Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kredi Kartı Aidatını Geri Almanın 5 Yolu

Kredi Kartı Aidatını Geri Almanın 5 Yolu
0
138

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, kredi kartı aidatlarının ve kredi dosya masraflarının BİMER'e yapılan başvurularda kayıtsız şartsız iade edileceği hakkında meydana çıkan haberler ilişkin yazılı bir izah etme yaparak,

basında bulunan laf konusu haberler sebebiyle bankalar göre yapılan kesintilerin BİMER sistemine başvurulması halinde koşulsuz olarak iade edileceği şeklindeki haberler hatalı ve asılsız olup, vatandaşlarımızın bankalar göre yapılan bu kesintiler ile ilgili hileli bir uygulamaya maruz kaldığını bahis etmesi durumunda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun ilgili hükümlerine dayanarak yapılacak başvurularda aşağıdaki yolu peşine düşüp takip etmeleri gerekmektedirdenildi

NELER YAPILMALI?

Bakanlık keza uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciler alıcı sorunları hakem heyetleri ve alıcı mahkemeleri olduğunu belirterek, kredi kartı aidatlarının ve kredi masraflarının geri alınması ile ilgili yapılması gerekenleri ise şöyle sıraladı:

a) Ilk Olarak kredi kartını aranjör ya da kredi veren bankaya başvuruda bulunularak laf konusu kesintilerin iade edilmesi talep edilmelidir

b) Kullanım yapılan banka tarafından bu talebe negatif cevap verilmesi veya hiç yanıt verilmemesi halinde ikamet edilen yerdeki veya laf konusu hizmeti karşılayan bankanın bulunduğu yerdeki, illerde Ticaret İl Müdürlüğü, İlçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyet gösteren alıcı sorunları hakem heyetlerine mevcut belgeler ile birlikte başvuruda bulunulması gerekmektedir

2019 yılı için değeri 1191,52 TL'ye dek olman uyuşmazlıklar için tüketici sorunları hakem heyetlerine tatbik yapılması zorunludur Bu değere değin olan uyuşmazlıklarda verilecek kararlar bağlayıcı olup, İcra İflas Kanunun ilamların yerine getirilmesine dair hükümlerine göre yerine getirilir Bu değerinde ve üzerindeki uyuşmazlıklara ilişkin verilen kararlar ise delil niteliği taşımaktadır Yerine getirilmemesi halinde tüketici mahkemelerine ya da bu sıfatla görev yapan asliye hukuk mahkemelerine başvuruda bulunulması gerekmektedir

c) Alıcı sorunları hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları her sözleşme için ayrı olarak inceleyerek mevcut duruma kadar bir karar verecektir

d) Hakem heyetlerinin verdiği bu kararlara karşı taraflar kararın tebliğinden itibaren 15 günlük vakit içerisinde alıcı mahkemelerine itiraz edebilmektedirler

e) Hakem heyetlerince; kesilen bu bedellerin iade edilmesi yönünde bağlayıcı karar alması durumunda laf konusu kararın tebliğinden itibaren yerine getirilmemesi halinde yeniden Adliyelerde bulunan icra müdürlüklerine başvuruda bulunularak bu kararın yerine getirilmesinin talep edilmesi gerekecektir


Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirnicealem üyesi olmak için tıklayınız

 
858,497Konular
981,907Mesajlar
29,931Kullanıcılar
yskermjxSon üye
Üst Alt