Korku namazıyla, duşman, sel, yangın, yırtıcı hayvan gibi bir engel karşısında bulunan bir cemaatin, iki grup halinde nobetle kıldıkları namaz Bu namaz Kur'anı Kerim ve hadisi şeriflerle sabittir
Korku namazı
Yolculuk ettiğinizde, kafirlerin size bir fenalık yapmasından korkarsanız, namazı kısaltmanızda size bir sorumluluk yoktur Zira kafirler size apacık duşmandırlar Ey Muhammed! Sen iclerinde olup da namazlarını kıldırdığın zaman, bu kısmı seninle beraber namaza dursun ve silahlarını da yanlarına alsınlar; secdeyi yaptıktan sonra onlar arkanıza gecsinler; kılmayan obur kısmı gelsin, seninle beraber kılsınlar, tedbirli olsunlar, silahlarını alsınlar Kafirler size ansızın bir baskın vermek icin, silah ve eşyanızdan ayrılmış bulunmanızı dilerler Yağmurdan zarar gorecekseniz veya hasta olursanız, silahlarınızı bırakmanıza engel yoktur, fakat dikkatli olun Allah, kafirlere şuphesiz ağır bir azap hazırlamıştır Namazı kıldıktan sonra, Allah'ı ayakta iken, otururken, yan yatarken de anın Emniyete kavuştuğunuz zaman, namazı gereğince kılın Namaz şuphesiz, inananlara belirli vakitlerde farz kılınmıştır(enNisa, 4101103)
Bu namazın kılınışını acıkca şoyle ifade edebiliriz: Cemaatten bir grup, duşman karşısında bulunurken diğer grup imama uyar İki rekatlı bir namazın ilk rekatını imam ile beraber kılar Namazın durumuna gore, birinci rekatta ikinci secdeden veya birinci oturuşta teşehhudden sonra duşman cephesine gider; diğer grup gelerek imama uyar, onunla beraber namazın geri kalan kısmını kılar ve tekrar duşman karşısına gider İmam ise kendi başına selam verir ve namazı bitirir Daha once namazın ilk kısmını kılan grup, gelerek namazlarını kıraatsiz olarak tamamlar, selam verir ve duşmana karşı giderler
Bunların namazı kıraatsiz olarak tamamlamaları lahik sayılmalarından oturudur İslam fıkhında namaza imamla başlayıp, ara veren sonra yeniden uyana lahik denir
Sonra oteki grup gelir, namazlarını kiraatle tamamlayıp duşman cephesine tekrar giderler Bu grubun, ikinci gelişlerinde kıraatte bulunmalarının sebebi ise mesbuk sayılmalarındandır imama namazın başında değil, ortasında veya sonunda uyan kimseye mesbUkdenir Ancak bu grupların imamın yanına geliş gidişlerinde gucluk ve tehlike varsa, namazın kalan kısmını bulundukları yerde tamamlamaları da mumkundur
RasUli Ekrem (sas), Zatu'rRika', Batnı Nahle, Usfan, Zu Kared olaylarında korku namazı kıldırmıştır Daha sonra ashabı kiram da mecUsiler ve diğerleri ile yaptıkları savaşlarda aynı şekilde korku namazı kılmışlardır
Korku namazının gereği gibi olması icin, imama uyan grupların, namazla cephe arasında gidip gelirken hayvana binmemeleri, kısaca namazı bozacak herhangi bir harekette bulunmamaları da gerekir Aksi halde imam ile kıldıkları namaz bozulur ve namazlarını yeniden kılmaları gerekir
Bu namazın kılınabilmesi icin en az uc kişinin olması gerekir Biri imam olur, biri ona uyar, ucuncu kişi de onları korumak icin bekler
Korku namazı
Yolculuk ettiğinizde, kafirlerin size bir fenalık yapmasından korkarsanız, namazı kısaltmanızda size bir sorumluluk yoktur Zira kafirler size apacık duşmandırlar Ey Muhammed! Sen iclerinde olup da namazlarını kıldırdığın zaman, bu kısmı seninle beraber namaza dursun ve silahlarını da yanlarına alsınlar; secdeyi yaptıktan sonra onlar arkanıza gecsinler; kılmayan obur kısmı gelsin, seninle beraber kılsınlar, tedbirli olsunlar, silahlarını alsınlar Kafirler size ansızın bir baskın vermek icin, silah ve eşyanızdan ayrılmış bulunmanızı dilerler Yağmurdan zarar gorecekseniz veya hasta olursanız, silahlarınızı bırakmanıza engel yoktur, fakat dikkatli olun Allah, kafirlere şuphesiz ağır bir azap hazırlamıştır Namazı kıldıktan sonra, Allah'ı ayakta iken, otururken, yan yatarken de anın Emniyete kavuştuğunuz zaman, namazı gereğince kılın Namaz şuphesiz, inananlara belirli vakitlerde farz kılınmıştır(enNisa, 4101103)
Bu namazın kılınışını acıkca şoyle ifade edebiliriz: Cemaatten bir grup, duşman karşısında bulunurken diğer grup imama uyar İki rekatlı bir namazın ilk rekatını imam ile beraber kılar Namazın durumuna gore, birinci rekatta ikinci secdeden veya birinci oturuşta teşehhudden sonra duşman cephesine gider; diğer grup gelerek imama uyar, onunla beraber namazın geri kalan kısmını kılar ve tekrar duşman karşısına gider İmam ise kendi başına selam verir ve namazı bitirir Daha once namazın ilk kısmını kılan grup, gelerek namazlarını kıraatsiz olarak tamamlar, selam verir ve duşmana karşı giderler
Bunların namazı kıraatsiz olarak tamamlamaları lahik sayılmalarından oturudur İslam fıkhında namaza imamla başlayıp, ara veren sonra yeniden uyana lahik denir
Sonra oteki grup gelir, namazlarını kiraatle tamamlayıp duşman cephesine tekrar giderler Bu grubun, ikinci gelişlerinde kıraatte bulunmalarının sebebi ise mesbuk sayılmalarındandır imama namazın başında değil, ortasında veya sonunda uyan kimseye mesbUkdenir Ancak bu grupların imamın yanına geliş gidişlerinde gucluk ve tehlike varsa, namazın kalan kısmını bulundukları yerde tamamlamaları da mumkundur
RasUli Ekrem (sas), Zatu'rRika', Batnı Nahle, Usfan, Zu Kared olaylarında korku namazı kıldırmıştır Daha sonra ashabı kiram da mecUsiler ve diğerleri ile yaptıkları savaşlarda aynı şekilde korku namazı kılmışlardır
Korku namazının gereği gibi olması icin, imama uyan grupların, namazla cephe arasında gidip gelirken hayvana binmemeleri, kısaca namazı bozacak herhangi bir harekette bulunmamaları da gerekir Aksi halde imam ile kıldıkları namaz bozulur ve namazlarını yeniden kılmaları gerekir
Bu namazın kılınabilmesi icin en az uc kişinin olması gerekir Biri imam olur, biri ona uyar, ucuncu kişi de onları korumak icin bekler