Kuranı Kerim’de konuşulan kadınlar2 kadinin çalişmasi günahmi kadının çalışması günahmıdır nihat hatipoğlu kürtaj KURANI Kerim, simge kadınlardan bahsederken iki kategori çizer Hayatta da millet böyle yok mi? İyiler ve kötüler Müspet anlamda örnek alınacaklar ve menfi anlamda kendilerinden ders alınacaklar Ama Kuranı Kerim olayı salt bir tarihi kıssadan çıkarıp pratik hayata uygular ve öteki kitaplarda benzer olayla ilgili anlatımları doğrular ya da düzeltir Bugünkü yazımızda iki müspet örneği anlatmak istiyorum Peygamber doğuran iki bayan Biri Hz İsa’nın, diğeri Hz Musa’nın annesi Hz Meryem: Hz İsa’nın annesi: Bakire bir kadın İffetli Bir gün kendisine görünen melek (Cebrail) gebe kalacağını söyler Erkek eli dokunmasa da! Bir mucize olarak gebe kalacak ve çocuk doğuracak Kuranı Kerim, İmran’ın kızı Meryem’i över Dik duruşunu, kendisine kir atmak isteyenlere aleyhinde Allah’a sığınışını anlatır Yavrusuyla kimsesiz kalan bir annenin ümidini yitirme içinde nasıl yücelebileceğini Hz Meryem’le anlatır Kutsal kitabımızda bu hadise fazla önemli mesajla yüklüdür * * * Hz Meryem olayındaki bazı noktalara temas edelim: a) Hz Meryem aynı zamanda kötüleme atılmak istenen iffetli kadınların bir sembolüdür Ulu Allah, mağdur ve töhmet altındaki bu kadınların en açık örneğini bir peygamberle müjdelemiş, ödüllendirmiştir Bu Kuran’ın kadının yanına duruşudur Bayan burada ön plandadır b) Hadisenin bir diğer yönü; kadının erkek eli değmese de çocuk doğurabileceğininkonuşulabileceği bir döneme gelinip gelinemeyeceğine Kuran’ın işareti konusudur İleride bu olabilir mi? Mucizeler bununla birlikte bu konulardaki sınırları mı belirler? Şüphesiz ileride tartışılacaktır bunlar Kuranı Kerim bu örneği vererek şayet bu konudaki çalışmalara kapı açmıştır c) Başka bir nokta, Hz İsa’nın yetim yaradılışının neyi simgelediği meselesidir Buradan Allah’ın kulu ve elçisi olan Hz İsa’yı ilahlaştıracakbir sonuç çıkarmak, bütün ilahi dinlerin tevhit anlayışına aykırıdır Kuranı Kerim zaman zaman oluşum modellerini anlatır Baba ve anne olmadan yaratılışa misal Hz Adem ve Hz Havva’dır Cansızdan canlı yaratmaya örnek Hz Salih’in mucizevi devesidir Ateşten yaratılışa örnek cinler ve şeytandır Babasız yaratılışa misal Hz İsa’dır Ulu Rabbimiz, kudret ve iradesinin somut áleme nasıl imza attığını bu yaratılış modelleriyle bizlere hatırlatır Ötesi değil! Burada insanoğlunun genetik çalışmalarına, ekolojik dengeyi bozmamak koşuluyla teşvik vardır belki de ç) Belki bu kıssanın en kayda değer noktalarından birisi de Hz İsa’nın daha doğumunun hemencecik akabindeki doğaüstü konuşmasında kullandığı cümleleridir Hz İsa’nın hayatını ve duruşunu anlatan bu ayetleri, Meryem Suresi’nin 30 Ayeti’nde görebilirsiniz Hz Meryem gayri meşru çocuk edindiği haşa töhmeti altındadır Hz İsa ise daha yeni kucağa alınmıştır Hz Meryem konuşmama orucundadır Bildiğimiz orucun dışında eski kavimlerde var olan oruç türlerinden birisidir, ses çıkarmama ederek oruç yakalamak Hz Meryem çepeçevre sarılır Ima ederler dobra dobra demeseler de Nereden peydahladın bunu derler, halbuki baban iyi adamdı, nasıl yaptın bunu, seslenmek isterler Hz Meryem konuşmaz ama eliyle bebek İsa’yı göze çarpan eder İşte burada Hz İsa’nın ahiretteki duruşunu belgeleyecek sözler çıkar dilinden Hz İsa şöyle der: Şüphesiz ben Allah’ın kuluyum! Bana kitabı verdi ve beni peygamber yaptı(Meryem 30) Acayip yok mi? Halbuki biz ne bekliyorduk Hz İsa’dan, annesi töhmet altındayken Hz İsa’dan bu sözler mi beklenirdi? Natürel fakat bizim mantığımıza kadar hayır Biz şunu beklerdik: Annem pak kadındır, ben mucizeyim, anneme ilişmeyin Annem temiz, o iffetli bir kadındırFakat Hz İsa farklı bir şey söyler Ben Allah’ın kuluyum!Bu bir deklarasyondur İsa Peygamber’in dilinden Kendisini daha sonraları Allah’ın oğlu olarak anacak olanlara itirazıdır bu Hz İsa’nın Hayır ben Allah’ın kulu ve peygamberiyim Tıpkı Hz Nuh gibi, Hz Musa gibi, Hz İbrahim gibiOnlardan hiçbir farkım yok Kuranı Kerim, Hz İsa ile ilgili vereceği tüm mesajlarda annesini ön plana çıkarır, annesinin çevresinde şekillendirir olayları Çünkü Hz Meryem diğer din mensuplarınca iftiraya emrindeki tutulmuştur, Kuranı Kerim ise onun beraatini, masumiyetini bildiri eder Bu kadına bir vefadır Hz Musa’nın annesi: Kuranı Kerim’in kadını kollayıp koruduğunun en çarpıcı örneklerinden birisi de Hz Musa’nın annesi olayıdır Bilindiği gibi Firavun kendisini tahtından indirecek peygamber doğacak korkusuyla erkek çocukları öldürüyordu Hz Musa’nın annesi de doğurduğu ufak bebeği için endişeleniyordu Çaresizdi Bütün bu çıkmazda iken kendisine bahşedilen ilhamla Musa’yı bir sandığa koyup Nil Nehri’ne salıvermesi istendi (Taha 3839) Hz Musa’nın annesi ağlayarak bebeği Nil’e saldı Bahçede karısı Hz Asiye ile gezinen Firavun, suda gördüğü sandığı çıkartıp içindeki çocuğu görünce şaşırdı lakin çocuğa da kıyamadı Böylece yüce Allah, Hz Musa’yı Firavun’un sarayına yerleştirdi * * * Firavun, Hz Musa’yı başka yerde arıyor ama Musa yanına İşte bu noktada Kuranı Kerim’in vurgusunu bulursunuz Ufak Musa’ya sütannesi aranırken meslek dönüp dolaşır Hz Musa’nın öz annesine döner Kuran bunu, Bu Nedenle seni, gözü gönlü mutluluk dolsun ve üzülmesin diye annene geri verdik(Taha 39) ayetiyle anlatır Kuran’ın vurgusu anne sevinsin, üzülmesin diye kendisine döndürdük şeklindedir Bu ayet üstüne bir dünya düzenlemek mümkündür Çocukların annelerinden koparılmalarından, boşanmalara değin çoğu negatif olayın tümünün çözümü işte bu bakıştadır Bir saniye zeka çocuğu annesinden koparmayacaksınız Nihat HATİPOĞLU