
Kripto para üniteleri etrafındaki ekosistem daha da gelişiyor ve işletmelerin genişlemesi, klâsik paraya alternatif olarak tüccarlar ortasında bir ödeme prosedürü olarak bu varlıkların daha fazla kullanılabilirliği ve erişilebilirliğini artırıyor.
Kripto para kabul eden işletmelerin %90'ından fazlası gelirini artırdı!
Dünyanın en büyük muhasebe, kontrol, vergi ve idare danışmanlığı hizmeti sunan milletlerarası firmalarından birisi olan Deloitte tarafından 8 Haziran'da yayınlanan ' Tüccarlar kriptoya hazırlanıyor ' başlıklı bir ankete nazaran, bilhassa ABD'deki perakendecilerin %87'si dijital para kabul eden işletmelerin pazardaki rakiplerine nazaran değerli bir üstünlüğü olduğu görüşünde.

Dijital para üniteleri hassaslığı. Kaynak: Deloitte
Şu anda bir ödeme sistemi olarak kriptoyu kabul eden işletmelerin %93'ü, müşteri tabanındaki büyüme, gelir artışları ve marka izlenimi dahil olmak üzere uygun tüketici KPI'ları bildiriyor.
Tüccarlar kripto konusunda beklenenden daha olumlu
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ'ler) dijital para ünitesi ödemelerinin kabulü konusunda daha az optimist olmaları beklenebilir, lakin ankete katılan KOBİ'lerin çoğunluğu, rapora nazaran dijital para ödemelerinin şirketlerine yarar sağlamak için benimsenmesini bekliyor.
Gerçekten de, ankete katılanların neredeyse dörtte üçü, önümüzdeki yirmi dört ay içinde kripto para üniteleri yahut sabit paralar formunda ödeme kabul etmeye başlamak istediklerini belirtmiş.
Ayrıca, 3 Aralık ile 16 Aralık 2021 tarihleri arasında ankete katılan işletme sahiplerinin %64'ünün, müşterilerinin dijital para ünitesini kullanarak ödeme yapma konusunda değerli bir ilgisinin olduğunu bildirdiğini belirtmekte yarar var.
Perakende kuruluşlarının dijital para ünitesinde ödemeleri kabul etme isteğine çeşitli faktörler katkıda bulunmuştur. Anlaşılan o ki; pazarın süratli bir değişim geçirdiğinin farkındalar ve müşterilerinin çıkarlarına hitap etmek istiyorlar.