Kur’an’da faiz haram mı?
Faiz ile ilgili Kur'an-ı Kerim'de Bakara Suresi 275. ayetinde "Faiz yiyenler ancak şeytanın çarparak sersemlettiği kimse gibi kalkarlar. Bunun sebebi onların, "Alım satım da ancak faiz gibidir" demeleridir. Hâlbuki Allah alım satımı helâl, faizi ise haram kılmıştır.
Faiz ayetleri hangi surelerde?
Kuran'da faiz ile ilgili birçok ayet vardır. Bakara suresi 188, Bakara suresi 275, Bakara suresi 276, Bakara suresi 278, Bakara suresi 279, Ali İmran suresi 130, Nisa suresi 29, Nisa suresi 30, Nisa suresi 31, Nisa suresi 161 ve Rum suresi 39. Ayetler faizle ilgili ayetlerdir.
Peygamber efendimiz faiz için ne demiştir?
Allah'ın haram kıldığı faizle ilgili olarak Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed de şöyle buyurur: «Faiz pek çok türü olan bir haramdır. Faizin yaygınlaştığı toplum, kendisini ilahî cezalara hazırlamış olur.»
Faizin her türlüsü haram mıdır?
Faiz haramdır; çünkü İslam'ın hukuk ve ahlâk sisteminin temelinde yer alan 'Hak' kavramına aykırıdır. Faiz kul hakkını hiçe sayarak, insanları kolaylıkla aldatmanın yolunu açar.
Kuranda bahsedilen faiz nedir?
Kurân'da riba (tefecilik), yani paradan haksız kazanç sağlanması lanetlenmiştir ama Kur'an'daki riba ile bankalardaki faiz her zaman aynı şey değildir. Faizin, banka ya da benzeri yerden borç karşılığı alınan paranın, kullanımına karşılık verilen ücret olduğunu belirtmiştim.
Hangi hallerde faiz caiz olur?
Diyanet'in cevabı şöyle oldu: İslam'da faiz, kesin olarak haram kılınmıştır. Bir zaruret bulunmadıkça faiz almak da vermek de caiz değildir. İş kurmak veya genişletmek; ev, araba satın almak üzere kişi, kuruluş veya bankalardan alınan faizli krediler de bu kapsamdadır ve caiz değildir.
Faiz yiyen ne olur?
Kuran ve sünnette şiddetle yasaklanan faiz için Bakara Suresi'nin 275'inci ayetinde “Meşru görerek faize dönen kişiler cehennemliktirler” denilmektedir. Allah'ın Kitabı ve Hz. Peygamber'in Sünnet'inde en ağır bir dille yasaklanarak haram kılınmış işlem faizdir.
Faiz yiyenin hali ne olur?
Bakara Suresi, 275. ayet: Faiz (riba) yiyenler, ancak şeytan çarpmış olanın kalkışı gibi, çarpılmış olmaktan başka (bir tarzda) kalkmazlar.