Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Konaklama vergisini de içeriyor: Meclisten geçti

Konaklama vergisini de içeriyor: Meclisten geçti

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
96
F-D Coin
63
Meclis%2DTurizm%2DYurtdisi%2Dgezilerine%2D6%2Dmilyon%2DTL%2Dharcandi%2D227632%2D20191118090058%2Ejpg

Meclis Genel Kurulu’nda kabul edilen maddelere nazaran, dijital hizmet sağlayıcıları tarafından sunulan her türlü reklam hizmetleri Dijital Hizmet Vergisi’ne tabi olacak. Sesli, görsel yahut dijital rastgele bir içeriğin dijital ortamda satışı ile bu içeriklerin dijital ortamda dinlenmesine, izlenmesine, oynanmasına, elektronik aygıtlara kaydedilmesine yahut bu aygıtlarda kullanılmasına yönelik dijital ortamda sunulan hizmetler ile kullanıcıların birbirleriyle etkileşime geçebilecekleri dijital ortamların sağlanması ve işletilmesi hizmetlerinden elde edilen hasılat da Dijital Hizmet Vergisi kapsamında yer alacak. Bu hizmetlere yönelik dijital ortamda verilecek aracılık hizmetleri de tıpkı vergiye tabi olacak.

Turizmciler konaklama vergisinin gözden geçirilmesini istiyor



“Dijital ortam”, “dijital hizmet sağlayıcıları”, “hasılat elde edilmesi”, “hizmetin Türkiye’de sunulması”, “finansal muhasebe açısından konsolide grup” kavramlarını tanımlayan teklifle Dijital Hizmet Vergisi’nin mükellefi ile sorumluları da belirleniyor. Dijital Hizmet Vergisi’nin mükellefi, dijital hizmet sağlayıcıları olacak. Bunların, Gelir Vergisi Kanunu ile Kurumlar Vergisi Kanunu bakımından tam mükellef olup olmaması, dar mükellefiyette kelam konusu faaliyetleri Türkiye’de bulunan iş yeri yahut daimi temsilcileri vasıtasıyla gerçekleştirip gerçekleştirmemesi Dijital Hizmet Vergisi mükellefiyetine etki etmeyecek.

Mükellefin Türkiye içinde ikametgahının, iş yerinin, yasal ve iş merkezlerinin bulunmaması halleri ile gerekli görülen başka hallerde Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi alacağının emniyet altına alınması maksadıyla vergiye tabi süreçlere taraf olanlar ile sürece ve ödemeye aracılık edenleri verginin ödenmesinden sorumlu tutabilecek.

MUAFİYET VE İSTİSNALAR

Teklifle, Dijital Hizmet Vergisi’nden muaf olanlar ile bu vergiden istisna tutulan hizmetler de belirleniyor. Buna nazaran, ilgili hesap periyodundan evvelki hesap devrinde, Dijital Hizmet Vergisi’ne tabi hizmetlere ait Türkiye’den elde edilen hasılatı 20 milyon Türk lirasından yahut dünya genelinde elde edilen hasılatı 750 milyon avrodan yahut muadili yabancı para karşılığı Türk lirasından az olanlar Dijital Hizmet Vergisi’nden muaf olacak.

TOPLAM HASILAT DİKKATE ALINACAK



Mükellefin, finansal muhasebe açısından konsolide bir kümenin üyesi olması halinde, bu hadlerin uygulanmasında kümenin verginin konusuna giren hizmetlere ait elde ettiği toplam hasılat dikkate alınacak. İlgili hesap periyodu içinde bu hadlerin her ikisinin de aşılması halinde muafiyet sona erecek ve haddin aşıldığı vergilendirme devrini takip eden dördüncü vergilendirme periyodundan itibaren Dijital Hizmet Vergisi mükellefiyeti başlayacak. Kelam konusu hadlerin aşılıp aşılmadığının tespitinde, hesap devrinin üçer aylık periyotlarının sonu prestijiyle ilgili hesap devri içinde elde edilen kümülatif hasılat dikkate alınacak. Art geriye iki hesap devri boyunca muafiyete ait hadlerden rastgele birinin altında kalanların vergi muafiyeti, izleyen hesap periyodundan itibaren tekrar başlayacak.

ERDOĞAN YETKİLİ OLACAK

Cumhurbaşkanı, bu hadleri verginin konusuna giren hizmet çeşitlerine nazaran başka ayrı yahut birlikte sıfıra kadar indirmeye yahut üç katına kadar artırmaya yetkili olacak. Hazine ve Maliye Bakanlığı, muafiyetin tespiti ve uygulanması hedefiyle bildirim ve belgelendirme yükümlülüğü getirmeye ve düzenlemenin uygulanmasına ait adap ve asılları belirlemeye yetkili olacak. Bu kapsamda bildirim ve belgelendirme yükümlülüklerini tam ve vaktinde gerçek olarak yerine getirmeyenlere, yükümlülüklerini yerine getirmeleri için 30 gün ek müddet verilecek. Verilen ek müddet içerisinde, bildirim ve belgelendirme yükümlülüklerini tam ve vaktinde gerçek olarak yerine getirmeyenler muafiyetten yararlanamayacak. Düzenlemeyle Dijital Hizmet Vergisi’nden istisna tutulan hizmetler de belirleniyor.

GEÇERSİZ OLACAK

Telgraf ve Telefon Kanunu’nun ulusal çapta kamuya açık taşınabilir elektronik haberleşme hizmetleri üzerinden Hazine hissesi ödenen hizmetler, Bankacılık Kanunu kapsamındaki birtakım hizmetler, Araştırma, Geliştirme ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanunun, Ar-Ge merkezlerinde Ar-Ge faaliyetleri sonucunda oluşturulan eserlerin satışı ile münhasıran bu eserler üzerinden sunulan hizmetlerden elde edilen hasılat Dijital Hizmet Vergisi’nden istisna olacak ve bu hizmetlerden elde edilen hasılat muafiyete ait hadlerin tespitinde dikkate alınmayacak. Dijital Hizmet Vergisi’ne ait istisna ve muafiyetler fakat bu kanuna karar eklenmek yahut bu kanunda değişiklik yapılmak suretiyle düzenlenecek. Öbür kanunlarda yer alan istisna yahut muafiyet kararları bu vergi bakımından geçersiz olacak.

DİJİTAL HİZMET VERGİSİ ORANI YÜZDE 7,5 OLACAK



Dijital Hizmet Vergisi’nin matrahı, ilgili vergilendirme devrinde verginin konusuna giren hizmetler nedeniyle elde edilen hasılat olacak. Hasılatın döviz ile hesaplanması halinde döviz, hasılatın elde edildiği tarihte geçerli olan Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz alış kuru üzerinden Türk parasına çevrilecek. Verginin matrahından sarfiyat, maliyet ve vergi ismi altında indirim yapılmayacak. Dijital Hizmet Vergisi, fatura ve fatura yerine geçen evraklarda ayrıyeten gösterilmeyecek. Dijital Hizmet Vergisi oranı yüzde 7,5 olacak. Dijital Hizmet Vergisi, matraha oranın uygulanması suretiyle hesaplanacak ve bu halde hesaplanan vergiden rastgele bir indirim yapılmayacak. Cumhurbaşkanı bu oranı, hizmet çeşitleri prestijiyle farklı başka yahut birlikte yüzde 1’e kadar indirmeye, iki katına kadar artırmaya yetkili olacak.

VERGİLENDİRME PERİYODU

Düzenlemeyle Dijital Hizmet Vergisi’nin vergilendirme devri, verginin beyanı, tarhı, ödenmesi üzere uygulamalarda düzenleniyor.  Buna nazaran, Dijital Hizmet Vergisi’nde vergilendirme devri, takvim yılının birer aylık periyotları olacak lakin Hazine ve Maliye Bakanlığı, hizmet cinslerine ve mükelleflerin faaliyet hacimlerine nazaran birer aylık vergilendirme devri yerine üçer aylık vergilendirme periyodu tespit etmeye yetkili kılınıyor. Dijital Hizmet Vergisi, mükellefin beyanı üzerine tarh olunacak.

Mükellefler ve vergi kesintisi yapmakla sorumlu tutulanlar, dijital hizmet vergisi beyannamelerini, vergilendirme devrini takip eden ayın sonuna kadar ilgili vergi dairesine vermekle yükümlü olacak. Dijital Hizmet Vergisi, mükellef yahut vergi sorumlusu olan gerçek yahut hükmî kişi ismine tarh olunurken, ismi iştiraklerde, verginin ödenmesinden müteselsilsen sorumlu olmak üzere, ortaklardan rastgele biri ismine tarhiyat yapılacak. Beyanname vermek mecburiyetinde olan mükellefler ile vergi kesmekle sorumlu tutulanlar, bir vergilendirme periyoduna ilişkin Dijital Hizmet Vergisi’ni beyanname verme mühleti içinde ödeyecek. Dijital Hizmet Vergisi mükelleflerince ödenen dijital hizmet vergisi, bu mükellefler tarafından gelir ve kurumlar vergisine temel safi yararın tespitinde sarfiyat olarak indirilebilecek.



Hazine ve Maliye Bakanlığı, dijital hizmet vergisi beyannamesinin ve eklerinin biçim ve muhtevasını belirlemeye, faaliyetin gereğini göz önünde tutarak mükellefin müracaatı üzerine yahut resen tarh yerini tayin etmeye, mükellef yahut vergi sorumlularına yalnızca vergiye tabi hizmetlerin sunulduğu periyotlar için beyanname verdirmeye, verginin beyan ve ödeme vakti ile tahsiline ait adap ve temelleri belirlemeye, bildirim ve belgelendirme yükümlülüğü getirmeye ve buna ait metot ve asılları belirlemeye yetkili olacak.

VERGİ GÜVENLİĞİ

Vergi Adap Kanunu kapsamına giren vergilere ait beyanname verme ve ödeme yükümlülüklerini müddetinde yerine getirmeyen bu kanun kapsamındaki dijital hizmet sağlayıcılarına yahut Türkiye'deki yetkili temsilcisine, yükümlülüklerin yerine getirilmesi için Dijital Hizmet Vergisi’ni tarha yetkili vergi dairesi tarafından internet sayfalarındaki bağlantı araçları, alan ismi, IP adresi ve gibisi kaynaklarla elde edilen bilgiler kullanılarak Vergi Tarz Kanunu’nda sayılan tebligat usulleri, elektronik posta yahut başka tüm irtibat araçları ile ihtarda bulunulabilecek ve bu durum Gelir Yönetimi Başkanlığının internet sitesinde ilan edilecek.

MALİYE BAKANLIĞINCA BELİRLENECEK

İlandan itibaren 30 gün içinde bu yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde, dijital hizmet sağlayıcılarının sunmuş oldukları hizmetlere erişimin, bu yükümlülükler yerine getirilinceye kadar engellenmesine Hazine ve Maliye Bakanlığınca karar verilecek ve bu karar erişim sağlayıcılarına bildirilmek üzere Bilgi Teknolojileri ve Bağlantı Kurumuna gönderilecek. Engelleme kararlarının gereği bildirimden itibaren 24 saat içinde erişim sağlayıcıları tarafından yerine getirilecek. Tarz ve asıllar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının görüşü alınarak Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenecek.

Düzenlemeyle kambiyo muamelelerine ait banka ve sigorta muameleleri vergisinin oranı binde birden, binde ikiye çıkarılıyor. Cumhurbaşkanı, kambiyo muamelelerinde on katına, vergiye tabi başka muamelelerde ise yasal düzeyine kadar artırmaya yetkili olacak.

KONAKLAMA VERGİSİ

Teklifle, “Konaklama Vergisi” ismi altında yeni bir ihdas edilecek. Buna nazaran, otel, motel, tatil köyü, pansiyon, apart otel, misafirhane, kamping, dağ meskeni, yayla konutu üzere konaklama tesislerinde verilen geceleme hizmeti ile bu hizmetle birlikte satılmak suretiyle konaklama tesisi bünyesinde sunulan yeme, içme, aktivite, cümbüş hizmetleri ile havuz, spor, termal ve gibisi alanların kullanımı üzere hizmetler Konaklama Vergisi’ne tabi olacak. Geceleme hizmetinin, sağlıklı hayat tesisleri, cümbüş merkezleri üzere tesislerin bünyesinde sunulması, vergilendirmeye tesir etmeyecek. Vergiyi doğuran olay, bu hizmetlerin sunulmasıyla meydana gelecek.

MATRAHA DAHİL EDİLMEYECEK



Konaklama Vergisi’nin matrahı, verginin konusuna giren hizmetler karşılığında, Katma Kıymet Vergisi hariç her ne suretle olursa olsun alınan yahut bu hizmetler için borçlanılan para, mal ve öteki suretlerde sağlanan ve para ile temsil edilebilen menfaat, hizmet ve pahalar toplamı olacak. Konaklama Vergisi geceleme hizmeti bedeli üzerinden yüzde 2 oranında alınacak. Cumhurbaşkanı, bu oranı bir katına kadar artırmaya, yarısına kadar indirmeye, bu hudutlar içinde farklı oranlar tespit etmeye yetkili olacak. Konaklama Vergisi, konaklama tesislerince düzenlenen fatura ve gibisi dokümanlarda ayrıyeten gösterilecek. Bu vergiden rastgele bir isim altında indirim yapılamayacak. Konaklama Vergisi, Katma Paha Vergisi matrahına dahil edilmeyecek.

ÖĞRENCİ YURT VE PANSİYONLAR İSTİSNA OLACAK

Ayrıyeten öğrenci yurtları, pansiyonları ve kamplarında öğrencilere verilen hizmetler, karşılıklı olmak kaydıyla yabancı devletlerin Türkiye’deki diplomatik temsilcilikleri, konsoloslukları ve bunların diplomatik haklara sahip mensupları ile memleketler arası muahedeler yeterince vergi muafiyeti tanınan milletlerarası kuruluşlar ve mensuplarına verilen hizmetler Konaklama Vergisi’nden müstesna olacak.

Konaklama Vergisi’nde vergilendirme periyodu, faaliyet gösterilen takvim yılının birer aylık devirleri olacak. Her bir vergilendirme devrine ilişkin Konaklama Vergisi, vergilendirme periyodunu takip eden ayın 26. günü akşamına kadar Katma Paha Vergisi istikametinden bağlı olunan vergi dairesine beyan edilecek ve tıpkı müddet içinde ödenecek.

HAKEMLERE VERGİ

Eser sahiplerine tanınan hür meslek çıkarlarında istisna fiyatı 500 bin lirayla hudutlu tutulacak.



Spor hakemlerine ödenen fiyatların gelir vergisinden istisna tutulmasına ait düzenleme, basketbol ve voleybol kısımlarının en üst liglerinde vazife alanlar hariç, amatör spor yarışlarını yöneten hakemlerle sonlandırılıyor.

Düzenlemeye nazaran, faaliyetleri kısmen yahut büsbütün binek arabalarının kiralanması yahut çeşitli biçimlerde işletilmesi olanların bu gayeyle kullandıkları hariç olmak üzere, kiralama yoluyla edinilen binek arabalarının her birine ait aylık kira bedelinin 5 bin 500 liraya kadarlık kısmı ile binek arabalarının iktisabına ait özel tüketim vergisi ve Katma Kıymet Vergisi toplamının en fazla 115 bin liraya kadarlık kısmı sarfiyat olarak dikkate alınabilecek.

Faaliyetleri kısmen yahut büsbütün binek arabalarının kiralanması yahut çeşitli formlarda işletilmesi olanların bu maksatla kullandıkları hariç olmak üzere, özel tüketim vergisi ve katma bedel vergisi hariç birinci iktisap bedeli 135 bin lirayı, kelam konusu vergilerin maliyet bedeline eklendiği yahut binek arabanın ikinci el olarak iktisap edildiği hallerde, amortismana tabi meblağı 250 bin lirayı aşan binek arabalarının her birine ait ayrılan amortismanın en fazla bu meblağlara isabet eden kısmı, masraf yazılabilecek. Bu kararın uygulanmasında binek arabanın iktisap edildiği tarihte yürürlükte olan fiyat dikkate alınacak.

ARABALARIN SARFİYAT KISMINA ALINMASI

Özel Tüketim Vergisi ve Katma Paha Vergisi hariç birinci iktisap bedeli 135 bin lirayı aşan arabalar için ayrılan amortismanın en fazla bu fiyata isabet eden kısmı masraf yazılabilecek. Vergilerin maliyet bedeline eklendiği yahut binek arabanın ikinci el olarak iktisap edildiği hallerde de amortismana tabi meblağı 250 bin lirayı aşan binek arabanın en fazla bu fiyata isabet eden kısmı sarfiyat olarak baz alınabilecek. Bu kararın uygulanmasında binek arabanın iktisap edildiği tarihte yürürlükte olan fiyat dikkate alınacak.

EN FAZLA 115 BİN LİRAYA KADAR

Binek arabalarına ait masrafların en fazla yüzde 70’i ve kiralama yoluyla edinilen binek arabaların her birine ait aylık kira bedelinin 5 bin 500 liraya kadarlık kısmıyla binek arabaların iktisabında ödenen Özel Tüketim Vergisi ve Katma Bedel Vergisi toplamının en fazla 115 bin liraya kadarlık kısmı masraf olarak dikkate alınabilecek. Beyannameli mükellefiyetin artırılması, yüksek gelir kümelerinden daha fazla vergi alınması maksadıyla düzenleme yapılacak.

Bu kapsamda tevkif suretiyle vergilendirilen fiyat meblağları ve bu meblağlar üzerinden tevkif edilen vergilerin, yıllık beyanname sayesinde matrah ve sair ögelerinin denetiminin sağlanması amaçlanıyor. Böylelikle tek yahut birden fazla patrondan tevkif suretiyle vergilendirilmiş fiyat geliri elde eden mükelleflerin, bu gelirleri toplamının, 500 bin lirayı aşması halinde fiyat gelirlerini yıllık beyanname ile beyan etmesi aslı getirilecek.

GELİR VERGİSİ TARİFESİNE YENİ DİLİM



Teklifle, gelir vergisi tarifesine yeni dilim eklenerek üst dilim yüzde 35’ten yüzde 40’a çıkarılacak. Böylelikle 500 bin lira ve üzerinde kar elde edenler yüzde 40 oranında gelir vergisi verecek. Mevcut tarifenin birinci 4 dilimi korunmak suretiyle 500 bin liraya kadar gelir elde eden kümelerin vergi yüklerinde rastgele bir değişiklik yapılmayacak. Yabancı para cinsinde ihraç edilen menkul değerlerden sağlanan getiriler ile döviz cinsinden açılmış hesaplardan elde edilen gelirler üzerinden yapılacak vergi kesintisi nispetlerini farklı başka yahut birlikte bir katına kadar artırma yahut yasal oranına kadar indirme konusunda Cumhurbaşkanına yetki verilecek.

ATLETLERE UYGULANAN VERGİ 

Lig tarzına tabi spor kısımlarında en üst liglerde faaliyette bulunan atletlere uygulanan gelir vergisi kesinti oranı, yüzde 15’ten yüzde 20’ye çıkarılacak. Mevcutta kontratı bulunan atletler için bu kontratın bitimine kadar gelir vergisi kesintisi yüzde 15 olarak uygulanacak. 31 Ekim 2019 tarihi prestijiyle yapılan kontratlarda kesinti yüzde 20 olarak uygulanacak. Atletlere yönelik fiyat ve fiyat sayılan ödemelerden yapılacak gelir vergisi kesinti oranlarının uygulanma müddeti 31 Aralık 2019’dan 31 Aralık 2023’e uzatılacak.

Atletlerin fiyat gelirleri toplamı 500 bin lirayı aşması halinde bu gelirler yıllık beyannameyle bildirilecek. Bu durumda kesilen vergilerin, hesaplanan gelir vergisinden mahsup edilebilmesi için işverence vergi dairesine ödenmiş olması kaidesi getirilecek.

Teklifle 2019 yılı fiyat gelirlerine, bu yıla ait 2020’de verilecek gelir vergisi beyannameleri dahil, yapılan değişiklik öncesi mevcut tarife uygulanacak. 1 Ocak 2020’den itibaren elde edilen fiyat gelirleri ise yeni tarifenin Vergi Metot Kanunu kararlarına nazaran 2019 yılı için belirlenen yine değerleme oranında artırılmış haliyle uygulanacak.

UYDURMA DOKÜMANLA GAYRET



Teklifle düzmece evrak düzenleme ve kullanma fiilleriyle faal formda uğraş edilmesi, vergiye ahenk düzeyinin yükseltilmesi ve kayıt dışı iktisatla çabanın aktifliğinin artırılması emeliyle düzenleme yapılacak. Mükellefiyet müddeti, etkin ve öz sermaye büyüklüğü, ödenen vergi meblağı, çalışan sayısı, vergisel yükümlülüklerin yerine getirilip getirilmediği üzere konular dikkate alınarak, mükelleflerin vergisel ahenk düzeylerine yönelik Hazine ve Maliye Bakanlığınca yapılan tahlil ve kıymetlendirme çalışmaları sonucunda düzmece evrak düzenleme riskinin yüksek olduğu tespit edilen mükellefler, vergi incelemesine sevk edilecek ve bunlar nezdinde yoklama yapılacak.

Yoklamanın akabinde Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenen asıllar çerçevesinde vergi dairesinin mükellefin düzmece evrak düzenleme riskinin yüksek olduğuna ait görüşü ve ilgisine nazaran vergi dairesi lideri yahut defterdarın onayıyla mükellefiyet kaydı terkin edilecek ve bu durum mükellefe bildiri edilecek.

Vergi Yol Kanunu kapsamında “izaha davet edilenler”in izahta bulunma mühletleri, beyanname verme ve ödeme müddetleri 15 günden 30 güne çıkarılacak. Ayrıyeten kullanılan uydurma yahut muhteviyatı prestijiyle aldatıcı evrak fiyatı, bir takvim yılında 100 bin lirayı geçmeyen yahut bu meblağı geçse bile ilgili yıldaki toplam mal ve hizmet alışlarının yüzde 5’ini aşmayan mükelleflere ziyaı uğratılan vergi üzerinden yüzde 20 oranında vergi ziyaı cezası kesilecek.

VERGİ CEZALARINDA İNDİRİM

Teklifle Vergi Yöntem Kanunu’nun, vergi cezalarında indirimi düzenleyen hususunda değişiklik yapılacak. Vergi ziyaı cezalarında birinci kere işlenip işlenmediğine bakılmaksızın indirim oranı yüzde 50 olarak belirlenecek. Düzenlemeye nazaran uzlaşmanın vaki olması halinde ödenecek vergi ziyaı cezası için yüzde 25 indirimden yararlanılmasına imkan sağlanacak.

Düzenlemeyle yönetimle mükelleflerin vergiler ve cezalarla ilgili her etapta anlaşabilmesi, vergi ihtilaflarının hızla çözümlenebilmesi ve yargı mercilerinin iş yüklerinin azaltılması hedefiyle Vergi Yordam Kanunu’nda “Kanun yolundan vazgeçme” başlığıyla yine düzenleme yapılacak.



Bu kapsamda, yargılama evresinde mükelleflerin istinaf yahut temyiz yolundan vazgeçmeleri halinde verilen karara nazaran, dava konusu edilen verginin yahut cezanın bir kısmı ya da tamamından vazgeçilmesi ve idarece de ihtilafların sürdürülmemesi istikametinde düzenleme yapılıyor. Bu biçimde tahakkuk eden vergi ve cezaların, vadesi geçirilmeksizin gecikme faiziyle ödenmesi halinde ayrıyeten indirim yapılacak.

Vergi Metot Kanunu kapsamında geçersiz yahut muhteviyatı prestijiyle aldatıcı evrak kullanma fiilinin işlenmiş olabileceğine dair hakkında ön tespite ait yazı bildiri edilen mükelleflerin, müddetinde beyanname vermeleri durumunda kesilen yüzde 20 oranındaki vergi ziyaı cezası, uzlaşma kapsamı dışında tutulacak. 
 

Similar threads

Dijital Hizmet Vergisi ile Birtakım Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Kararında Kararnamede (KHK) Değişiklik Yapan Kanun Teklifi, TBMM Genel Kurulunda kabul edildi. Kanuna nazaran, dijital hizmet sağlayıcıları tarafından sunulan her türlü reklam hizmetleri Dijital Hizmet Vergisi'ne tabi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
Tatile çıkan vatandaş 5 yıldızlı otelde kaldığı her gece için kişi başına ekstra 18 TL vermek zorunda kalacak. Dijital Hizmet Vergisi ile Türkiye'de iş yapan dev şirketler yüzde 7.5 vergi ödeyecek. Vergi ziyai cezalarında yüzde 50'ye kadar indirim yapılabilecek. Futbolculara ve hakemler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
Dijital Hizmet Vergisi ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede (KHK) Değişiklik Yapan Kanun Teklifi, TBMM Genel Kurulunda kabul edildi. Kanuna göre, dijital hizmet sağlayıcıları tarafından sunulan her türlü reklam hizmetleri Dijital Hizmet Vergisi'ne tabi olacak. Sesli...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
Sesli, görsel veya dijital herhangi bir içeriğin dijital ortamda satışı ile bu içeriklerin dijital ortamda dinlenmesine, izlenmesine, oynanmasına, elektronik aygıtlara kaydedilmesine yahut bu aygıtlarda kullanılmasına yönelik dijital ortamda sunulan hizmetler ile kullanıcıların birbirleriyle...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Yeni tesis edilen ve dijital ortamda sunulan reklam, sesli ve görsel içerik gibi pek çok hizmetten alınacak yüzde 7,5'lik dijital hizmet vergisi, 1 Mart'tan itibaren yürürlüğe girecek. "Dijital Hizmet Vergisi ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapan Kanun"...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
858,510Konular
980,883Mesajlar
30,743Kullanıcılar
CyLH2OSon üye
Üst Alt