Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kriz ve Kriz İletişimi Nedir?

Kriz ve Kriz İletişimi Nedir?

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Kriz, bir kuruluşun üst seviye hedeflerini tehdit eden, kuruluşun varlığını tehlikeye sokan ve kuruluşun şipşak tepki göstermesini gerektiren özel durumdur Krizden söz edilebilmesi için üç koşulun birlikte ortaya çıkması gerekmektedir Bunlar sırasıyla, kuruluşun itibarının sarsılması, sorunun çözülmesi için sürenin çok sınırlı olması ve kuruluş göre beklenmeyen zamanda meydana gelmesidir

Kriz iletişimi ise, kriz dönemlerinde izlenecek irtibat stratejisi ve taktikler bütünüdür Yani, muhtemel krizlerin yaşanmaması için önlemler alınması, krize neden olabilecek unsurların ortadan kaldırılması, çözümler üretilmesi, kriz yönetiminin, çözümlerin ve gelişmelerin hedef kitleyle paylaşımı kriz iletişiminin konusunu oluşturur Kriz dönemi halkla ilişkiler planı, irtibat zinciri, kriz ekibi atama dağılışı, medya ile ilişkiler ile klasik koşullarda kurulan iletişimin oluşturulması ve sürdürülmesi üzerine yapılanır


Kriz öncesinde nasıl bir kriz yönetimi planlaması yapılmalıdır?



Kriz öncesinde proaktif bir kriz planı hazırlanmalıdır Bunun için:

•Potansiyel krizler gruplandırılmalıdır
•Krizin önlenebilmesi için gerekli tedbirler belirlenerek strateji ve taktikler geliştirilmelidir
•Simulasyon çalışmaları yapılmalıdır
•Krizden etkilenen kitleler belirlenmelidir
•Kriz yönetim ekibi oluşturulmalı ve söz konusu takım eğitilmelidir
•Krizden etkilenebilecek dahili ve harici gaye kitleye yönelik olarak etkin irtibat kanalları oluşturulmalı ve kuruluşun itibarının krizden en düşük hasar görmesine çalışılmalıdır
•Kriz planının gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi gereklidir
•Bir kriz yönetimi planının etkin olabilmesi için planın güncelleştirilmesi, çalışanların bilgilendirilmesi, her şeyin zıt gideceğinin düşünülmesi ve ayrıntılı bir listenin hazırlanması elzemdir

Kriz sırasında izlenmesi gereken süreçler nelerdir?

Kriz meydana geldiğinde evvelden hazırlanan kriz planı uygulamaya sokulmalı, üst yönetim şart hakkında hemen bilgilendirilmeli, kriz komitesi oluşturulmalı, tasarlama aşamasında eğitilmiş bir sözcü görevlendirilmelidir
Sonrasında basınla 724 iletişim halinde olunmalı, basın mensuplarına mülakat yapabilecekleri etraf yaratılmalı ve en önemlisi krizi yaratan sorunu yok saymak yerine sorunu kabullenmek ve soruna sahip çıkmak gerekmektedir

Kriz iletişimi yönetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir?

Unutulmaması gerekir oysa kriz yönetimi uzun bir süreci kapsamaktadır İşte bu noktada en kayda değer unsur, işletmeleri tehdit edecek olayları evvelden varsayım ederek onları ortadan kaldırmaya yönelik çalışmayı gerçekleştirmenin gerekliliğidir
Biz iletişimciler, bu çalışmaya 4R modeli diyoruz: kriz nedeni olabilecek unsurların, kriz boyutunun ve etkilerinin evvelden bilinerek hafifletilmeleri veya da ortadan kaldırılmaları (Reduction), krizin başlangıcında uygulanacak tekniklerin etkinliğinin arttırılması (Readiness), krize niçin olan olayın etkilerine karşısında verilecek cevabın detaylandırılarak geliştirilmesi (Response) ve krizin etkilerinin ortadan kaldırılması için zarar görebilen maddi ve manevi kaynakların etkin ve çabuk bir şekilde her yerde yerine konulması (Recovery)
Kriz iletişiminde 'şirket kurum sözcüsü'nün etkinliği nedir?

Kriz iletişiminde dıştan gelecek muhtemel sorulara tek bir ağızdan verilmek üzere hazırlanan cevaplara herkes göre uyulması gerekmektedir Kriz komitesi içerisinden, dışarıda aleyhinde soğukkanlılığını koruyacak ve çalışanlar, aileler, tedarikçiler, bayiler, satış noktaları, müşteriler, yerel yönetimler, ulus bürokrasisi, medya, akademik çevreler, sivil toplum örgütlerine, bu kesimlerin lisanına yabancı olmayan kişinin temsil etmesi gerekmektedir
Birincil anda gösterilen tepkinin ve söylenen sözcüklerin etkinliği yeni bir krizin tırmanmasını alıkoymak açısından kriz yönetiminde büyük bir öneme sahiptir
Kriz iletişimini yönetecek halkla ilişkiler irtibat ajansının sahip olması gereken yetkinlikler nelerdir?

Halkla ilişkiler uzmanı, krizlerin üstesinden gelebilmek için krizi yönetmek, krizi idare etmek için de kriz yönetimini iyi anlamak ve bunu irtibat süreçlerine taşımak gerektiğini bilmelidir Unutulmamalıdır oysa, kriz dönemleri iyi yönetilebilirse ve değerlendirilebilirse şirketlerin güven tazeledikleri ve itibarlarını toplumun her kesimine etkili bir şekilde yansıttıkları dönemler de olabilir Dolayısıyla, kurumların kriz yönetiminde omuz omuza çalışmaya karar verecekleri iletişim ajansını seçerken bilhassa bu konuda uzmanlaşmış ve kriz iletişimi mutfağını bilen ajans olmasına fazla dikkat etmeleri gerekmektedir *
 
858,523Konular
981,274Mesajlar
31,127Kullanıcılar
erensmhSon üye
Üst Alt