Kotumserlik Ne Demektir? Kotumserlik Hakkında Bilgi
Her şeyin kotu, hatta mumkun olabileceği kadar kotu olduğunu veya kotuluklerin toplamının iyiliklerin toplamından daha ağır bastığını ileri suren felsefe oğretisi
Kişisel kotumserlik, bir mizacın veya bir karakterin dile gelişinden başka bir şey değildir (msl Lord Byron, Leopardi, Madam Aekermann vb) Sistemli kotumserlik ise, duşunceye dayanan, tabiat ve hayat hakkında bir goruş olarak ileri surulur
Bu kotumserlik (msl Buddha'cılıkta) dini bir gorunuş kazanır ve şu dort onermede ozetlenir: acı, varoluştan ayrılmaz, acı, arzunun cocuğudur; acı ve varoluş, nirvana yoluyla ortadan kalkabilir; nirvana, arzunun yok edilmesiyle ve insanın tam bir ilgisizliğe kapılmasıyla elde edilir
Schopenhauer, Buddha'cılığın oğretilerini yeniden ele alarak bir insan tabiatı analizinden hareket eder: olmak, davranmak demektir; davranmak caba gostermektir, irade her şeyin ilkesi, ozu ve temelidir Tabiatta her şey iradedir, demek ki her şey acı cekmektedir Schopenhauer, oğretisinden evrensel merhamet ahlakına varır Hartmann, iradenin yerine bilincdışını koyar ve bilincdışının, bizi gercek cıkarlarımıza aykırı duşen kendi amaclarına gore yonettiğini soyler
Acıların toplamı, nazların toplamından her zaman daha ağır basacaktır; cunku acı, gecici bir ilinek değildir; varlığın ozunden gelir ve ancak varlıkla birlikte ortadan kalkabilir
Her şeyin kotu, hatta mumkun olabileceği kadar kotu olduğunu veya kotuluklerin toplamının iyiliklerin toplamından daha ağır bastığını ileri suren felsefe oğretisi
Kişisel kotumserlik, bir mizacın veya bir karakterin dile gelişinden başka bir şey değildir (msl Lord Byron, Leopardi, Madam Aekermann vb) Sistemli kotumserlik ise, duşunceye dayanan, tabiat ve hayat hakkında bir goruş olarak ileri surulur
Bu kotumserlik (msl Buddha'cılıkta) dini bir gorunuş kazanır ve şu dort onermede ozetlenir: acı, varoluştan ayrılmaz, acı, arzunun cocuğudur; acı ve varoluş, nirvana yoluyla ortadan kalkabilir; nirvana, arzunun yok edilmesiyle ve insanın tam bir ilgisizliğe kapılmasıyla elde edilir
Schopenhauer, Buddha'cılığın oğretilerini yeniden ele alarak bir insan tabiatı analizinden hareket eder: olmak, davranmak demektir; davranmak caba gostermektir, irade her şeyin ilkesi, ozu ve temelidir Tabiatta her şey iradedir, demek ki her şey acı cekmektedir Schopenhauer, oğretisinden evrensel merhamet ahlakına varır Hartmann, iradenin yerine bilincdışını koyar ve bilincdışının, bizi gercek cıkarlarımıza aykırı duşen kendi amaclarına gore yonettiğini soyler
Acıların toplamı, nazların toplamından her zaman daha ağır basacaktır; cunku acı, gecici bir ilinek değildir; varlığın ozunden gelir ve ancak varlıkla birlikte ortadan kalkabilir