iltasyazilim
FD Üye
Sual: İbni Sebeciler, Kur’anı ilk üç halife değiştirdi diyorlar Kur’anı değiştirmek mümkün mü?
CEVAP
Diğer hususlarda olduğu gibi burada da ibni Sebecilere en güzel cevabı Allahü teâlâ vermektedir Bu cevap karşısında ibni Sebecilerin beli kırılmaktadır Onlar da cevap veremedikleri hususları inkâr ederek, masal diyerek ya da üç halife değiştirdi diyerek bulundukları küfür yolunda kalmayı tercih ediyorlar, yani küfür yolunu seçiyorlar Halbuki bozuk itikadlarına tevbe edip, iman yolunu yani ehli sünnet yolunu seçselerdi kendileri için iyi olurdu
Şimdi âyeti kerimelere bakalım:
(Rabbinin sözü doğruluk ve adaletle tamamlandı Onun sözlerini Kur’anı değiştirebilecek hiçbir şey, hiçbir kuvvet yoktur) Enam 115
(Kur’anı biz indirdik, elbette yine onu biz koruyacağız) Hicr 9
(Kulumuza Resule indirdiğimizden Allah’tan geldiğinden bir şüpheniz varsa, iddianızda doğru iseniz, Allah’tan gayri şahitlerinizi bilginlerinizi de yardıma çağırıp, haydi onun benzeri bir sure meydana getirin! Bunu yapamazsınız, asla yapamıyacaksınız da) Bekara 23, 24
(De ki: Bu Kur’anın bir benzerini ortaya koymak üzere insanlar ve cinler toplanıp, birbirine destek de olsalar, yemin olsun ki yine de benzerini ortaya koyamazlar) İsra 88 (14 asır geçtiği halde, birçok din düşmanı, hâşâ Allah’ı yalancı çıkarmak için uğraşmışsa da bunu yapamadılar
(Eğer Kur’an, Allah’tan başkasından gelmiş olsaydı, içinde pek çok tutarsızlık tenakuz, çelişki bulunurdu Bunu düşünemiyor musunuz?) Nisa 82
(Eğer o peygamber bize atfen, Kur’ana bazı sözler katsaydı, biz onu kuvvetle yakalayıp şah damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel olamazdınız) Hakka 4447
(Kur’an, eşi benzeri olmayan bir kitaptır Ona önünden, ardından hiçbir yönden, hiçbir şekilde bâtıl gelemez hiçbir ilave ve çıkarma yapılamaz Çünkü O, kâinatın hamd ettiği hüküm ve hikmet sahibi Allah tarafından indirilmiştir) Fussilet 4142 Kur’anı Allah indirdiği için, onu bozabilecek
birisinin çıkamayacağı açıkça bildiriliyor
Kur’anı kerim, Resulullahın en büyük mucizesidir İçinde bütün dünyada bugüne kadar yapılmış medeni kanunlara örnek teşkil edecek ilmi ve hukuki esaslar, eski tarihe ait birçok bilinmeyen malumat, insanlara verilebilecek en büyük ahlâk esasları, nasihatler, dünya ve ahiret hakkında, o zamana kadar hiçbir kimsenin bilmediği, bilemediği, tasavvur bile edemediği hususlar vardır Bunlar kimsenin söyleyemeyeceği bir ifade ile beyan edilmiştir Müşrikler, mucize isteyince de buyuruldu ki:
(Kur’an gibi eşsiz bir kitabı sana indirmemiz, mucize olarak yetmez mi?) Ankebut 51
“Bu Allah’ın kitabı değildir diyebileceklere karşı da, böyle şüphelere yer bırakılmamıştır Allahü teâlâ, Resulünün böyle bir kitap yazacak kudrette olmadığını ve Kur’anı kendisinin vahyettiğini teyit etmektedir Esasen Resulünün özellikle ümmi, okuma yazma öğrenmemiş olmasını ve bu sebepten Kur’anın ancak Allah tarafından vahy edilebileceğinin anlaşılmasını istemiştir Bir âyet meali:
(Ey Resulüm, bu Kur’an sana indirilmeden önce Sen bir kitaptan okumuş ve elinle onu yazmış değildin Eğer öyle olsaydı müşrikler Kur’anı başkasından öğrenmiş veya önceki semavi kitaplardan almış derlerdi) Ankebut 48
Bu eşsiz mucize olan Kur’anı kerime uyabilmek için, Kur’anın muhatabı olan Peygamberimize uymak ve şerefli sözlerini hadisi şeriflerini kabul etmek lazımdır Kur’anı kerimde buyuruluyor ki:
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) Nisa 80
(De ki, “Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!) A İmran 31
(De ki, “Allah’a ve peygambere itaat edin! Eğer uymayıp yüz çevirirlerse, kâfir olurlar Elbette Allah kâfirleri sevmez) A İmran 32
Kur’an değişti diyenler kimdir?
Tezkiyei ehli beyt kitabının müellifi Osman efendi anlatır:
Maarif meclisine gittiğim zamanlarda, Sebecilerin bir sandık içinde tefsirleri geldi Basılmasına izin verilmedi Sebebini sordular: (İslamiyet’e uymayan bir yeri mi var?) dediler Evet, (Hz Ali’nin kâfir ve zalim olduğunu yazıyorsunuz) dedim Hiddetten gözleri döndü Kızma, az dinle dedim:
Kitabın başında yazılmış ki: (Talha, Ali’ye sordu ki, Osman Kur’andan 70 âyeti, Ömer de, 80 âyeti çıkardı deniyor Bu söz doğru mu? Ali evet doğrudur, dedi Talha yine sordu ki: Değişmemiş olan Mushaf sende imiş, öyle mi? Ali, evet bendedir Hem de, bu Kur’anın iki katı bende var, dedi Sende bulunan Kur’anı Müslümanlara göstermeyecek misin? dedi Eğer Ebu Bekir yerine, beni halife yapsalardı verirdim Bana biat etmedikleri için, vermem ve vasiyet edip, kıyamete kadar evladımın elinde gizli kalacak, buyurdu) Tefsirinizde böyle yazıyor
Yahudiler, Tevrat’taki Muhammed aleyhisselamı bildiren 20 âyeti sakladıkları için, Allahü teâlâ, bunlara (Kâfir) diyor Hz Ali, Kur’anın iki mislini ki üç binden fazla âyeti saklamış oluyor Bu yazınız ile, Hz Ali’ye kâfir demiş oluyorsunuz, dedim
Hz Ebu Hureyre diyor ki: (Bekara 159, Ali imran 187) âyetleri olmasa idi, hiçbir hadis rivayet etmezdim Bir hadisi şerifte de, ilmini saklayanların kıyamette ağzına ateşten gem vurulacağı bildirildi (Buhari, İ Mace)
Sebeci, şaşırıp kaldı, bir cevap veremedi Daha sonra “Ben ne Şii, ne de Sünniyim, ben masonum dedi Masonluğu da Yahudiler kurmuştur Her tefrikanın, her oyunun içinde bir Yahudi parmağı niçin vardır? Bu yalanları çıkaran kimseler, açıkça gösteriyor ki, ne Şii, ne de Sünnidir İbni Sebe denilen bir Yahudi ve onun oyununa gelen zavallılardır (Tezkiyei ehli beyt)
Kur’anı kerim değiştirilemez
Sual: Reşat Halife ve onun izinde gidenler, Kur’anı kerime itimadı sarsmak için Tevbe suresinin son iki âyeti fazla diyorlar Kur’anın değiştiğini söyleyen kâfir olmaz mı?
CEVAP
Böyle bir şeyi Müslüman yaparsa kâfir olur, kâfir zaten kâfirdir, tekrar kâfir olmaz Emirler yasaklar Müslüman içindir
Önce Kur’anı kerimin bugünkü hâle nasıl geldiğini bildirelim:
Yemame savaşında, Kur'anı kerimi hıfzedenler ezberleyenler şehid olup azalmaya başlayınca, Hz Ömer, halife Hz Ebu Bekre, Kur'anı kerimin yazılıp Mushaf haline gelmesini tavsiye etti Hz Ebu Bekir de, Resulullahın kâtibi olan Zeyd bin Sabit’e sureleri ayrı ayrı yazdırdı Sonra, Eshabı kiramın ittifakı ile bir heyet tarafından bir mushaf yazıldı Hz Osman zamanında bu mushaftan, 6 adet daha yazılarak vilayetlere gönderildi Bugün bütün İslam ülkelerinde mevcut olan Kur'anı kerimlerin tertibi ve şekli bu mushafa tam uygundur O zamandan beri de bir tek harfi değişmemiştir (Miratı kâinat)
Kur’anı kerimin değiştiğini söylemek birkaç yönden küfür olur:
1 Allahü teâlâ, Kur’anı kerimi hiç kimsenin değiştiremeyeceğini ve bunu bizzat kendisinin koruyacağını bildiriyor:
(Rabbinin sözü doğruluk ve adaletle tamamlandı Onun sözlerini Kur'anı değiştirebilecek hiçbir şey, hiçbir kuvvet yoktur) Enam 115
(Kur'anı biz indirdik, elbette yine onu biz koruyacağız) Hicr 9
(Kur’an, eşi benzeri olmayan bir kitaptır Ona önünden, ardından hiçbir yönden, hiçbir şekilde bâtıl gelemez hiçbir ilave ve çıkarma yapılamaz Çünkü O, kâinatın hamd ettiği hüküm ve hikmet sahibi Allah tarafından indirilmiştir) Fussilet 4142 Kur’anı Allah indirdiği için, onu bozabilecek birisinin çıkamayacağı açıkça bildiriliyor Diyelim ki 19 cu, Tevbe suresindeki iki âyeti veya başka âyetleri çıkarıp Tam Kur’an diye bir kitap bastırsa, piyasaya sürülünce, hile meydana çıkar ve hiç itibar görmez
Bu üç âyeti kerimeye rağmen, Kur’an değişti demek çok büyük, çok çirkin bir iftira olur
2 Kur’anı kerimi hâşâ Resulullah değiştirdi diyenler de çıkıyor Bu, âlemlere rahmet olarak gönderilen son resul için çok çirkin iftiradır Üzerinde durmak bile gerekmez Bir âyet meali
(Eğer o peygamber bize atfen, Kur’ana bazı sözler katsaydı, biz onu kuvvetle yakalayıp şah damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel olamazdınız) Hakka 4447
Resulullah değiştirdi diyen bu âyeti de inkâr etmiş olur
3 Daha çok Rafıziler, üç halife ile eshab değiştirdi diyorlar Üç halife, âyeti kerimelerle övüldüğü gibi, eshabın tamamı da övülmektedir Hepsinin Cennetlik olduğunu bildiren bir âyeti kerime meali:
(Eshabı kiramın hepsine hüsnayı Cenneti vaad ettik) Hadid 10
Hepsi Cennetlik olan bu kıymetli insanlara nasıl iftira edilebilir ki
4 Mucize olması bakımından da değiştirilemez İki âyet meali şöyledir:
(Kulumuza peygambere indirdiğimizden Allah’tan geldiğinden bir şüpheniz varsa, iddianızda doğru iseniz, Allah’tan gayri şahitlerinizi bilginlerinizi de yardıma çağırıp, haydi onun benzeri bir sure meydana getirin! Bunu yapamazsınız, asla yapamıyacaksınız da) Bekara 23, 24
(De ki: Bu Kur'anın bir benzerini ortaya koymak üzere insanlar ve cinler toplanıp, birbirine destek de olsalar, yemin olsun ki yine de benzerini ortaya koyamazlar) İsra 88 (14 asırdır, din düşmanları, Allah’ı yalancı çıkarmak için uğraşmışsa da yapamadılar 19 cular da bunu yapamaz
Kur’anı kerime şerh koymak
İbni Sebeciler, (İbni Abbas anlatır: Ömer, hutbesinde dedi ki: Hepiniz biliyorsunuz ki, Allah recm âyetini gönderdi Hepimiz bu âyeti ezberledik Ayrıca, Resulullah recm cezasını tatbik etti, biz de tatbik ettik Benim endişem şudur: Aradan uzun zaman geçince, bazıları, Kitabullah’ta recm cezası yoktur diyerek inkâr edebilir Eğer insanlar, Ömer Allahü teâlânın kitabına ilavede bulundudemeyecek olsalardı, recm âyetini yazardım) mealindeki olayı anlattıktan sonra, “Bak Ömer dedikodudan korkmasa idi, Kur’ana ilaveler yapacakmış Kur’ana ilave yapabilecek birisi, nasıl Müslüman olur? diyorlar
CEVAP
Bu olay anlatıldığı gibi mi, yoksa değişik mi? Böyle kabul ederek cevap veriyoruz:
1 Hutbede bildirildi dendiğine göre, demek ki eshabı kiramın hemen hepsi orada idi Çünkü Cuma namazı ayrı camilerde değil, tek camide kılınıyordu İbni Sebecilerin kendisini sevdiklerini söyledikleri İbni Abbas hazretleri bunu rivayet ediyor O da orada idi Hz Ali de orada idi Hiç kimse bu söze itiraz etmediğine göre, olay aynen Hz Ömer’in dediği gibidir Burada itiraz edilecek bir husus yoktur İbni Sebeci’nin itiraz etmesi onun art niyetli olduğunu gösterir
2 Hz Ömer’in recm âyetini yazardım demesi, Kur’ana ilave değildir Hz Ömer, (Kur'anı kerimin sonuna haşiye olarak, dip not olarak durumu izah eden bir açıklama koyabilirdim, ama, bunu istismar edecek olanlar, bak Ömer Kur'ana ilave yaptı derler diye bu açıklamayı koymadım) demek istemiş olabilir Çünkü Hz Ömer, şu mealdeki âyeti bilmiyor muydu: (Eğer o peygamber bize atfen, Kur’ana bazı sözler katsaydı, biz onu kuvvetle yakalayıp şah damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel olamazdınız) Hakka 4447
Âlemlere rahmet olarak gönderilen Habibine böyle buyuran Allahü teâlâ Hz Ömer’e ne yapmaz ki? Hz Ömer’in böyle bir şeyi düşünmesi bile imkansızdır
Aynı zihniyetteki kimseler, (Ömer’in böyle bir şerh koyma düşüncesi, Kur’ana gölge düşürmez mi) diye sorabilirler Hayır asla mahzuru olmazdı Çünkü Hz Ali, âyetlerin altına Resulullah efendimizin yaptığı açıklamaları koyardı Hatta bundan dolayı İbni Sebeciler, (Hz Ali’nin Mushaf’ı ayrıdır) derler Ayrı bir Mushaf yok, açıklamalı Mushaflar vardır Hz Ali açıklama koyunca suç olmuyor da, Hz Ömer koyarsa niye suç olsun ki?
Hepsi Cennetlik olan eshabı kiram yanlış iş yaparsa ortada din mi kalır? Çünkü, Kur’anı da, hadisleri de onlar bildirdiler Onun için böyle sualleri gündeme getirmek bile yersizdir
CEVAP
Diğer hususlarda olduğu gibi burada da ibni Sebecilere en güzel cevabı Allahü teâlâ vermektedir Bu cevap karşısında ibni Sebecilerin beli kırılmaktadır Onlar da cevap veremedikleri hususları inkâr ederek, masal diyerek ya da üç halife değiştirdi diyerek bulundukları küfür yolunda kalmayı tercih ediyorlar, yani küfür yolunu seçiyorlar Halbuki bozuk itikadlarına tevbe edip, iman yolunu yani ehli sünnet yolunu seçselerdi kendileri için iyi olurdu
Şimdi âyeti kerimelere bakalım:
(Rabbinin sözü doğruluk ve adaletle tamamlandı Onun sözlerini Kur’anı değiştirebilecek hiçbir şey, hiçbir kuvvet yoktur) Enam 115
(Kur’anı biz indirdik, elbette yine onu biz koruyacağız) Hicr 9
(Kulumuza Resule indirdiğimizden Allah’tan geldiğinden bir şüpheniz varsa, iddianızda doğru iseniz, Allah’tan gayri şahitlerinizi bilginlerinizi de yardıma çağırıp, haydi onun benzeri bir sure meydana getirin! Bunu yapamazsınız, asla yapamıyacaksınız da) Bekara 23, 24
(De ki: Bu Kur’anın bir benzerini ortaya koymak üzere insanlar ve cinler toplanıp, birbirine destek de olsalar, yemin olsun ki yine de benzerini ortaya koyamazlar) İsra 88 (14 asır geçtiği halde, birçok din düşmanı, hâşâ Allah’ı yalancı çıkarmak için uğraşmışsa da bunu yapamadılar
(Eğer Kur’an, Allah’tan başkasından gelmiş olsaydı, içinde pek çok tutarsızlık tenakuz, çelişki bulunurdu Bunu düşünemiyor musunuz?) Nisa 82
(Eğer o peygamber bize atfen, Kur’ana bazı sözler katsaydı, biz onu kuvvetle yakalayıp şah damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel olamazdınız) Hakka 4447
(Kur’an, eşi benzeri olmayan bir kitaptır Ona önünden, ardından hiçbir yönden, hiçbir şekilde bâtıl gelemez hiçbir ilave ve çıkarma yapılamaz Çünkü O, kâinatın hamd ettiği hüküm ve hikmet sahibi Allah tarafından indirilmiştir) Fussilet 4142 Kur’anı Allah indirdiği için, onu bozabilecek
birisinin çıkamayacağı açıkça bildiriliyor
Kur’anı kerim, Resulullahın en büyük mucizesidir İçinde bütün dünyada bugüne kadar yapılmış medeni kanunlara örnek teşkil edecek ilmi ve hukuki esaslar, eski tarihe ait birçok bilinmeyen malumat, insanlara verilebilecek en büyük ahlâk esasları, nasihatler, dünya ve ahiret hakkında, o zamana kadar hiçbir kimsenin bilmediği, bilemediği, tasavvur bile edemediği hususlar vardır Bunlar kimsenin söyleyemeyeceği bir ifade ile beyan edilmiştir Müşrikler, mucize isteyince de buyuruldu ki:
(Kur’an gibi eşsiz bir kitabı sana indirmemiz, mucize olarak yetmez mi?) Ankebut 51
“Bu Allah’ın kitabı değildir diyebileceklere karşı da, böyle şüphelere yer bırakılmamıştır Allahü teâlâ, Resulünün böyle bir kitap yazacak kudrette olmadığını ve Kur’anı kendisinin vahyettiğini teyit etmektedir Esasen Resulünün özellikle ümmi, okuma yazma öğrenmemiş olmasını ve bu sebepten Kur’anın ancak Allah tarafından vahy edilebileceğinin anlaşılmasını istemiştir Bir âyet meali:
(Ey Resulüm, bu Kur’an sana indirilmeden önce Sen bir kitaptan okumuş ve elinle onu yazmış değildin Eğer öyle olsaydı müşrikler Kur’anı başkasından öğrenmiş veya önceki semavi kitaplardan almış derlerdi) Ankebut 48
Bu eşsiz mucize olan Kur’anı kerime uyabilmek için, Kur’anın muhatabı olan Peygamberimize uymak ve şerefli sözlerini hadisi şeriflerini kabul etmek lazımdır Kur’anı kerimde buyuruluyor ki:
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) Nisa 80
(De ki, “Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!) A İmran 31
(De ki, “Allah’a ve peygambere itaat edin! Eğer uymayıp yüz çevirirlerse, kâfir olurlar Elbette Allah kâfirleri sevmez) A İmran 32
Kur’an değişti diyenler kimdir?
Tezkiyei ehli beyt kitabının müellifi Osman efendi anlatır:
Maarif meclisine gittiğim zamanlarda, Sebecilerin bir sandık içinde tefsirleri geldi Basılmasına izin verilmedi Sebebini sordular: (İslamiyet’e uymayan bir yeri mi var?) dediler Evet, (Hz Ali’nin kâfir ve zalim olduğunu yazıyorsunuz) dedim Hiddetten gözleri döndü Kızma, az dinle dedim:
Kitabın başında yazılmış ki: (Talha, Ali’ye sordu ki, Osman Kur’andan 70 âyeti, Ömer de, 80 âyeti çıkardı deniyor Bu söz doğru mu? Ali evet doğrudur, dedi Talha yine sordu ki: Değişmemiş olan Mushaf sende imiş, öyle mi? Ali, evet bendedir Hem de, bu Kur’anın iki katı bende var, dedi Sende bulunan Kur’anı Müslümanlara göstermeyecek misin? dedi Eğer Ebu Bekir yerine, beni halife yapsalardı verirdim Bana biat etmedikleri için, vermem ve vasiyet edip, kıyamete kadar evladımın elinde gizli kalacak, buyurdu) Tefsirinizde böyle yazıyor
Yahudiler, Tevrat’taki Muhammed aleyhisselamı bildiren 20 âyeti sakladıkları için, Allahü teâlâ, bunlara (Kâfir) diyor Hz Ali, Kur’anın iki mislini ki üç binden fazla âyeti saklamış oluyor Bu yazınız ile, Hz Ali’ye kâfir demiş oluyorsunuz, dedim
Hz Ebu Hureyre diyor ki: (Bekara 159, Ali imran 187) âyetleri olmasa idi, hiçbir hadis rivayet etmezdim Bir hadisi şerifte de, ilmini saklayanların kıyamette ağzına ateşten gem vurulacağı bildirildi (Buhari, İ Mace)
Sebeci, şaşırıp kaldı, bir cevap veremedi Daha sonra “Ben ne Şii, ne de Sünniyim, ben masonum dedi Masonluğu da Yahudiler kurmuştur Her tefrikanın, her oyunun içinde bir Yahudi parmağı niçin vardır? Bu yalanları çıkaran kimseler, açıkça gösteriyor ki, ne Şii, ne de Sünnidir İbni Sebe denilen bir Yahudi ve onun oyununa gelen zavallılardır (Tezkiyei ehli beyt)
Kur’anı kerim değiştirilemez
Sual: Reşat Halife ve onun izinde gidenler, Kur’anı kerime itimadı sarsmak için Tevbe suresinin son iki âyeti fazla diyorlar Kur’anın değiştiğini söyleyen kâfir olmaz mı?
CEVAP
Böyle bir şeyi Müslüman yaparsa kâfir olur, kâfir zaten kâfirdir, tekrar kâfir olmaz Emirler yasaklar Müslüman içindir
Önce Kur’anı kerimin bugünkü hâle nasıl geldiğini bildirelim:
Yemame savaşında, Kur'anı kerimi hıfzedenler ezberleyenler şehid olup azalmaya başlayınca, Hz Ömer, halife Hz Ebu Bekre, Kur'anı kerimin yazılıp Mushaf haline gelmesini tavsiye etti Hz Ebu Bekir de, Resulullahın kâtibi olan Zeyd bin Sabit’e sureleri ayrı ayrı yazdırdı Sonra, Eshabı kiramın ittifakı ile bir heyet tarafından bir mushaf yazıldı Hz Osman zamanında bu mushaftan, 6 adet daha yazılarak vilayetlere gönderildi Bugün bütün İslam ülkelerinde mevcut olan Kur'anı kerimlerin tertibi ve şekli bu mushafa tam uygundur O zamandan beri de bir tek harfi değişmemiştir (Miratı kâinat)
Kur’anı kerimin değiştiğini söylemek birkaç yönden küfür olur:
1 Allahü teâlâ, Kur’anı kerimi hiç kimsenin değiştiremeyeceğini ve bunu bizzat kendisinin koruyacağını bildiriyor:
(Rabbinin sözü doğruluk ve adaletle tamamlandı Onun sözlerini Kur'anı değiştirebilecek hiçbir şey, hiçbir kuvvet yoktur) Enam 115
(Kur'anı biz indirdik, elbette yine onu biz koruyacağız) Hicr 9
(Kur’an, eşi benzeri olmayan bir kitaptır Ona önünden, ardından hiçbir yönden, hiçbir şekilde bâtıl gelemez hiçbir ilave ve çıkarma yapılamaz Çünkü O, kâinatın hamd ettiği hüküm ve hikmet sahibi Allah tarafından indirilmiştir) Fussilet 4142 Kur’anı Allah indirdiği için, onu bozabilecek birisinin çıkamayacağı açıkça bildiriliyor Diyelim ki 19 cu, Tevbe suresindeki iki âyeti veya başka âyetleri çıkarıp Tam Kur’an diye bir kitap bastırsa, piyasaya sürülünce, hile meydana çıkar ve hiç itibar görmez
Bu üç âyeti kerimeye rağmen, Kur’an değişti demek çok büyük, çok çirkin bir iftira olur
2 Kur’anı kerimi hâşâ Resulullah değiştirdi diyenler de çıkıyor Bu, âlemlere rahmet olarak gönderilen son resul için çok çirkin iftiradır Üzerinde durmak bile gerekmez Bir âyet meali
(Eğer o peygamber bize atfen, Kur’ana bazı sözler katsaydı, biz onu kuvvetle yakalayıp şah damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel olamazdınız) Hakka 4447
Resulullah değiştirdi diyen bu âyeti de inkâr etmiş olur
3 Daha çok Rafıziler, üç halife ile eshab değiştirdi diyorlar Üç halife, âyeti kerimelerle övüldüğü gibi, eshabın tamamı da övülmektedir Hepsinin Cennetlik olduğunu bildiren bir âyeti kerime meali:
(Eshabı kiramın hepsine hüsnayı Cenneti vaad ettik) Hadid 10
Hepsi Cennetlik olan bu kıymetli insanlara nasıl iftira edilebilir ki
4 Mucize olması bakımından da değiştirilemez İki âyet meali şöyledir:
(Kulumuza peygambere indirdiğimizden Allah’tan geldiğinden bir şüpheniz varsa, iddianızda doğru iseniz, Allah’tan gayri şahitlerinizi bilginlerinizi de yardıma çağırıp, haydi onun benzeri bir sure meydana getirin! Bunu yapamazsınız, asla yapamıyacaksınız da) Bekara 23, 24
(De ki: Bu Kur'anın bir benzerini ortaya koymak üzere insanlar ve cinler toplanıp, birbirine destek de olsalar, yemin olsun ki yine de benzerini ortaya koyamazlar) İsra 88 (14 asırdır, din düşmanları, Allah’ı yalancı çıkarmak için uğraşmışsa da yapamadılar 19 cular da bunu yapamaz
Kur’anı kerime şerh koymak
İbni Sebeciler, (İbni Abbas anlatır: Ömer, hutbesinde dedi ki: Hepiniz biliyorsunuz ki, Allah recm âyetini gönderdi Hepimiz bu âyeti ezberledik Ayrıca, Resulullah recm cezasını tatbik etti, biz de tatbik ettik Benim endişem şudur: Aradan uzun zaman geçince, bazıları, Kitabullah’ta recm cezası yoktur diyerek inkâr edebilir Eğer insanlar, Ömer Allahü teâlânın kitabına ilavede bulundudemeyecek olsalardı, recm âyetini yazardım) mealindeki olayı anlattıktan sonra, “Bak Ömer dedikodudan korkmasa idi, Kur’ana ilaveler yapacakmış Kur’ana ilave yapabilecek birisi, nasıl Müslüman olur? diyorlar
CEVAP
Bu olay anlatıldığı gibi mi, yoksa değişik mi? Böyle kabul ederek cevap veriyoruz:
1 Hutbede bildirildi dendiğine göre, demek ki eshabı kiramın hemen hepsi orada idi Çünkü Cuma namazı ayrı camilerde değil, tek camide kılınıyordu İbni Sebecilerin kendisini sevdiklerini söyledikleri İbni Abbas hazretleri bunu rivayet ediyor O da orada idi Hz Ali de orada idi Hiç kimse bu söze itiraz etmediğine göre, olay aynen Hz Ömer’in dediği gibidir Burada itiraz edilecek bir husus yoktur İbni Sebeci’nin itiraz etmesi onun art niyetli olduğunu gösterir
2 Hz Ömer’in recm âyetini yazardım demesi, Kur’ana ilave değildir Hz Ömer, (Kur'anı kerimin sonuna haşiye olarak, dip not olarak durumu izah eden bir açıklama koyabilirdim, ama, bunu istismar edecek olanlar, bak Ömer Kur'ana ilave yaptı derler diye bu açıklamayı koymadım) demek istemiş olabilir Çünkü Hz Ömer, şu mealdeki âyeti bilmiyor muydu: (Eğer o peygamber bize atfen, Kur’ana bazı sözler katsaydı, biz onu kuvvetle yakalayıp şah damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel olamazdınız) Hakka 4447
Âlemlere rahmet olarak gönderilen Habibine böyle buyuran Allahü teâlâ Hz Ömer’e ne yapmaz ki? Hz Ömer’in böyle bir şeyi düşünmesi bile imkansızdır
Aynı zihniyetteki kimseler, (Ömer’in böyle bir şerh koyma düşüncesi, Kur’ana gölge düşürmez mi) diye sorabilirler Hayır asla mahzuru olmazdı Çünkü Hz Ali, âyetlerin altına Resulullah efendimizin yaptığı açıklamaları koyardı Hatta bundan dolayı İbni Sebeciler, (Hz Ali’nin Mushaf’ı ayrıdır) derler Ayrı bir Mushaf yok, açıklamalı Mushaflar vardır Hz Ali açıklama koyunca suç olmuyor da, Hz Ömer koyarsa niye suç olsun ki?
Hepsi Cennetlik olan eshabı kiram yanlış iş yaparsa ortada din mi kalır? Çünkü, Kur’anı da, hadisleri de onlar bildirdiler Onun için böyle sualleri gündeme getirmek bile yersizdir
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.