iltasyazilim
FD Üye
kunut duası okumadan vitir namazı kılınabilirmi?
Ebû Hanîfe vitir namazının vâcip olduğunu söylerken, Ebû Yûsuf ve Muhammed ile diğer üç mezhep imamı bunun müekked sünnet olduğunu söylemişlerdir Vitir namazının vakti, yatsı namazının sonrasından fecrin doğmasına kadardır Ebû Yûsuf ve Muhammed'e kadar, fecirden sonradan kılınmaz Mâlik, Şâfiî ve Ahmed'e kadar ise, sabahleyin namazını kılmadığı müddetçe, fecirden sonra da vitir namazı kılınabilir
Vitir namazı Hanefîler'e tarafından akşam namazı gibi bir selâmla kılınan üç rek‘attan ibaret olup akşam namazından farkı, bunun her rek‘atında Fâtiha ve ardındaki bir sûre ve son rek‘atta rükûdan önce tekbir alınarak Kunut duası okunmasıdır Bu tekbiri edinmek ve Kunut duasını okumak Ebû Hanîfe'ye kadar vâciptir ve hangisi terkedilse sehiv secdesi gerekir Ebû Yûsuf ve Muhammed'e göre Kunut duası okumak sünnettir
Mâlik, üç rek‘at vitir namazı kılmayı müstehap görmüştür Bu üç rek‘atın arası selâmla ayrılmalıdır, yani her birinde selâm verilmelidir Mâlikîler'e göre vitir bir rek‘at olarak da kılınabilir *
Ebû Hanîfe vitir namazının vâcip olduğunu söylerken, Ebû Yûsuf ve Muhammed ile diğer üç mezhep imamı bunun müekked sünnet olduğunu söylemişlerdir Vitir namazının vakti, yatsı namazının sonrasından fecrin doğmasına kadardır Ebû Yûsuf ve Muhammed'e kadar, fecirden sonradan kılınmaz Mâlik, Şâfiî ve Ahmed'e kadar ise, sabahleyin namazını kılmadığı müddetçe, fecirden sonra da vitir namazı kılınabilir
Vitir namazı Hanefîler'e tarafından akşam namazı gibi bir selâmla kılınan üç rek‘attan ibaret olup akşam namazından farkı, bunun her rek‘atında Fâtiha ve ardındaki bir sûre ve son rek‘atta rükûdan önce tekbir alınarak Kunut duası okunmasıdır Bu tekbiri edinmek ve Kunut duasını okumak Ebû Hanîfe'ye kadar vâciptir ve hangisi terkedilse sehiv secdesi gerekir Ebû Yûsuf ve Muhammed'e göre Kunut duası okumak sünnettir
Mâlik, üç rek‘at vitir namazı kılmayı müstehap görmüştür Bu üç rek‘atın arası selâmla ayrılmalıdır, yani her birinde selâm verilmelidir Mâlikîler'e göre vitir bir rek‘at olarak da kılınabilir *