Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kurana gÖre evlİlİk hukuku

Kurana gÖre evlİlİk hukuku

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
KURANA GÖRE EVLİLİK HUKUKU
(2228) Bosanmis kadinlar kendi kendilerine üç 'hayiz ve temizlenme süresi' beklerler Eger Allah'a ve ahiret gününe inaniyorlarsa Allah'in rahimlerinde yarattigini saklamalari onlara helal olmaz Kocalari, bu süre içinde barismak isterlerse, onlari geri almada (herkesten) daha çok hak sahibidirler Onlarin lehine de, aleyhlerindeki maruf hakka denk bir hak vardir Yalniz erkekler için onlar üzerinde bir derece (farki) var Allah Aziz olandir Hakim olandir


(2229)Bosanma iki defadir (Sonra ise) Ya iyilikle tutmak ya da güzellikle birakmadir Onlara (kadinlara) verdiginiz bir seyi geri almaniz sizin için helal olmaz: Ancak ikisinin Allah'in sinirlarini ayakta tutmayacaklaridan korkmus olmalari (durumu baska) Eger ikisinin Allah'in sinirlarini ayakta tutamiyacaklarindan korkarsaniz, bu durumda (kadinin) fidye vermesinde ikisi için de günah yoktur Iste bunlar, Allah'in sinirlaridir; onlara tecavüz etmeyin Kim Allah'in sinirlarina tecavüz ederse, onlar zalimlerin ta kendileridir
(
(2231)Kadinlari bosandiginizda, bekleme sürelerini tamamlamislarsa, onlari ya güzellikle tutun ya da güzellikle birakin Fakat haklarini ihlal edip zarar vermek için onlari (yaninizda) tutmayin Kim böyle yaparsa artik o, kendi nefsine zulmetmis olur Allah'in ayetlerini oyun (konusu) edinmeyin ve Allah'in size verdigi nimeti ve size ögüt olsun diye size indirdigi Kitab'i ve hikmeti anin Allah'tan da korkupsakinin ve bilin ki, Allah her seyi bilendir
(2232)Kadinlari bosadiginizda, bekleme sürelerini de tamamlamislarsa birbirleriyle maruf (bilinen mesru biçimde) anlastiklari takdirde onlara, kendilerini nikâhlamalarina engel çikarmayin Iste, içinizde Allah'a ve ahiret gününe iman edenlere bununla (böyle) ögüt verilir Bu, sizin için daha hayirli ve daha temizdir Allah, bilir de siz bilmezsiniz

(2234) Içinizden ölenlerin (geride) biraktigi esler, kendi kendilerine dört ay on (gün) beklerler Bu bekleme süresi doldugundan, artik onlarin kendi haklarinda maruf (mesru) bir sekilde yaptiklarindan dolayi size sorumluluk yoktur Allah, islediklerinizden haberi olandir

kocası ölen kadınlar boşanmadaki iddetten farklı olarak dört ay on gün iddet beklemeleri gerekir

2235Böyle kadınlara evlenme isteğinizi üstü kapalı biçimde çıtlatmanızda veya gönlünüzde tutmanızda size bir vebal yoktur Allah biliyor ki siz onları mutlaka anacaksınız Fakat meşru bir söz söylemekten başka bir şekilde kendileriyle gizlice sözleşmeyin Farz olan iddet sona erinceye kadar da nikâh akdine azmetmeyin (kesin karar vermeyin) Bilin ki Allah gönlünüzdekini bilir Öyle ise O'nun azabından sakının Yine bilin ki Allah çok bağışlayıcıdır, çok yumuşaktır
Kocası ölmüş ve iddet bekleyen kadınlara meşru şekillerde evlenme teklifi yapmakcaizdir Ancak bu süre dolmadan kesin bir karara varmak doğru değildir
NİŞAN BOZMA
(2236 Kendilerine el sürmediginiz, mehirlerini de tesbit etmediginiz kadinlari bosamanizda sizin için bir sakinca yoktur Onlari yararlandirin, zengin olan kendi gücü, darda olan da kendi gücü oraninda, maruf (mesru ve örfe uygun) bir sekilde yararlandirmali (Bu,) Iyilik edenler üzerinde bir haktir

(2237 Eger onlara mehir tesbit eder de, el sürmeden bosarsaniz, bu durumda kendileri ya da nikâh bagi elinde olanin bagislamasi hariç tesbit ettiginiz (mehr)in yarisi onlarindir sizin bagislamaniz takvaya daha yakindir Aranizdaki üstünlügü (derece farkini) da unutmayin Süphesiz Allah, yapmakta olduklarinizi görendir

NAFAKA
(2240) Içinizde ölüp de (geride) esler birakmakta olanlar, (evlerinden) çikarilmaksizin, senesine kadar yararlanmalari için eslerine vasiyet (biraksinlar) Ama onlar, (kendiliklerinden) çikarlarsa, artik onlarin maruf (mesru) olarak kendileri için yaptiklarindan dolayi size sorumluluk yoktur Allah güçlü ve üstün olandir Hüküm ve hikmet sahibidir
(2241) Bosanmis (kadin)larin maruf (mesru) bir tarzda yararlanma (ve geçim pay)lari vardir Bu korkupsakinanlar üzerinde bir haktir
(2242) Iste Allah, size ayetlerini böyle açiklar; umulur ki akil erdirirsiniz
EŞLERİN ALDATMA ENDİŞESİ

KADININ ALDATMASI
Nisa 34Allah her birinize farkli bir üstünlük verdi Iste erkekler de mallarından harcama yapip kadinlara DESTEK OLURLAR Ve salih kadınlar uyumludurlar; Allahın saklanmasını emerettiği şeyi(iffeti) YALNIZKEN de saklarlar O halde sizi ALDATMASINDAN endişe ettiğiniz kadınları(ilkönce), uyarın,(kar etmezse sonra) yatakları ayırın,( en sonunda babalarının evine) UZAKLASTIRIN Fakat tekrar uyum saglarsa onu artik incitmeyin Allah Yücedir, Büyüktür
ERKEĞİN ALDATMASI
Nisa 128 Eğer bir kadın kocasının aldatmasından, yahut kendisinden yüz çevirmesinden endişe ederse, aralarında bir sulh yapmalarında, onlara bir günah yoktur Sulh hep hayırlıdır Zaten nefisler kıskançlığa hazırdır Eğer iyi geçinir ve geçimsizlikten sakınırsanız, şüphesiz Allah yaptıklarınızdan haberdardır
ÇÖZÜM
Nisa 35 Eğer karıkoca arasının açılmasından endişeye düşerseniz bir hakem erkeğin tarafından, bir hakem de kadının ailesinden kendilerine gönderin Bu arabulucu hakemler gerçekten barıştırmak isterlerse, Allah karıkoca arasındaki dargınlık yerine geçim verir Şüphesiz ki Allah hakkıyla bilendir, her şeyin aslından haberdardır
Buraya kadar evlilikle ilgili ayetleri tüm detayları ile gördükAncak evliliği sona erdirme kararını kim verecek Erkekmi kadınmı?
Allahu Tela böyle çok önemli bir sorunun cevabını da veriyor

(651) Ey peygamber, kadinlari bosadigin zaman, iddetli süresinde (temizlendiklerinde) bosayi ve iddeti sayin Rabbiniz olan Allah'tan korkupsakinin Onlari evlerinden çikarmayin, onlar da çikmasinlar; ancak açik 'çirkin bir hayasizlik' göstermeleri durumu baska Bunlar Allah'in sinirlaridir Kim Allah'in sinirlarini çignerse, gerçekten o, kendi nefsine zulmetmis demektir Sen bilmezsin; olabilir ki Allah, bunun arkasindan bir is (durum) olusturabilir

(652) Sonra (üç iddet bekleme) sürelerine ulastiklari zaman, artik onlari maruf (bilinen güzel bir tarz) üzere tutun, ya da maruf üzere onları ayırın Içinizden adalet sahibi iki kisiyi de sahid yapin Sahidligi Allah için dosdogru yerine getirin Iste bununla, Allah'a ve ahiret gününe iman edenlere ögüt verilir Kim Allah'tan korkupsakinirsa, (Allah) ona bir çikis yolu gösterir;
Dikket edilirse ayetin başı ey Peygamber kadınları boşadığında diye başlamaktadırBurda çok dikkat edilmesi gereken bir nokta vardırYani peygamberin devlet otoritesinden bahsetmektedir şöyleki;Bu ayette bahsedilen kadınlar peygamberin eşleri değil, velayeti altında bulunan müslümanların eşleridirZira evli eş kelimesi kuranda zevc olarak ifade edilir şu ayette olduğu gibi
Tahrim 1 Ey Peygamber! Eşlerinin (ezvacike) rızasını arayarak Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan çok esirgeyendir
651 de görüldüğü gibi kuran evliliği sona erdirme yetkisini çok net ve açık olarak devlete tanımaktadırZira Resulullah peygamber olmasını yanısıra aynı zamanda müminlerin devlet reisi idi Burdan yola çıkarak evliliğe meşruiyet tanıma yetkisininde devlette olduğunu çok rahat bir şekilde söyleyebiliriz

(651)EY YETKİLİ MERCİ, kadinlari bosadiginiz zaman, iddet süresinde (temizlendiklerinde) bosayin ve İDDET SÜRESİNİ RESMİ KAYIDA GEÇİN Rabbiniz olan Allah'tan korkupsakinin ONLARIN EVDEN ÇIKARTILMASINAMÜSADE ETMEYİN, onlar da çikmasinlar; ancak açik 'çirkin bir hayasizlik' göstermeleri durumu baska Bunlar Allah'in sinirlaridir Kim Allah'in sinirlarini çignerse, gerçekten o, kendi nefsine zulmetmis demektir Sen bilmezsin; olabilir ki Allah, bunun arkasindan bir is olusturabilir
(652) Sonra (üç iddet bekleme) sürelerine ulastiklari zaman, artik onlari güzel bir şekilde tutun, ya da güzel bir şekilde onları ayrın Içinizden adalet sahibi iki kisiyi de sahid yapin Sahidligi Allah için dosdogru yerine getirin Iste bununla, Allah'a ve ahiret gününe iman edenlere ögüt verilir Kim Allah'tan korkupsakinirsa, (Allah) ona bir çikis yolu gösterir;

SONUÇ
Fıkıh kitaplarının aksine,boşama yetkisi ne erkeğin ne kadının elindedir Bir erkek kadına değil üç kere, yüz kerede ''BOŞ OL'' dese bu evlilik sona ermezEvliliğin,sona ermesi için yetkili mercinin iki tarafında boşanma kararını onaylayıp, resmi kayıt altına alması gereklidir Zaten 652 te iki şahit istenmesi de açıkça buna delalet etmektedir Yetkili mercinin onayından geçmeyen ve resmi kayıt altına alınmayan evlilik ve boşanmaların meydana getireceği ihtilafları sadece eşlerin çözüme kavuşturması asla mümkün değildir Eğer düşünülürse sadece erkeğin ağzından çıkacak ''BOŞ OL'' gibi basit bir cümle ile aile hayatının son bulmasını; Allahu Tealamurad etmiş olabilirmi?
Şimdi bu boş ol demekle evliliği sona erdirmenin ne kadar mantıksız olduğunu bir misalle anlatalım
Düşünelimki adamın biri sokakta veya herhangi bir ortamda hoşuna giden bir kadınının yanına gidip karım ol; karım ol ; karım ol demekle o kadın adamın karısı oluyormuBırakın olmayı; böyle davranıpta karım ol dediği bir kadını zorla karısı yapmak isteyeni tımarhaneye bile tıkarlar
Bir kişinin hoşlandığı bir kadının karısı olabilmesi için o kadınında bu teklife evet demesi şartYani ikiside bu beraberliği onaylayacak Buda yeterli değil iki şahidin şehadetiyle devletin onayıda ve resmi işlemde şart Peki öyleyse her akıllı olanın şu soruyu sorması gerekmezmi?
Bu evlilik müessesi kurulurken iki tarafta onay vermesi gerektiği halde,evliliği bitiriken niye bu yetki hangi gerekçe ile sadece erkeğin oluyor???
İslamda formalitenin ve dinsel törenin esamesi bile yokturİslamda dini nikah değil
resmi nikah (devletin onayladığı) vardır Dini nikah hıristiyanlıkta vardır Papazlar kilisede nikah kıyarlar Elbbettteki Resulullahın o dönemde mescidlerde kıydığı nikahları inkar edecek değiliz Ancak şuda varki Resulullahın Peygamber olmasının yanısıra devlet başkanı sıfatı da vardırVe yine o dönemde her türlü resmi işlemler mescitlerde yürütülüyorduYani bunların işleme konulcağı ikinci bir mekan yoktu Günümüzdeki imamlarınise ne kanunları yürütme sıfatı vardır, nede günümüzdeki mescitlerin resmi işlemleri yürütme fonksiyonu
Nasılki evlenirken iki şahitin gerekli oluşu, sonradan meydana gelebilecek ihtilafların yetkili makamlar tarafından çözüme ulaştırılması açısından resmi kayıdaalınması zaruriyetine dayanıyorsa,boşanırkende bu şahitlerin gerekli oluşu, aynı hukuki işlemlerin yürürlüğe girmesi amacına dayanmaktadır
Kısaca nikah dini bir tören değil, salt bir hukuki işlemdir
 
858,496Konular
982,203Mesajlar
30,129Kullanıcılar
ReiSon üye
Üst Alt