God of War deyince akla gelen ilk isim elbette ki Kratos ve bu ismin oldukça karizmatik bir seçim olduğunu sanırım rahatlıkla söyleyebiliriz. Zaten Kratos aslında Yunan mitolojisinde de yeri olan bir isim ve bu yarı-tanrı dayanıklılık ve gücün vücut bulmuş hali diyebiliriz.
Ancak God of War geliştiricilerinden Stig Asmussen'in anlattığı hikayeye göre az daha oyunun başrolünde farklı isimli bir karakter izleyecekmişiz ve bu isim adaylarından biri de yanlış anlaşılma sonucunda olsa da kendi ismiymiş.
İlk God of War oyunu geliştirilirken bu karakterin ismi Dominus'muş ancak pazarlama ekibi bu isimden hiç memnun kalmayarak değiştirilmesini istemiş. "Dominus ismine acayip alışmıştık, baş kahramanı Dominus'tan farklı bir isimde düşünemiyorduk" diyen Asmussen, oyunun o dönemki isminin Dark Odyssey olduğunu da hatırlatıyor. Oyuna God of War demenin de başlardan tuhaf hissettirdiğini söylüyor zaten Asmussen.
Dominus ismini değiştirme kararı verildiğinde oyunun yönetmeni David Jaffe tüm ekipten isim tavsiyelerinde bulunmalarını istemiş, Asmussen de dört beş isim önerisinde bulunmuş.
> God of War Devam Oyunu İçin Çalışmalar Hız Kazandı
Sonrasında toplanan isimler elendikten sonra 'finale kalan' isimler arasındaysa kendi ismi Stig'in de yer aldığını görmüş. Çünkü isim önerilerini yazdığı kağıda, bunun kendi listesi olduğu belli olsun diye imza olarak kendi ismini de yazmış ve pazarlama ekibi bu detayı fark etmedikleri için Stig isminin de önerilerden biri olduğunu düşünmüş ve çok da sevmişler.
Asmussen, "karakter için Stig ismi seçilseydi benim için hiç sorun olmazdı" diyor. Dominus ve Stig dışında üzerinde tartışılan isimleri söylememiş ama nihayetinde Kratos isminde karar kılınmış.
> God of War Az Daha Kratos'suz Kalacakmış
Düşünsenize eğer bu değişiklikler olmasaydı bugün Kratos'lu God of War yerine Dominus'lu Dark Odyssey'i konuşuyor olacaktık belki de. Tabii şimdi geçmişe dönüp neler değişirdi görme imkanımız yok, ama acaba bu oyunların başarısında isim seçimlerinin ne kadar önemi var, onu da merak ediyor insan. Aynı derecede popüler olur muydu, dillere yerleşir miydi, aynı karizmayı yansıtabilir miydi, bunlar hep soru işareti olarak kalacak.
Stig Asmussen, son God of War hariç serideki tüm oyunlarda parmağı olan bir isim. Kendisi şu aralar Respawn'da çalışıyor ve Star Wars Jedi: Fallen Order'ın yönetmenliğini yapıyor.