İşletmenin sahibi olarak istediğiniz her şeyi elde edebilmeniz icin sınırsız pazarlama butceniz olması gerekir Ancak bircoğumuz icin gercek tam tersidir Kucuk işletmelerin coğu butce sıkıntısı cekmektedir Bu duruma ornek olarak bir arkadaşımın başına gelenleri sizlerle paylaşmak istiyorum Daha buyuk bir firmayla ortak olduktan sonra atması gereken adımları butce sıkıntısı nedeniyle bir turlu atamadı Kitlelere ulaşacak pazarlama kampanyası icin de elinde yeterli nakit yok Ancak işlerine ivme kazandırması icin de pazarlamaya ihtiyacı var Bu gibi durumlarda ben kucuk işletmelere her zaman “gerilla pazarlama stratejilerini oneriyorum
Gerilla pazarlama kısıtlı butcesi olan kişiler icin geliştirilmiş bir pazarlama bicimidir Alışılmışın dışında beklenmedik yerlerde beklenmedik şekilde yurutulur Bu pazarlama yaklaşımı buyuk işletmeler icin de etkili olabilir ancak sektorde yerini almak isteyen butcesi kısıtlı kucuk işletmeler icin geliştirilmiş bir pazarlama stratejisidir Goz onunde bulundurulması gereken bazı noktalar:
Yaratıcılık Cok Onemlidir
Gecenlerde uzerinde kopek balığı resmi olan bir otobus gordum Aklınızda ilgi cekici bir resim canlanmamış olabilir ancak resmi o kadar etkili bir bicimde cizmişler ki yolcu otobuse binerken kopek balığının ağzından geciyor, sanki kopek balığı onu yutuyor gibi bir goruntu oluşuyor Bu resim oldukca etkileyiciydi Boyle etkili bir fikir sizi sınırlı butcenizin otesine taşıyabilir Siz de hedef kitlenizi etkilemek icin yaratıcılığınızı kullanmalısınız
Cevrenizi Kullanın
Cevrenizde olup bitenleri duşunun İşinizle bağdaştırabileceğiniz turden neler oluyor gozlemleyin İnsanların ilgisini cekmek icin neler yapabilirsiniz ya da cevrenizde insanların memnun olmadığı neler var gibi sorular uzerine odaklanın Hedef kitlenizin ilgisini cekebilecek turden her şeyi not edin Belki de etrafınızda bulabileceğiniz kucuk bir fırsat buyuk fırsatların kapısını acacak Biraz dikkatli davranarak cevrenizde aradığınızı bulabilirsiniz Hedef kitlenizin ihtiyacları ve ilgisini cekebilecek şeyler doğrultusunda hareket edin
Maksimum Etki, Minimum Caba
Buyuk şehirlerde TV ya da radyo aracılığıyla muşterilerinize kolayca ulaşabilirsiniz Ancak butceniz bunun icin yeterli değilse binlerce muşteriye ulaşmak icin başka yollara da başvurabilirsiniz Orneğin, yaşadığınız şehirde fazla buyuk olmayan yerel dergi ya da gazetelerle goruşup yaptığınız işi anlatan bir roportajınızın yayınlanmasını rica edebilirsiniz Roportajda uzmanlık alanınız olan işinizden bahsederek muşterilerin ilgisini cekebilir ve boylece zamanla buyuyebilirsiniz Bu roportajı yerel TV ya da radyo istasyonlarında da yayınlatabilirsiniz
Gerilla pazarlama kısıtlı butcesi olan kişiler icin geliştirilmiş bir pazarlama bicimidir Alışılmışın dışında beklenmedik yerlerde beklenmedik şekilde yurutulur Bu pazarlama yaklaşımı buyuk işletmeler icin de etkili olabilir ancak sektorde yerini almak isteyen butcesi kısıtlı kucuk işletmeler icin geliştirilmiş bir pazarlama stratejisidir Goz onunde bulundurulması gereken bazı noktalar:
Yaratıcılık Cok Onemlidir
Gecenlerde uzerinde kopek balığı resmi olan bir otobus gordum Aklınızda ilgi cekici bir resim canlanmamış olabilir ancak resmi o kadar etkili bir bicimde cizmişler ki yolcu otobuse binerken kopek balığının ağzından geciyor, sanki kopek balığı onu yutuyor gibi bir goruntu oluşuyor Bu resim oldukca etkileyiciydi Boyle etkili bir fikir sizi sınırlı butcenizin otesine taşıyabilir Siz de hedef kitlenizi etkilemek icin yaratıcılığınızı kullanmalısınız
Cevrenizi Kullanın
Cevrenizde olup bitenleri duşunun İşinizle bağdaştırabileceğiniz turden neler oluyor gozlemleyin İnsanların ilgisini cekmek icin neler yapabilirsiniz ya da cevrenizde insanların memnun olmadığı neler var gibi sorular uzerine odaklanın Hedef kitlenizin ilgisini cekebilecek turden her şeyi not edin Belki de etrafınızda bulabileceğiniz kucuk bir fırsat buyuk fırsatların kapısını acacak Biraz dikkatli davranarak cevrenizde aradığınızı bulabilirsiniz Hedef kitlenizin ihtiyacları ve ilgisini cekebilecek şeyler doğrultusunda hareket edin
Maksimum Etki, Minimum Caba
Buyuk şehirlerde TV ya da radyo aracılığıyla muşterilerinize kolayca ulaşabilirsiniz Ancak butceniz bunun icin yeterli değilse binlerce muşteriye ulaşmak icin başka yollara da başvurabilirsiniz Orneğin, yaşadığınız şehirde fazla buyuk olmayan yerel dergi ya da gazetelerle goruşup yaptığınız işi anlatan bir roportajınızın yayınlanmasını rica edebilirsiniz Roportajda uzmanlık alanınız olan işinizden bahsederek muşterilerin ilgisini cekebilir ve boylece zamanla buyuyebilirsiniz Bu roportajı yerel TV ya da radyo istasyonlarında da yayınlatabilirsiniz