iltasyazilim
FD Üye
“Birincil insanın niçin ve nasıl yaratılmış olduğuyla ilgili olarak Kuran, böylece fazla ‘madde ’yi birbirine karıştırmıştır fakat, sonunda,Tanrının karşımıza ilk insandiye çıkardığı ‘Adem ’in hangi Adem olduğu sorusunu sormak zorunda kalırız
Diğer Taraftan oldüşüncesini kafasından geçirmesiyle yaratmasıgerçekleşecek olması gereken Tanrı, eline defalarca bazı maddeler alır; uğraşır, onlara şekil verir, çabalar, evirirçevirir, ruhlar üfler çamur'dan Alaka,Alaka'dan Mudga, Mudga'dan kemik falan oluşturarak bu Ademleri o kadar yaratır
Dinsel kitapların anlatımında olsözüyle yaratma versiyonları olduğu gibi, bambaşka maddelere dayanılarak gerçekleşmiş yaratılışversiyonları da bulunuyordu Mesela Iblis ille de kavurucu alevten yaratılmıştı! Adem, ise toprak'tan, çamur'dan!
Eski Ahit'in tanrısı, Gök'te uçan kuşlarıda topraktan Yeryüzünden yarattırır!
Kendi kavramları ve mantık dizgesi içinde kalınırsa, hak kitapların anlatımlarındaki çelişmeleri sıralamakla son vermek olanaksız
Ama bir kez, dinlerin yaratılışanlatımlarının doğrusu, Mezopotamya tarihindeki toplulukların tarih sahnesine çıkışlarıyla ilgili olduğunu kavradığımızda, bundan böyle tüm o derin felsefianlamlara büründürülmüş yaratılışversiyonlarının erken dönem ritüellerinden başka bir şey olmadığı da bütün boyutlarıyla ortaya çıkmaya başlar
Mezopotamya'da bir çok ayrı kalabalık bulunduğu için, gerçekte bunların tümü, kendileri bakımından ötekinden farklı Ademlerdi ve ayrı ritüellerde, bambaşka maddeler kullanılarak yaratılmışlardı
Diyelim fakat, Paskalya'da Hıristiyan imanlıları sağa sola yumurtasaklıyor, buluyor ve yiyorsalar, onların yaratılışversiyonlarında yumurtanın önemli bir yeri olmalıydı ve anlatımlarında da tavukun, piliçin, horozun manâlı bir yer işgal etmesi gerekliydi Aslında de, daha yakından bakıldığında horozadayan; horoz'a mekruhdiyen, bir takım ayinlerde mutlaka horoz sunusu yapmayı önemseyen dini inanç topluluklarının ardındaki yumurtamotiflerinin ( Harran'dan İslam'a, bir takım Hiristiyan kiliselerinden Hacı Bektaşi Veli'lere dek) yer aldığı görülecektir
Dolayısıyla Mezopotamya'daki toplulukların, birbirlerinden farklı ilk oğul birincil doğan oğulları vardı ve bunların her birisi öbür ritüellerle var ediliyorlardı
Mezopotamya tarihinin yeterince bilinmemesi ve dinsel anlatımların tamamen kurgulara dayandığın duyulan âmâ inanç, eski ritüel biçimlerinin temel farklarının görülmesini; bitkihayvan totem'lerin yamyamlıktan kurtulma süreci içinde alan topluluklarının reel yaşamında nasıl büyük bir dostça değişim yaratmış olduğunun görülmesini ciddi ölçüde engellemişti
Acilen biz bu hususları, her bir maddi dini inanç ya da mezhepler bazında ortaya çıkarmaya çalışıyoruz
Müslümanların hala'larının, yani babalarının kızkardeşlerinin Hurmaya da daha tam ve bilimsel adıyla Hurma Salkımının Hanımıolan İştar olması örneğindeki gibi, adeta bütün erken dönem topluluklarının ad'lanmasında, bir şekilde hayvan, tahıl ya da ağaç isimlerinin izlerini buluyoruz Zaten öküz adam, eşşek adam, odun adam, inek, fıstık, piliç, kazmavb derken de, eski toplumun, farklı topluluklara ait nitelemelerle hitabe geleneğini sürdürmüş oluyoruz
Bütün bu ve sözde hususlar, ne yazık fakat, dar,sığ, vahşi ateistlerimiz göre olduğu gibi, islami bilginfarzedilen din ulemaları kadar da saptanamadığı için, onlar devasız bir şekilde, din kitaplarında tek bir Ademarayışını sürdürmeye devam ediyorlar İşin içinden çıkamadıkları için de, ya, bozulmuş dinsel metinlerin farklı yaratılışmaddelerini alaya alıyor, çelişme sıralamakla yetiniyorlar; veya İslami ulemalarda olduğu gibi, tahrifatlarla, anlamını Allah bilirlerle, konuları geçiştirmeye yöneliyorlar
***
İslam ilahiyatçılarının da yüzyıllardır içinden çıkamadıkları bir konudur bu Çünkü, bu noktada Kuran, şunları söyler:
Allah her canlıyı su ’dan
…(ve ) su ’dan bir beşer (insan) yarattı…
insanı çamurdan…
… toprak (Turâb) tan …
bardak gibi (pişmiş, Fahhar)
kuru çamurdan yarattı
Andolsun ancak, biz insanı
çamurdan süzülmüş bir hülasadan …
… cıvık ve yapışkan çamurdan …
… kuru bir çamurdan, suretlenmiş
ve değişmiş bir çamurdan yarattık
(Rahman; Hud; Taha; Nuh; Secde; Nur; Furkan; Mü'min; Saffat; Hicr)
toplumtarihveblogcu *
Diğer Taraftan oldüşüncesini kafasından geçirmesiyle yaratmasıgerçekleşecek olması gereken Tanrı, eline defalarca bazı maddeler alır; uğraşır, onlara şekil verir, çabalar, evirirçevirir, ruhlar üfler çamur'dan Alaka,Alaka'dan Mudga, Mudga'dan kemik falan oluşturarak bu Ademleri o kadar yaratır
Dinsel kitapların anlatımında olsözüyle yaratma versiyonları olduğu gibi, bambaşka maddelere dayanılarak gerçekleşmiş yaratılışversiyonları da bulunuyordu Mesela Iblis ille de kavurucu alevten yaratılmıştı! Adem, ise toprak'tan, çamur'dan!
Eski Ahit'in tanrısı, Gök'te uçan kuşlarıda topraktan Yeryüzünden yarattırır!
Kendi kavramları ve mantık dizgesi içinde kalınırsa, hak kitapların anlatımlarındaki çelişmeleri sıralamakla son vermek olanaksız
Ama bir kez, dinlerin yaratılışanlatımlarının doğrusu, Mezopotamya tarihindeki toplulukların tarih sahnesine çıkışlarıyla ilgili olduğunu kavradığımızda, bundan böyle tüm o derin felsefianlamlara büründürülmüş yaratılışversiyonlarının erken dönem ritüellerinden başka bir şey olmadığı da bütün boyutlarıyla ortaya çıkmaya başlar
Mezopotamya'da bir çok ayrı kalabalık bulunduğu için, gerçekte bunların tümü, kendileri bakımından ötekinden farklı Ademlerdi ve ayrı ritüellerde, bambaşka maddeler kullanılarak yaratılmışlardı
Diyelim fakat, Paskalya'da Hıristiyan imanlıları sağa sola yumurtasaklıyor, buluyor ve yiyorsalar, onların yaratılışversiyonlarında yumurtanın önemli bir yeri olmalıydı ve anlatımlarında da tavukun, piliçin, horozun manâlı bir yer işgal etmesi gerekliydi Aslında de, daha yakından bakıldığında horozadayan; horoz'a mekruhdiyen, bir takım ayinlerde mutlaka horoz sunusu yapmayı önemseyen dini inanç topluluklarının ardındaki yumurtamotiflerinin ( Harran'dan İslam'a, bir takım Hiristiyan kiliselerinden Hacı Bektaşi Veli'lere dek) yer aldığı görülecektir
Dolayısıyla Mezopotamya'daki toplulukların, birbirlerinden farklı ilk oğul birincil doğan oğulları vardı ve bunların her birisi öbür ritüellerle var ediliyorlardı
Mezopotamya tarihinin yeterince bilinmemesi ve dinsel anlatımların tamamen kurgulara dayandığın duyulan âmâ inanç, eski ritüel biçimlerinin temel farklarının görülmesini; bitkihayvan totem'lerin yamyamlıktan kurtulma süreci içinde alan topluluklarının reel yaşamında nasıl büyük bir dostça değişim yaratmış olduğunun görülmesini ciddi ölçüde engellemişti
Acilen biz bu hususları, her bir maddi dini inanç ya da mezhepler bazında ortaya çıkarmaya çalışıyoruz
Müslümanların hala'larının, yani babalarının kızkardeşlerinin Hurmaya da daha tam ve bilimsel adıyla Hurma Salkımının Hanımıolan İştar olması örneğindeki gibi, adeta bütün erken dönem topluluklarının ad'lanmasında, bir şekilde hayvan, tahıl ya da ağaç isimlerinin izlerini buluyoruz Zaten öküz adam, eşşek adam, odun adam, inek, fıstık, piliç, kazmavb derken de, eski toplumun, farklı topluluklara ait nitelemelerle hitabe geleneğini sürdürmüş oluyoruz
Bütün bu ve sözde hususlar, ne yazık fakat, dar,sığ, vahşi ateistlerimiz göre olduğu gibi, islami bilginfarzedilen din ulemaları kadar da saptanamadığı için, onlar devasız bir şekilde, din kitaplarında tek bir Ademarayışını sürdürmeye devam ediyorlar İşin içinden çıkamadıkları için de, ya, bozulmuş dinsel metinlerin farklı yaratılışmaddelerini alaya alıyor, çelişme sıralamakla yetiniyorlar; veya İslami ulemalarda olduğu gibi, tahrifatlarla, anlamını Allah bilirlerle, konuları geçiştirmeye yöneliyorlar
***
İslam ilahiyatçılarının da yüzyıllardır içinden çıkamadıkları bir konudur bu Çünkü, bu noktada Kuran, şunları söyler:
Allah her canlıyı su ’dan
…(ve ) su ’dan bir beşer (insan) yarattı…
insanı çamurdan…
… toprak (Turâb) tan …
bardak gibi (pişmiş, Fahhar)
kuru çamurdan yarattı
Andolsun ancak, biz insanı
çamurdan süzülmüş bir hülasadan …
… cıvık ve yapışkan çamurdan …
… kuru bir çamurdan, suretlenmiş
ve değişmiş bir çamurdan yarattık
(Rahman; Hud; Taha; Nuh; Secde; Nur; Furkan; Mü'min; Saffat; Hicr)
toplumtarihveblogcu *