Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kredi Kartı Aidatları ve Ücretler TBMM Gündeminde

Kredi Kartı Aidatları ve Ücretler TBMM Gündeminde
0
157

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
Bankaların kredi kartı ödenti ücreti, hesap işletim ücreti, kredilerden aldığı dosya masrafı gibi ücretler almasına yönelik şikayetlere çözüm bulunması için kurulan TBMM Başvuru Formu Daha Aşağı Komisyonu, sektör temsilcileriyle toplantı yaptı

Kurul AK Parti Afyonkarahisar Milletvekili Halil Mahsul'ün başkanlığında toplandı

Bankaların kredi kartı ücret ücreti, hesap işletim ücreti, kredilerden aldığı dosya masrafı gibi 32 konuda çok sayıda şikayet aldıkları belirten Ürün,

Son olarak, bankaların, kiralık kasa ücretinin dışında, kiralık kasaların her ziyaret edilişinde de keza para istemesiyle ilgili gelen şikayetlerle şikayet çeşitliliği sayısı 33'e çıktıdedi

Dilekçe sahiplerinden Halil Erenler, 'da bir banka tarafından kendisinden habersiz kredi kartı çıkartıldığını ve ek hesap tanımlandığını bahis etti

Erenler, ilave hesap faizinin yüksekliğinden şikayet ederek, bunların düşürülmesi gerektiğini söyledi

Bankalar Birliği Hukuk Uzmanı Buket Himmetoğlu, 1 Kasım 2007'den itibaren bir müşterinin talebi ya da onayı olmadan kredi kartı düzenlenmesi imkanının kaldırıldığını bildirdi

Kart hazırlansa bile imzalayıp teslim alınmadığı sürece sorumluluğun müşteriye geçmeyeceğini belirten Himmetoğlu, ek hesapların da müşterinin açık talimatının gerisinde tanımladığını kaydetti

Cevapları beğenmiyorlar

wwwsikayetvarcomsitesi Genel Müdürü Ömer Hecin Süvarisi, bu sene en fazla şikayet konusunun bankacılık sektörüyle ilgili olduğunu kaydetti

Yapılan 6 şikayetten birinin bankacılıkla ilgili olduğunu dile getiren Deveci, kart aidatlarının alındığı aylarda bu şikayetlerin en yığın noktaya ulaştığını bildirdi

Hecin Süvarisi, en çok şikayet konusunun yüzde 509 ile faiz, aidat ve komisyonlarla ilgili olduğunu söyledi

Habersiz kredi kartı düzenlemesinin şikayetlerin yüzde 03'ünü oluşturduğunu söyleyen Deveci, bankaların kendilerinden giden bu şikayetleri sıradan 34 saat gibi kısa bir sürede yanıtladıklarını söyledi Hecin Süvarisi, ancak ziyaretçilerin yüzde 92'sinin cevapları beğenmediğini anlattı

Prof Dr Hamil Kibar, banka, Telekom ve GSM operatörlerinin, tüketicilerin yargı mağduriyetine maksimum sebep olan alanlar olduğunu söyledi

bizzat kredi kartlarından aidat alınmasına, hesap işletim ücreti alınmasına karşı olmadığını söyleyen Kibar, Hizmet alanın bedelini ödemesi lazım ama benim rızam olmadan hesabımdan para çekmelerine karşıyım Bunu son yıllarda fazla artı yapıyorlardedi

Nazik, bankaların yasalara ve yönetmeliklere uygun davranmasını, tutarsız davrananlara cezai işlem uygulanması gerektiğini söyledi


Haberler

 

Similar threads

EFT, havale gibi para gönderme işlem ücretlerine bir üstteki hudut gelmeyecek Ancak bankalar bu ücretleri internet sitelerinde açık açık ilan edecek Kredi kartı sözleşmelerine öbür bir ek olarak düzenlenecek ve müşteriye açık açık ‘kredi kartı aidatı alınacağı ’ bildirilerek, imzalatılacak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
223
Kredi Kartı Sahiplerine Kötü Haber Bankalar, tüketiciden para toplamada hudut tanımıyor Kart borcunu telefon ya da mesajla söylemek 5 lira oldu Bankaların müşterilerinden dağıtılmış adlar aşağıda aldıkları paralarda yeni yöntemler ortaya çıkıyor Kredi kartıaidatı ve hesap işletim ücreti...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
Artık banka tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacak. Tüketiciler, müzakeresiz kesilen aidatları geri alabilecek. Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, kredi kartı aidatını almak için hakem heyetine başvuruda bulunan bir tüketicinin, heyet tarafından haksız...
Cevaplar
0
Görüntüleme
91
Müşterinin rızası olmadan kart ücreti alınamayacakGümrük ve Ticaret Bakanlığı, alıcı haklarına ilişkin uygulamada ortaya meydana çıkan aksaklıkların giderilmesi amacıyla Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Tasarı Taslağı'nı kamuoyunun görüşüne açtı Bankacılık Düzenleme ve Kontrol Kurumu ile...
Cevaplar
0
Görüntüleme
127
Milliyet’te yer alan habere göre, Anadolu 3. Tüketici Mahkemesi, tüketiciyle müzakere edildiği ispatlanmadan kart üyelik ücreti alınmasının haksız şart olacağına hükmetti. Mahkeme, bankaların kart ücreti için dayanak gösterdiği Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) düzenlemesinin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
858,506Konular
983,079Mesajlar
33,114Kullanıcılar
moleqySon üye
Üst Alt