gençler bugün edebiyatımızda manâlı bir yeri olan tasavvuf konusunu işleyeceğiz
1Öğrenci—Hocam lakin biz bugün yazılmış olacaktık
Edebiyat Öğret—Vazgeçtim yazılıyı haftaya yapacağım
2Öğrenci—Hocam biz bu konuyu geçen sene işlemiştik
Edebiyat Öğret—Bu konu fazla kayda değer onun için bu yıl de işleyeceğizPeki madem geçen yıl bu konuyu gördünüz kim tasavvufu açıklayacak(bir öğrenci elini kaldırır)
1Öğrenci—Hocam tasavvuf insanın nefsinden vazgeçip Allah ’a yakınlaşması değil mi?
Edebiyat Öğret—Evet kuşkusuz odurPeki lakin insan Allah ’a nasıl yakınlaşır
2Öğrenci—Hocam camiye artan bir şekilde
Edebiyat Öğret—Camiye mi?
2Öğrenci—evet camiyeCami Allah ’ın evi değil mi Camiye gitgide Ona yakınlaşırız
Edebiyat Öğret—O mecazi anlamda söylenmiştirYoksa insan Allah ’a doğrusu yaklaşmak istiyorsa dünya nimetlerini elinin tersiyle şöyle arka tarafa itmeli , bir daha da arkasına bakmamalıAllah ’ı gönülden sevmeli Allah ’tan mal mülk değil sevgisini istemeliDünya dediğin üç günlük yolculuk değil mi?Mevlana “şebi aruz yani “kavuşma gecesi derdiNeden? Çünkü ölümü Allah ’a kavuşmak dünyayı konuk evi olarak görürdüArkadaşlar Tasavvuf ehli üç jurnal dünya hayatı için mala mülke değe vermezdiOnlar zamanımız insanı gibi dolarla ,dövizle uğraşmazlardı
1ÖĞRENCİ—Çünkü o zaman en değerli yatırım borsaydı onun için Hocam
Edebiyat Öğret Hayır canım hatalı söyledin en değerli yatırım cennet için Allah sevgisi için yapılan yatırım idiTasavvuf ehli çoğu süre oruç miktar az yemek yerdi Günümüzdeki halk müziği gibi nofrost buzdolaplarına ,çamaşır ve bulaşık makinelerine,yatak odalarına milyarlarca para harcamazdı Çoğu tarlasında çalışır, elde ettiği ürününün fazlasını fakirlere dağıtırdıKuru ekmekle karınlarını doyurur gibi yaparlardı; çünkü hiçbir vakit karınları bütün olarak doymazdıElindekine bakıp da yarın ne yiyeceğim diye düşünmezdiYarın yaşayacağını kimse bilemezdi kiSiz de bilmiyorsunuz Fakat ne yapıyorsunuz Cebinizdeki parayla bir ay sonrasının internet ücretini düşünüyorsunuz Onlar elindeki son kuruşu yardıma muhtaç insanlara verirdiÇünkü onlar o paradan hesaba çekileceğini biliyorduKendisi tokken komşusunun inim inim inleyen arzu feryatlarına kulaklarını tıkmıyorlardı, elindeki badana sandığıyla hasta annesine ve beş minik kardeşine görmek zorunda olan küçük çocuklara ayakkabıların boyatıp ücretin on mislini veriyorlardı(Öğrenciler mendillerini çıkarıp sessizce ağlamaya başlar) Onlar medreselerinde okurken hocalarına daima hocam “Okulumuzun bir ihtiyacı var mı? diye sorardı Okulları onlar için her şeyden daha önemliydi Sigaradan bile daha önemliydi(Öğrenciler sesli bir şekilde ağlamaya başlar)
1Öğrenci—(ağlayarak,ayağa kalkar)Hocam ne olursun artık anlatmayınTüm paramı okuluma bağışlıyorum(masanın üzerine paraları bırakır)
2Öğrenci—(gözyaşları içinde)Hocam bugüne kadar eşeklik ettik (Elini kaldırır)Allah ’ım ne olur bizi affetBütün paramı okuluma feda ediyorum
Edebiyat Öğret—(şaşırmış) Şey gençler yirmi beş milyon bırakmanız yeterdi
1Öğrenci—Haaayıııır bana alıkoyma!Bütün param feda olsun
(bütün öğrenciler cebini ağlaya ağlaya boşaltır)
Fizik öğretmeni elinde oldukça büyük bir sopayla sert bakışlarla ve önemli bir suratla içeri girer Öğrenciler ayağa kalkar
Fizik Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!
Fizik Öğret—olmadı yeniden İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)
Fizik Öğretmeni—(elindeki sopayı avuçlarına vurdurarak sınıfta bir tur atar)Evet bugünkü konumuz şiddetMaddelerin şiddetini ölçmeHemen
1Öğrenci—(elini korka korka kaldırır)Hocam biz bu konuyu işlemiştik
Fizik Öğretmeni—Ne olmuş işlemişsek Tekrar anlatmama bir itirazın mı var?
1Öğrenci—Yok hocam haşa bir hatırlatayım dedim
Fizik Öğretmeni—Benim sizin hatırlatmanıza ihtiyacım yok, ben her şeyi hatırlarımEvet nerde kalmıştık?(ses çıkmaz, sopayı masaya vurarak) Nerde kalmıştık dedim
Öğrenciler( irkilirler)Maddelerin şiddeti
Fizik Öğretmeni—Ha cilalı hatırladımAcilen ben şu elimdeki sopayı masaya sertçe vurduğumda masaya belli bir basınç uygulanmış olur Bu basıncın değeri sopanın şiddetine ast olarak azalıp artarSopayla ne değin şiddetli vurursam imha gücü pek artar Hemen bunu bir insanın kafasına vurduğumu düşününün Ne değin şiddetli vurursam o derece artı kan kaybettiririm (sesli bir şekilde) Anlaşıldı mı?
Öğrenciler—Anlaşıldı
Fizik Öğretmeni—Duyamadım
Öğrenciler—(Daha sesli)Anlaşıldı
Fizik Öğretmeni—O halde ister cebinizden boşaltın ister gidip arkadaşınızdan borç alın 5 dakika içinde herkes 25 milyonu bu masaya okulun ihtiyaçları münasebetiyle bırakacakYoksa şu sopanın kafaya vurulduğunda ne dek kan kaybına neden olacağını öğrenmemiz için laboratuar ortamında, uygun bir deneyle şiddeti kanımca kendim ölçeceğimDeneyimin aracı olmak istemiyorsanız beş dakikada bu parayı temin edin(saate bakar) Süreniz başlamıştır
Öğrenciler sağa sola koşuşturur Işıklar söner *
Tiyatro metinleri gülünç
PARA PARA PARA
Müdür masanın başında oturmuşMasanın üzerinde “Mektep Müdürü Hasip Hesapbilir yazısı net bir şekilde görünürMüdürün sağında üç, solunda da üç öğretmen bulunmaktaOkulun ihtiyaçlarıyla ilgili buluşma yapılmaktadır
Müdür—Değerli hoca arkadaşlarım bilindiği üzere okulumuzun ihtiyaçları gittikçe artmakta lakin gelirimiz bunu karşılayamamakta Dolayısıyla bu ihtiyaçların karşılanması için bize şimdi kaynak bulmanız gerekir
1Hoca,Müdürüm İMF ’den takviye başvurusunda bulunsak bize takviye etmez mi?
2Hoca—Şüphesiz eder Hiç şüpheniz olmasın fakat küçük bir sorun olacakBir yıl daha sonra İMF ’nin takviye borcunu ödemek için okulu satmamız gerekecek
Müdür—Arkadaşlar şakanın sırası değilLütfen ciddi olalım
3Hoca—Sayın müdürüm benim hoş bir fikrim var
2Hoca—Derslerden daha sonra okulun ihtiyaçları için seyyar satıcılık yapalım dersen hiç hitabe Ben ev kiram için bu işi yapıyorum
Müdür—Buyurun Hocam fikrinizi alalım
3Öğretmen—Okulumuzun çatı katı şu lahza manâsız yok mi?
Müdür—Boooş
3Öğretmen—Çatı katına 20 ranza düşmez mi?
Müdür—30 ranza da düşer ;lakin ne yapacaksın ranzayı
3Hoca—30 ranzayı, üstüne de nitelikli birkaç yatak koyduk mu küçücük bir otelimiz olurOtel fiyatlarının yarısı dek bir vergi talep ettik mi gör o süre para nasıl kazanılıyormuş
4Hoca—Bence çatı katına da lüzum yok otel sadece akşamları kullanıldığına tarafından tüm sınıfları oda niyetine kullanabiliriz
3Hoca—Süper bir akıl O halde 30 yok 300 yataklık bir otelimiz olur
1Öğretmen—Müşterilerimizi de sabah erkenden giriş zili çalmadan bir saat önce postalarız
Müdür—(alay edercesine)Artık Hilton Oteli bile bizimle rekabet edemez
3Öğretmen—(Önemli önemli)Etmez vallahi
Müdür—(sinirlenir)Ya saçmalamayın Allah aşkına Devletin okulunu ticarethaneye mi dönüştüreceğiz
3Hoca—Müdürüm ne yapalım öğrencilerden para isteyecek yüzümüz kalmadı Biz de böyle saçmalıyoruz
Müdür—Hiç gereksizce kendinizi yormayınÖğrencilerden parayı toplamaktan diğer hiçbir çaremiz değil
2ÖĞRETMEN—Müdürüm kesin misiniz?Şöyle minicik bir ihtimal bile değil mu?
Müdür—Maalesef değil
4Hoca—Yani yeniden öğrencilerden para mı koparacağız
Müdür—Mecburen
3Hoca—Dobra Dobra okul için para gerekli diyeceğiz
Müdür—Başka çaremiz değil
1Hoca—(ellerini havaya kaldırarak)Allah yardımcımız olsun
Hepsi—Amin
1Hoca—Allah gazamızı mübarek etsin
Tümü—Amin ya rabbim!
Müdür—Arkadaşlar savaşa gitmeyeceksiniz Altı üstü öğrencilerden 50 milyon para isteyeceksiniz
Tümü—Ne…50 milyon mu?
2Hoca—Müdürüm illaki elli yeni kuruş çağrıda bulunmak istediniz
3Hoca—Alt canımelli yeni kuruş seslenmek istedi; lakin dili sürçtü
4Hoca—Evet evet dili sürçtü (1 öğretmeni dürtükler)
1Öğretmen—Kesinlikle ,emrindeki emrindeki, elli yeni kuruş çağrıda bulunmak istedi
Müdür—(sinirli) Yeter! Dilim sürçmedi50 milyon yani 50 YTL top lana cak
2 Öğretmen—Lakin müdürüm bu kadarı fazla
3Öğretmen—hiç olmazsa 5 taksit imkanı verelim
Müdür—(alayımsı bir şekilde)İsterseniz Kredi kartına artı üç taksit imkanı da verelim
im
4Hoca—Süper olur vallahi
Müdür—Ya arkadaşlar lütfen yaBiraz ciddi olalımBu para bizim ihtiyacımızı ancak karşılar fakat mademki pozitif diyorsunuz O zaman şöyle yapabilirizYarısını bu dönem yarısını da ikinci dönem toplayalımSöyleyeceğiniz diğer bir şey yahut toplantımız burada sona ermiştir Hepinize iyi dersler
Matematik öğretmeni sınıfa girer Öğrenciler ayağa kalkar
Matematik Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)
Matematik Öğret—(Kafasını öne eğip düşünürSınıfın içinde gidip gelirAklına aydınlık bir düşünce kazanç)Gençler bu gün dört işlemlerle ilgili problem çözeceğiz
1Öğrenci—Hocam biz bu konuyu şimdiden bitirdik
Matematik Öğret—olsun bu konu fazla kayda değer şimdi söyleyeceğim problemi çözmeye çalışın Bir okulun fotokopi makinesi, telefon faturası ; kırtasiye, temizleme malzemesi, dolap,kırılan camlar için 25 milyara ihtiyacı vardırBu parayı 500 hayırsever yurttaş karşılamayı düşünmektedirBu 500 yurttaş parayı iki taksit halinde ödeyecekse parça başına ne dek para düşer
1Öğrenci—Hocam ben hayırsever bir vatandaş olmak istemiyorum
2Öğrenci—Hocam ben hayatımda hiç hayır işlemedimBundan sonradan da işlemezsem olmaz mı?
3Öğrenci—Hocam bu iyiliksever vatandaşlar biz miyiz
Matematik Öğret—Aklınla bin yaşa Nasıl anladın
1Öğrenci—Hocam biz bu parayı vermek istemiyoruz
Matematik Öğret—O zaman sizinle bir anlaşma yapalım
Öğrenciler—Yapalım
Matematik Öğret—Bir dakika içerisinde bu sorunun içten cevabını verenler parayı vermesinKabul mu?
Öğrenciler—Bitmiş Hocam kabul ediyoruz
Matematik Öğret—Süreniz başladı(Bir dakika geçer )süreniz bittiEvet sırayla cevapları alayım
1Öğrenci—Hocam birey başına 1 milyar düşüyor
Öğrenciler—Ne 1 milyar mı? O Ha ha ha
2Öğrenci—50 bin
3Öğrenci—5 milyon
4Öğrenci—100 milyon
5Öğrenci—250 milyon
6Öğrenci—10 milyon
Matematik Öğret—Maalesef dürüst cevabı veremediniz Doğru yanıt 25 milyondu Acilen en geç yarına dek yardımlarınızı bekliyorumAllah gerekli hayrınızı kabul etsin
1Öğrenci—Hocam ya bu parayla ben on paket sigara alırım
Matematik Öğret—Sus söylev itiraz istemiyorum siz kendiniz iddiaya girdiniz Herkes bu parayı verecek
1Öğrenci—Hocam biz matematikten ne anlarız siz maçlardan bahsedin iddiadan size milyarlar kazandıralım
Matematik Öğret—Yook canım Alın eteriyle kazanılmayan paradan hayır gelmez
Edebiyat öğretmeni derse girer Öğrenciler ayağa kalkar
Edebiyat Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)
Edebiyat Öğret—Sevgili gençler bugün edebiyatımızda manâlı bir yeri olan tasavvuf konusunu işleyeceğiz
1Öğrenci—Hocam lakin biz bugün yazılmış olacaktık
Edebiyat Öğret—Vazgeçtim yazılıyı haftaya yapacağım
2Öğrenci—Hocam biz bu konuyu geçen sene işlemiştik
Edebiyat Öğret—Bu konu fazla kayda değer onun için bu yıl de işleyeceğizPeki madem geçen yıl bu konuyu gördünüz kim tasavvufu açıklayacak(bir öğrenci elini kaldırır)
1Öğrenci—Hocam tasavvuf insanın nefsinden vazgeçip Allah ’a yakınlaşması değil mi?
Edebiyat Öğret—Evet kuşkusuz odurPeki lakin insan Allah ’a nasıl yakınlaşır
2Öğrenci—Hocam camiye artan bir şekilde
Edebiyat Öğret—Camiye mi?
2Öğrenci—evet camiyeCami Allah ’ın evi değil mi Camiye gitgide Ona yakınlaşırız
Edebiyat Öğret—O mecazi anlamda söylenmiştirYoksa insan Allah ’a doğrusu yaklaşmak istiyorsa dünya nimetlerini elinin tersiyle şöyle arka tarafa itmeli , bir daha da arkasına bakmamalıAllah ’ı gönülden sevmeli Allah ’tan mal mülk değil sevgisini istemeliDünya dediğin üç günlük yolculuk değil mi?Mevlana “şebi aruz yani “kavuşma gecesi derdiNeden? Çünkü ölümü Allah ’a kavuşmak dünyayı konuk evi olarak görürdüArkadaşlar Tasavvuf ehli üç jurnal dünya hayatı için mala mülke değe vermezdiOnlar zamanımız insanı gibi dolarla ,dövizle uğraşmazlardı
1ÖĞRENCİ—Çünkü o zaman en değerli yatırım borsaydı onun için Hocam
Edebiyat Öğret Hayır canım hatalı söyledin en değerli yatırım cennet için Allah sevgisi için yapılan yatırım idiTasavvuf ehli çoğu süre oruç miktar az yemek yerdi Günümüzdeki halk müziği gibi nofrost buzdolaplarına ,çamaşır ve bulaşık makinelerine,yatak odalarına milyarlarca para harcamazdı Çoğu tarlasında çalışır, elde ettiği ürününün fazlasını fakirlere dağıtırdıKuru ekmekle karınlarını doyurur gibi yaparlardı; çünkü hiçbir vakit karınları bütün olarak doymazdıElindekine bakıp da yarın ne yiyeceğim diye düşünmezdiYarın yaşayacağını kimse bilemezdi kiSiz de bilmiyorsunuz Fakat ne yapıyorsunuz Cebinizdeki parayla bir ay sonrasının internet ücretini düşünüyorsunuz Onlar elindeki son kuruşu yardıma muhtaç insanlara verirdiÇünkü onlar o paradan hesaba çekileceğini biliyorduKendisi tokken komşusunun inim inim inleyen arzu feryatlarına kulaklarını tıkmıyorlardı, elindeki badana sandığıyla hasta annesine ve beş minik kardeşine görmek zorunda olan küçük çocuklara ayakkabıların boyatıp ücretin on mislini veriyorlardı(Öğrenciler mendillerini çıkarıp sessizce ağlamaya başlar) Onlar medreselerinde okurken hocalarına daima hocam “Okulumuzun bir ihtiyacı var mı? diye sorardı Okulları onlar için her şeyden daha önemliydi Sigaradan bile daha önemliydi(Öğrenciler sesli bir şekilde ağlamaya başlar)
1Öğrenci—(ağlayarak,ayağa kalkar)Hocam ne olursun artık anlatmayınTüm paramı okuluma bağışlıyorum(masanın üzerine paraları bırakır)
2Öğrenci—(gözyaşları içinde)Hocam bugüne kadar eşeklik ettik (Elini kaldırır)Allah ’ım ne olur bizi affetBütün paramı okuluma feda ediyorum
Edebiyat Öğret—(şaşırmış) Şey gençler yirmi beş milyon bırakmanız yeterdi
1Öğrenci—Haaayıııır bana alıkoyma!Bütün param feda olsun
(bütün öğrenciler cebini ağlaya ağlaya boşaltır)
Fizik öğretmeni elinde oldukça büyük bir sopayla sert bakışlarla ve önemli bir suratla içeri girer Öğrenciler ayağa kalkar
Fizik Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!
Fizik Öğret—olmadı yeniden İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)
Fizik Öğretmeni—(elindeki sopayı avuçlarına vurdurarak sınıfta bir tur atar)Evet bugünkü konumuz şiddetMaddelerin şiddetini ölçmeHemen
1Öğrenci—(elini korka korka kaldırır)Hocam biz bu konuyu işlemiştik
Fizik Öğretmeni—Ne olmuş işlemişsek Tekrar anlatmama bir itirazın mı var?
1Öğrenci—Yok hocam haşa bir hatırlatayım dedim
Fizik Öğretmeni—Benim sizin hatırlatmanıza ihtiyacım yok, ben her şeyi hatırlarımEvet nerde kalmıştık?(ses çıkmaz, sopayı masaya vurarak) Nerde kalmıştık dedim
Öğrenciler( irkilirler)Maddelerin şiddeti
Fizik Öğretmeni—Ha cilalı hatırladımAcilen ben şu elimdeki sopayı masaya sertçe vurduğumda masaya belli bir basınç uygulanmış olur Bu basıncın değeri sopanın şiddetine ast olarak azalıp artarSopayla ne değin şiddetli vurursam imha gücü pek artar Hemen bunu bir insanın kafasına vurduğumu düşününün Ne değin şiddetli vurursam o derece artı kan kaybettiririm (sesli bir şekilde) Anlaşıldı mı?
Öğrenciler—Anlaşıldı
Fizik Öğretmeni—Duyamadım
Öğrenciler—(Daha sesli)Anlaşıldı
Fizik Öğretmeni—O halde ister cebinizden boşaltın ister gidip arkadaşınızdan borç alın 5 dakika içinde herkes 25 milyonu bu masaya okulun ihtiyaçları münasebetiyle bırakacakYoksa şu sopanın kafaya vurulduğunda ne dek kan kaybına neden olacağını öğrenmemiz için laboratuar ortamında, uygun bir deneyle şiddeti kanımca kendim ölçeceğimDeneyimin aracı olmak istemiyorsanız beş dakikada bu parayı temin edin(saate bakar) Süreniz başlamıştır
Öğrenciler sağa sola koşuşturur Işıklar söner *