iltasyazilim
FD Üye
Okuyucuya basit dinî bilgiler vermek için yazılmış kitaplarda ef'ali mükellefîndiye bir bahis vardır Bilgi ve amel sisteminin mükemmel bir şekilde özetlendiği bu bahis, yapıp ettiklerimizin dinîdeğerininkarşılığının ne olduğunu tesbit eder Eğer sistemin temelini teşkil eden nassları yerinden oynatırsanız ef'ali mükellefînde, onların tekabül ettiği karşılıklar da buharlaşır
Varsın olsun; bundan ne çıkar!diyenler olabilir Böyle düşünenler, bu tavırlarıyla Kur'an ve Sünnet nasslarının bize ne dediğini ve bizden ne istediğini çok fazla önemsemediklerini ortaya koymuş olurlar Bu da hem sahih dinî bilgi, hem de doğru amelbakımından önemli bir eksikliğin işaretidir
Kur'an'daki bütün emirler farziyet ifade ederdiyen kişi aslında bir Usul kaidesi vaz ederek ef'ali mükellefînden bahs etmektedir Ama eksik, bölükpörçük, temelsiz ve tutarsız bir şekilde Bu sözün sahibine göre (Ramazan geceleri) fecir vakti beyaz iplik siyah iplikten size seçilene kadar yeyin, için(2elBakara, 187) ayeti gereği Ramazan geceleri yemek ve içmek farzdır, hem de iftar ettikten sonra şafak sökünceye kadar!
Duyan da Kur'an'ın emir ve yasaklarının mahiyeti, ayetlerin delalet vecihleri, edatların anlamları, nüzul sebepleri, ayet ve surelerin tenasüp tarzı, nesh, müteşabihat, Kur'anSünnet ilişkisi gibi Ulumu'lKur'an bahisleri konusunda ciddiye alınır özgünfarklı bir bilgi sistemi ortaya konmuş olmasına rağmen insanların Kur'an'da birleşmeye yanaşmadığını sanır
Hz Ali (kv)'nin Kelimetun hakk urîde bihâ'lbâtıl(kendisiyle batılın murad edildiği hak bir söz) tesbitini hatırlamanın tam sırasıdır Hatırlanacağı üzere Haricîler de Lâ hükme illâ lillâh(Allah'tan başkasının hüküm koymahakemlik yapma yetkisi yoktur) derken hak bir söz söylüyordu Ancak bu sözü, Hakem olayına karışan, bu olayı tasvip eden, hakemlerden ve onları nasp edenlerden teberri etmeyen, hatta onları tekfire yanaşmayan herkesi İslam dairesi dışına çıkarma şizofrenisinin payandası olarak kullanıyorlardı
Bu psişik durumu yaşayanların dikkat çekici bir özelliği daha var: Kendileri bütün Ümmet'in ulemasına, Sahabe'ye, hatta Hz Peygamber (sav)'e pervasızca muhalefet ederken fikir özgürlüğüborusunu öttürmenin sarhoşluğu ile mest olurken, bir başkası Ben Hz Peygamber (sav)'in hadislerine, Sahabe'nin tavrına ve ulemanın görüşüne tabi oluyorumdediği zaman ne yobazlığıkalır, ne din istismarcılığı Arkasına bir de maymuncukeklemeyi ihmal etmezler: Gerici Cumhuriyet düşmanı!
Hacc menasiki arasında Şeytan taşlamanın ve bu ibadeti belirlenen süre içinde yerine getirmemenin hükmünün ne olduğunu sorsanız ne karşılık verirler? Ben söyleyeyim: Kur'an'da böyle bir şey yoktur Dolayısıyla yapmasanız da olurVacip, müstehap, mübah, mekruh kategorileri ve bunları ahkâm sahasında görünür kılan sebepler hakkında en küçük bir fikri olmayan bu zevatın Kur'an ve Sünnet ahkâmı hakkında tek bildikleri olsa da olur, olmasa dadır
Öyleyse kendilerine bir teklifimiz olacak: Hacca gidecek olursanız, bu ibadeti sadece ilgili Kur'an ayetleri ile sınırlı olarak yapmayı deneyin Hacc menasikiile ilgili olarak Sünnet'le sabit olan hüküm ve uygulamaları dikkate almadan yapılacak bir haccın nasıl olacağını böylece hep birlikte görmüş oluruz
Varsın olsun; bundan ne çıkar!diyenler olabilir Böyle düşünenler, bu tavırlarıyla Kur'an ve Sünnet nasslarının bize ne dediğini ve bizden ne istediğini çok fazla önemsemediklerini ortaya koymuş olurlar Bu da hem sahih dinî bilgi, hem de doğru amelbakımından önemli bir eksikliğin işaretidir
Kur'an'daki bütün emirler farziyet ifade ederdiyen kişi aslında bir Usul kaidesi vaz ederek ef'ali mükellefînden bahs etmektedir Ama eksik, bölükpörçük, temelsiz ve tutarsız bir şekilde Bu sözün sahibine göre (Ramazan geceleri) fecir vakti beyaz iplik siyah iplikten size seçilene kadar yeyin, için(2elBakara, 187) ayeti gereği Ramazan geceleri yemek ve içmek farzdır, hem de iftar ettikten sonra şafak sökünceye kadar!
Duyan da Kur'an'ın emir ve yasaklarının mahiyeti, ayetlerin delalet vecihleri, edatların anlamları, nüzul sebepleri, ayet ve surelerin tenasüp tarzı, nesh, müteşabihat, Kur'anSünnet ilişkisi gibi Ulumu'lKur'an bahisleri konusunda ciddiye alınır özgünfarklı bir bilgi sistemi ortaya konmuş olmasına rağmen insanların Kur'an'da birleşmeye yanaşmadığını sanır
Hz Ali (kv)'nin Kelimetun hakk urîde bihâ'lbâtıl(kendisiyle batılın murad edildiği hak bir söz) tesbitini hatırlamanın tam sırasıdır Hatırlanacağı üzere Haricîler de Lâ hükme illâ lillâh(Allah'tan başkasının hüküm koymahakemlik yapma yetkisi yoktur) derken hak bir söz söylüyordu Ancak bu sözü, Hakem olayına karışan, bu olayı tasvip eden, hakemlerden ve onları nasp edenlerden teberri etmeyen, hatta onları tekfire yanaşmayan herkesi İslam dairesi dışına çıkarma şizofrenisinin payandası olarak kullanıyorlardı
Bu psişik durumu yaşayanların dikkat çekici bir özelliği daha var: Kendileri bütün Ümmet'in ulemasına, Sahabe'ye, hatta Hz Peygamber (sav)'e pervasızca muhalefet ederken fikir özgürlüğüborusunu öttürmenin sarhoşluğu ile mest olurken, bir başkası Ben Hz Peygamber (sav)'in hadislerine, Sahabe'nin tavrına ve ulemanın görüşüne tabi oluyorumdediği zaman ne yobazlığıkalır, ne din istismarcılığı Arkasına bir de maymuncukeklemeyi ihmal etmezler: Gerici Cumhuriyet düşmanı!
Hacc menasiki arasında Şeytan taşlamanın ve bu ibadeti belirlenen süre içinde yerine getirmemenin hükmünün ne olduğunu sorsanız ne karşılık verirler? Ben söyleyeyim: Kur'an'da böyle bir şey yoktur Dolayısıyla yapmasanız da olurVacip, müstehap, mübah, mekruh kategorileri ve bunları ahkâm sahasında görünür kılan sebepler hakkında en küçük bir fikri olmayan bu zevatın Kur'an ve Sünnet ahkâmı hakkında tek bildikleri olsa da olur, olmasa dadır
Öyleyse kendilerine bir teklifimiz olacak: Hacca gidecek olursanız, bu ibadeti sadece ilgili Kur'an ayetleri ile sınırlı olarak yapmayı deneyin Hacc menasikiile ilgili olarak Sünnet'le sabit olan hüküm ve uygulamaları dikkate almadan yapılacak bir haccın nasıl olacağını böylece hep birlikte görmüş oluruz