Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Konuşmada ve dilin Gelişiminde Önemli Noktalar

Konuşmada ve dilin Gelişiminde Önemli Noktalar
0
57

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
Konuşmada ve dilin Gelişiminde Kayda Değer Noktalar MEKTEP ÖNCESİ DÖNEMDE HITABE VE DİL GELİŞİMİNDE DÖNÜM NOKTALARI 06 AY Kuğuldamak ve babıldamak Sesten haberdarlık (sese dönme, konuşma,ağlamayı kesme) Gözlerini ilgilendiği şeye muhabere etmek için dikme Yenidoğan eğer çevredeki seslere ve konuşmalara karşı aldırışsız ise işitme testi önerilir Değişik tonlamalar ve kısa kolay bir dil kullanılmalı Yemek Yemek yerken, içerken sırayla konuşun, anne konuşur bebek yer(ortak konuşmanın temeli budur) Cee gibi basit dil oyunları oynayın Annenin şarkı söyleyerek çocuğuyla konuşması alakadikkatini çekmesi için mükemmel bir yoldur Bu, çocuğun insan lisanının farkında oluşunu arttırır ve erken dönem sosyal ilişkilerini cesaretlendirir 712 AY Ilk insan ve isim kelimeleri belirir Aynı hece tekrarlanır bababüyükbaba gibi Günlük rutinleri kavrama düzeyi yükselir, bunu ispatlar Kelime çıkarma teşebbüslerine karşılık verin (baba dediğinde, evet aba işe gitti) Jurnal rutinlerinizden sık sık kolay bir dil ile bahsedin 23 sözcük ile Bu, onun herif dil becerisini inşa etmesine asistan olur Rutinli şarkılarla oynayın Ve onun da tepki vermesi için aralarda bekleyin (tebessüm, ses, hareket, tepki olabilir) 12 AY 35 kelime söyler Adını bilir Basit yönergeleri anlar Benzer kelimeleri, jestleri ve sesleri başlatır, gösterir Müşterek obje ve hareketleri anlar(kek, yemek yemek, meyve suyu) Her maddeyi sıkça adlandırın İlgilendiği, aldığı obje ya da hareketi, 12 kelimeyle anında adlandırın Bir şey verirken adını söyleyin Şarkılar, ninniler, renkli kitaplar, cee oyunları önerilir id 18 AY İsimlerle birlikte 10 20 civarında sözcük kullanır Yakın insan ve objelerin resimlerini anlar 2 kelimeli kombinasyonlar çıkarır İhtiyaçları basitçe ağzından dökülür Jestlere, basit komutlara uyarı eder, basit hareketleri taklit eder, mırıldanır ya da şarkı söyler Resimle gerçeği ayırt eder Çocuğunuza sık sık şarkı söyleyin Benzer besteleri günlük aktiviteler içinde üst üste kullanın, söyleyin Şarkı sözleri duruma uygun düşerse daha faydalı olur Kolay, durupak bir dil kullanın Hareket ve seslerini sk sık taklit edin ve doğru dil için örnek olun Çocuğunuzu düzeltmek zorunda değilsiniz, sadece yerinde bir cevapla model olun Çocuğunuzla gün içinde ne hissettiği, duyduğu va yaptığı ile ilgili olarak sohbet edin, tartışın Onun iletişim kurma çabalarını da övmeyi unutmayın 24 AY 2 YAŞ Kolay soruları ve yönergeleri anlar Resimlerdeki benzer hareket ve aktiviteleri açıklama eder (yiyor, uyuyor) “Açıkkapalıiçinde gibi yönlendirmeleri takip eder Tümce uzunluğu 3 kelimeye çıkar Kendinden ismiyle bahseder Resimleri adlandırır Olumsuzları kullanmaya başlar gitme Çoğul ekleri kullanır 1 sene içinde laf haznesi 300 kelimeye çıkar! Gerçekten 2 ile 4 yaş arası çocuklar söz haznelerini her gün 2 kelime ile arttırırlar Bir aktivite ile 67 dakika oyalanabilir Yeni kelimeleri sık sık tekrarlayın Önemli bilgileri aktarırken jest ve tonlama kullanın Yapığız şey hakkında konuşun ve bununla ilgili kolay bir diyalog sürdürünDaha fazla düşünmesini ve ifade etmesini teşvik için, sorular sorabilirsiniz oysa limiti belirlemek gerekir Fazla soru sormak, eğer çocuk yanıtlamakta zorlanıyorsa, ısrarcılık ve hayal kırıklığına neden olabilir Çocuğunuza cevaplaması için süre verin Bir cevap için 10 saniye ummak genelde gereklidir Basit ve tekrarlayan dili olan renkli kitaplar okuyun Dinleme becerisini geliştirmek için dinlemeyi ve peşine düşüp takip etmeyi gerektiren oyunlar (“Simon der ancak oyunu gibi) oynayın Direktiflerinizin basit olduğuna belirlenmiş olun (Simon der ancak “burnuna dokun) 30 AY 2,5 YAŞ Yaklaşık 450 kelimesi vardır Adını sorduğunuzda söyleyebilir Geçmiş zamanı, çoğul eklerini, ad ve fiil kombinasyonlarını kullanır İşlevi ve parçalarına tarafından objeleri gruplamaya başlar Basit sıfatları kullanır “Hayır, değil i kullanır, nerede? sorusunu cevaplar Kısa ifadelerde zamirleri (ben, sen, o) kullanması için misal olun Benzer veya da tekrarlayan hikayeleri okuyun ve devamında ne olacağını anlatması için yüreklendirin; veya öykü ile ilgili basit soruları cevaplamasını sağlayın Benzer şarkıları dinlemeye ve söylemeye devam edin(arabada teyp dinlemek biçiminde olabilir) 3 YAŞ ASGARI bir rengi adlandırır Başlıca oynarken ve ya yalnızken konuşur Esas bir hikayeyi veya fikri aktarabilir 34 kelimeli cümleler kurabilir “Yoki anlamaya başlar Aynı kategori veya gruptaki kavramları ifade edebilir (bana hayvanı göster) 1000 kelimeye değin artmış kelime haznesine sahip olabilir Adını ve yaşadığı semti söyleyebilir Sözcük haznesi gelişimini destekleyin Jurnal hayatta yaptığınız işleri adlandırmayı sürdürün Çocuğunuzla 45 kelimeli basit cümlelerle konuşun Ne, nerede gibi soruları cevaplamasını sağlayın Çocuğunuzla çocukmuşsunuz gibi oynayın (oyuncak bebeklerle tavir ve benzer rutinleri yaptırma; arabalarla markete gitme, süt alıp sonradan eve dönme, alınanları yerleştirip yemeği hazırlama gibi oyunlar) Çocuklar yaparmış gibi yapma oyunlarını oynarlarken, sosyal düzeni de kavramış olurlar Diğer çocuklarla oynamak da benzer şekilde sosyal ve dil becerilerinin gelişmesi için iyi bir yoldur Bir çocuk tüm sesleri duyamaz ola ki lakin, 3 yaş civarında daha özenli ve zeki olabilir Bir gecikmeden şüphelenilirse, bir uzmana dil elişimi değerlendirilmesi için akıl danışın 4 YAŞ 2 adımlı yönergeleri alır Kim ve Neden de dahil elde etmek üzere öyle fazla soru sorar 45 kelimeli tümce kurar Uzamsal kavramları anlar ve kullanır (üstünde,aşağıda, yanına) Geçmiş zamanı doğru şekilde konuşur Nesneleri büyü kategoriler şeklinde sınıflandırmaya başlayın (hayvanlar, giyecekler, yiyecekler gibi) Hayvanat bahçesine gitmek iyi bir fikir olabilir Akşam yemeğinde ne yiyeceğinizi kararlaştırabilirsiniz Çocuğunuzla uzun cümleler kurarak konuşabilir, ona uzun hikayeler okuyabilirsiniz Birbirinize uydurulmuş yada varolan hikayeleri anlatabilirsiniz Telaffuz henüz mükemmel değildir, doğru sesler için örnek olabilirsiniz 5 YAŞ Objeleri işlevlerine tarafından tanımlar, Uzamsal kavramları kullanır(üstünde, gerisinde) 56 kelimeli cümle kurar Bir çok ters kavramı anlar Farklı zamanları ve değişik cümle kalıplarını kullanabilir (gelecek vakit, şimdiki zaman, geçmiş zaman gibi) Sizinle konuştuğunda onu dinleyin ve duygularını, zihin ve düşüncelerini sizinle tartışması için onu cesaretlendirin Diyaloğu sürdürmesi için özendirme edin Yetişkin dili kullanabilirsiniz, genellikle söyleyebildiklerinden daha fazla şey anlar 67 YAŞ Fonetik (sesharf) farkındalık becerileri gelişir Kreatif görüşler oluşturur Vakituzay kavramlarını anlar(öncesonradan; birinciikincisonuncu) Fonetik çalışmalara başlayın Harflere bakıp nasıl bir ses olabileceklerini tartışın kelimelerin yazılışı ile ilgili tartışın ve kelimelerdeki her harfi seslendirin Büyük kelimeleri asıl parçalara bölün (sonek önek) 1,2,3 sonuncu sesleri ve bölümleri tartışın Çocuklar benzer gelişim çizgisinde ilerleseler de, her çocuk ayrı ve tektir Eğer bir gecikmeden şüpheleniyorsanız, bir uzmanla görüşün  
 
858,496Konular
982,155Mesajlar
30,096Kullanıcılar
clemSon üye
Üst Alt