Krank Devir Sensörü Arıza Belirtileri Nelerdir.? Söz konusu sensör araç servislerinde volant sensörü olarak da anılmaktadır. Bu sensöt motor devrinin krank miline olan pozisyonunu ölçer ve söz konusu pozisyonu motor beynine iletir. Araç Beyni, buradan aldığı veriler ile ilk silindirin motor blogundaki konumunu hesaplar. Bu konum diğer 3 silindirin de konumunun bulunmasını sağlayarak ateşleme ve yakıt sistemlerinin bu konumlara göre doğru olarak çalışmasını sağlar. Bir arıza durumunda bu sekronize hareket bozularak aracın çalışmasında radikal değişimlere neden olabilmektedir.
[=7]Krank Mili Sensörü Arıza Belirtileri[/]
Krank mili sensöründe arıza meydana geldiğinde ortaya çıkacak olan belirtiler
1. Araç marş almasına rağmen çalışamaz.
[=6]Sensör Arızalandığında Araç Neden Çalışmaz[/]
Sensörden alınan veriler durduğunda, araç yakıt enjeksöyon sistemleri ile ateşleme sistemlerine, mevcut görevlerine devam edebilmesi açısından önemli olan zamanlama verisi gönderimi araç beyni tarafından durdurulur. Bu nedenle de araç ateşleme ve enjeksiyon sistemi tamamen işlevsiz hale gelir (Bazı araçlar, sensörden veri aktarımı dursa dahi, Araç motor kontrol ünitesinin mevcut önceki verileri işleyerek çalışmaya devam etmesi mümkündür. Fakat bu durumda araç, tahmini konum bilgisine göre hareket edeceği için motorun stabil çalışması beklenemez.)
[=6]Değişken Subap Ayarlaması Bozulur[/]
Bazı araçlarda özellikle de honda marka araçlarda kullanılan VVT-i ve VTEC teknolojili motorlarda değişken zamanlama ayarına sahip subap teknolojisi kullanılmaktadır. Bu teknoloji stabil çalışabilmek için krank mili sensöründen edindiği konum bilgilerine ihtiyaç duyar. Söz konusu verilerde aksaklık olması, veri alınamaması yada yanlış veri alınması gibi arıza durumlarında subap zamanlaması bozulacak ve araç çalışma hale gelecektir.
Sponsorlu Bağlantılar
[=6]Değişimi Nasıl Yapılır[/]
Söz konusu parçanın arızasının giderilmesi için değişimi gereklidir. Bu parça konum itibari ile kolaylıkla sökülüp değiştirilebilecek bir yerde değildir. Bu nedenle değişimi için aracın birçok farklı parçası sökülmesi gereklidir. Bu durum da araç sahiplerine esktra işçilik maliyeti ve onarım için daha uzun bir zaman gereksinimi doğurmaktadır. Hatta bazı model araçlarda söz konusu parçanın değişimi için üst silindir kapağının dahi söküldüğü bilinmektedir. Fakat araçtan araça parçanın yeri, parçaya ulaşma yolu ve çevresinin boşluğu farklı olacağı için her araç için söz konusu durum geçerli olmayabilir.
Şanzıman ve motor krank mili sensörü arızası tamiri, değişimi ve aracınızda bu parçaay bağlı yaşadığınız sorunlar ile ilgili olarak sormak istedikleriniz var ise sorularınızı cevaplıyoruz. Soru sormak isteyenler araç marka ve modeli ile yakıt tipini (Dİzel , Benzinli , LPG’l ) belirterek aşağıdaki yorum kısmına sorularını yazarak bizlere iletebilirler. Günlük olarak sorulan tüm sorular kontrol edilir ve cevaplanır.
[=7]Krank Mili Sensörü Arıza Belirtileri[/]
Krank mili sensöründe arıza meydana geldiğinde ortaya çıkacak olan belirtiler
1. Araç marş almasına rağmen çalışamaz.
- Bazı Araçlarda Çalışma Gerçekleşebilir fakat motor rolantisini koruyamaz ve stop eder.
- Araç Çalışsa Dahi devirlenmede sıkıntılar yaşanır.
- Egzozdan Çiğ Yakıt Atımı, Hava Filtresinin Geri Hava Patlaması Egzozda Yanmamış Yakıta Bağlı Patlamar görülebilir.
- En sık görülen belirtisi ise aracın hiçbir şekilde çalıştırılamamasıdır.
[=6]Sensör Arızalandığında Araç Neden Çalışmaz[/]
Sensörden alınan veriler durduğunda, araç yakıt enjeksöyon sistemleri ile ateşleme sistemlerine, mevcut görevlerine devam edebilmesi açısından önemli olan zamanlama verisi gönderimi araç beyni tarafından durdurulur. Bu nedenle de araç ateşleme ve enjeksiyon sistemi tamamen işlevsiz hale gelir (Bazı araçlar, sensörden veri aktarımı dursa dahi, Araç motor kontrol ünitesinin mevcut önceki verileri işleyerek çalışmaya devam etmesi mümkündür. Fakat bu durumda araç, tahmini konum bilgisine göre hareket edeceği için motorun stabil çalışması beklenemez.)
[=6]Değişken Subap Ayarlaması Bozulur[/]
Bazı araçlarda özellikle de honda marka araçlarda kullanılan VVT-i ve VTEC teknolojili motorlarda değişken zamanlama ayarına sahip subap teknolojisi kullanılmaktadır. Bu teknoloji stabil çalışabilmek için krank mili sensöründen edindiği konum bilgilerine ihtiyaç duyar. Söz konusu verilerde aksaklık olması, veri alınamaması yada yanlış veri alınması gibi arıza durumlarında subap zamanlaması bozulacak ve araç çalışma hale gelecektir.
Sponsorlu Bağlantılar
[=6]Değişimi Nasıl Yapılır[/]
Söz konusu parçanın arızasının giderilmesi için değişimi gereklidir. Bu parça konum itibari ile kolaylıkla sökülüp değiştirilebilecek bir yerde değildir. Bu nedenle değişimi için aracın birçok farklı parçası sökülmesi gereklidir. Bu durum da araç sahiplerine esktra işçilik maliyeti ve onarım için daha uzun bir zaman gereksinimi doğurmaktadır. Hatta bazı model araçlarda söz konusu parçanın değişimi için üst silindir kapağının dahi söküldüğü bilinmektedir. Fakat araçtan araça parçanın yeri, parçaya ulaşma yolu ve çevresinin boşluğu farklı olacağı için her araç için söz konusu durum geçerli olmayabilir.
Şanzıman ve motor krank mili sensörü arızası tamiri, değişimi ve aracınızda bu parçaay bağlı yaşadığınız sorunlar ile ilgili olarak sormak istedikleriniz var ise sorularınızı cevaplıyoruz. Soru sormak isteyenler araç marka ve modeli ile yakıt tipini (Dİzel , Benzinli , LPG’l ) belirterek aşağıdaki yorum kısmına sorularını yazarak bizlere iletebilirler. Günlük olarak sorulan tüm sorular kontrol edilir ve cevaplanır.