bilgisayarci
FD Üye
Ankara Ticaret Odası ve Artistik Kuaförler Derneği üyesi Hakan Kutlugün, mayısın birinci haftası çalışmaya hazırlandıklarını söyledi.
Yeni tip korona virüs(Kovid-19) salgınına karşı kapatılan kuaförlerin ve berberlerin ne vakit açılacağına dair Ankara Ticaret Odası ve Artistik Kuaförler Derneği üyesi Hakan Kutlugün, mayısın birinci haftası çalışmaya hazırlandıklarını söz etti. Öte yandan Kutlugün, sektörün beklentilerinin ve tekliflerinin neler olduğunu Hürriyet'e anlattı.
Randevu sistemi ile çalışmak istediklerini, bunun için her türlü hazırlığın sürdüğünü belirten Kutlugün, “İçişleri Bakanlığı ve Bilim Kurulu’ndan müsaade istiyoruz. Mayısın birinci haftası çalışmaya hazırız” diyor.
MADDİ GELİR DERDİ TÜM KESİMİN SORUNU
“Kuaförler, berberler ve hoşluk salonları faaliyetlerinin, korona virüs salgını tedbirleri kapsamında süreksiz olarak durdurulmasının üzerinden bir ayı aşkın vakit geçti. Maddi gelir tasası tüm dalın sorunu lakin bu süreçte bilhassa de esnaf odalarına kayıtlı olan ve günübirlik kazanılan para ile dükkânlarını çekip çeviren esnaf daha sıkıntı durumda kaldı. Şu an durumları düzgün değil."
CADDE ÜZERİ İŞLETMELER KADEMELİ OLARAK AÇILMALI
Hayatın yavaş yavaş olağana döndürülmesine yönelik atılacak olan adımı halka en çok hissettirecek bölümlerin başında kuaförler, berberler ve hoşluk salonları geliyor. Yalnızca AVM’lerin açılmasından bahsediliyor. Hâlbuki cadde mağazaları da var. Onların da hizmete alınması gerekir. Cadde üzeri işletmelerin, kademeli olarak açılmalarına müsaade verilebilir. Öteki esnafa da moral olur.
ÇALIŞMA ALANLARI BİR BUÇUK METRE ARALIKTA OLACAK
Hakan Kutlugün, denetimli ve randevu sistemi ile yapmayı planladıkları çalışmanın ayrıntılarını ise şöyle aktarıyor:
* Salonun genel hijyeni ve gelen müşteriler için hijyen koşulları.
* Müşteri ve işçinin ateş ölçer denetimi ile sıhhat durumunun takibi.
* Çalışma alanlarının en az bir buçuk metre arada olması.
* Çalışanlar ve müşteriler için tek kullanımlık maske, eldiven tedariği.
* Her müşteri için tek kullanımlık penuar, siperlik servisi.
* Çalışma araçlarının (fön, fırça, tarak vs.) müşteri saçlarının yıkanması koşulu ile kullanılması.
* Tüm alanların hava sirkülasyonunun sürekliliği.
* Tuvalet, bekleme alanları ve kasa alanına yönelik önlemler.
* İşçi dinlenme ve yemek alanlarının yeterliliği.
* İkaz, ihtar ve bilgilendirmeler.
HER 100 METREKAREYE ÜÇ MÜŞTERİ
Hakan Kutlugün’ün metrekareye nazaran aralıklarla ilgili tavsiyesi ise şöyle:
* 100 metrekare olan salon için üç müşteri.
* 200 metrekare salon için altı müşteri.
* 300 metrekare salon için dokuz müşteri.
Yeniçağ
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.