Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kuranda olmazsa olmaz farzlar. MUTLAKA OKUYUN

Kuranda olmazsa olmaz farzlar. MUTLAKA OKUYUN
0
157

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Kuran da olmazsa olmaz farzlar
Kuranı Kerim bir mutluluk davetiyesidir bir mutluluk garantisidir O halde rabbimizin verdiği bütün emirler koyduğu tüm yasaklar en ince ayrıntısına kadar insanların mutluluğuna odaklıdır

Birinci husus:
İnsanlara allah taraından verilen 4 itimat laf konusudur Birincisi ruh İkincisi nefs üçüncüsü fizik beden dördüncüsü ise serbest iradedir Ve bunların dünya hayatını yaşarken Allaha teslimi üzerimize farzdır
Ruh :
allahın yalnızca insana bahşettiği büyük bir lütufdur İnsanda iyiliği emreden mekanizmadır Yüzde yüz güzelliklerle doludur Dünya hayatını yaşarken Allaha ulaştırılması farzdır



13 RAD 20 Ellezîne yûfûne bi ahdillâhi ve lâ yenkudûnel misâk(misâka)
Onlar, Allah'ın ahdini ifa ederler Ve misaklerini misaklerini bozmazlar




13 RAD 21 Vellezîne yasılûne mâ emerallâhu bihî en yûsale ve yahşevne rabbehum ve yehâfûne sûel hisâb(hisâbi)
Ve onlar Allah'ın (ölümden evvel), Allah'a ulaştırılmasını emrettiği şeyi (ruhlarını), O'na (Allah'a) ulaştırırlar Ve Rab'lerine karşısında huşû duyarlar ve kötü hesaptan (cehenneme girmekten) korkarlar


39 ZUMER 54 Ve enîbû ilâ rabbikum ve eslimû lehu min kabli en ye ’tiyekumul azâbu summe lâ tunsarûn(tunsarûne)
Ve Rabbinize (Allah'a) yönelin (ruhunuzu Allah'a ulaştırmayı dileyin)! Ve size azap gelmeden önce O'na (Allah'a) teslim olun (ruhunuzu, vechinizi, nefsinizi, iradenizi Allah'a teslim edin) (Yahut) sonra destek olunmazsınız

arakadaşlar görüldüğü üzere ruhun allaha teslimi farzdır çünkü hidayet ruhun allaha ulaşmasıdır, ermesidir İşte ayet;


3 ALİ İMRAN 73 Ve lâ tu ’minû illâ li men tebia dînekum, kul innel hudâ hudallâhi en yu ’tâ ehadun misle mâ ûtîtum ev yuhâccûkum inde rabbikum, kul innel fadla bi yedillâh(yedillâhi), yu ’tîhi men yeşâ ’(yeşâu), vallâhu vâsiun alîm(alîmun)
Ve sizin dîninize tâbî olandan diğer kimseye inanmayın (Habibim) de fakat: “Hiç şüphesiz HİDAYET, Allah'a ulaşmaktır (İnsan ruhunun ölümden evvel Allah'a ulaşmasıdır) Size verilenin bir benzerinin diğer birine verilmesi (sebebiyle mi) veya Rabbinizin katında (sizlerle) tartışacakları için mi (böyle söylüyorsunuz)? De ama: “Hiç şüphesiz fazl, Allah'ın elindedir Onu dilediğine verir Ve Allah, Vâsi'un Alîm'dir (Allah herşeyi kuşatan ve herşeyi bilendir)

Halk belirli surette ölmeden evvel ruhlarını allaha ulaştırmayı kalpten dilemeleri gerekmektedirAksi takdirde cehennem laf konusu

10 YUNUS 7 İnnellezîne lâ yercûne likâenâ ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne)
Belirli ancak onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah'a ulaştırmayı) dilemezler Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır


10 YUNUS 8 Ulâike me'vâhumun nâru bimâ kânû yeksibûn(yeksibûne)
İşte onların kazandıkları (dereceler) gereğince varacakları yer ateştir (cehennemdir)

NEFS TEZKİYESİ

Nefs Tezkiyesi Allahın nurlarının kişinini nefsinin kalbine yerleşerek nefsin kalbindeki afetlerin temizlenmesi işlevidir
Ruhunu ölmeden evvel Allaha ulaştırmayı dileyen birey Allahı zikretmelidir Çünkü en büyük ibadet zikirdir
29 ANKEBUT 45

Utlu mâ ûhıye ileyke minel kitâbi ve ekımıs salât(salâte), innes salâte tenhâ anil fahşâi vel munker(munkeri), ve le zikrullâhi ekber(ekberu), vallâhu ya ’lemu mâ tasneûn(tasneûne)
Kitaptan sana vahyedilen şeyi oku ve salâtı ikâme et (namazı kıl) Muhakkak ancak salât (namaz), fuhuştan ve münkerden nehyeder (men eder) Ve Allah'ı zikretmek mutlaka en büyüktür Ve Allah, yaptığınız şeyleri bilir

Bu bağlamda zikir nasıl yapılır ona bakalım
7 A'RAF 205

Vezkur rabbeke fî nefsike tedarruan ve hîfeten ve dûnel cehri minel kavli bil guduvvi vel âsâli ve lâ tekun minel gâfilîn(gâfilîne)
Ve sabah ve akşam vakitlerinde Rabbini kendi kendine, korkarak ve yalvararak, sözün sesli olmayanı ile zikret Ve gâfillerden olma

Allahu teala zikrin sesli olmayanıyla zikir yapın diyor yani kendimizi parçalamamıza gerek yoktur Allahın ölçüsü bu yönde

ZİKİR NEDİR?

73 MUZEMMİL 8

Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtîlâ(tebtîlen)
Ve Rabbinin İsmi'ni zikret ve herşeyden kesilerek O'na ulaş

Zikir Allahı ismiyle zikretmektir Yani ALLAH ALLAH ALLAHdiye iç sesimizle yapacağımız zikirdir Zaten eğer yürek atışlarımızı özenle dinlersek anlaşılması mümkün
Ve bu ayeti kerime ilk olarak ara sıra zikir yapmamız gerektiğini belirtmekte
Unutmayalım ama zikir kişinin ruhunu allaha ulaştırmasında yakıt görevi üstlenir Ne dek çok zikir yaparsa birey, ruhu o kadar tez allahın zatına ulaşır


sonradan çok zikir üzerimize farz kılınmış

33 AHZAB 41

Yâ eyyuhellezîne âmenûzkûrullâhe zikren kesîrâ(kesîran)
Ey âmenû olanlar! Allah'ı çok zikirle (günün yarısından artı) zikredin

Ve daha sonra daimi zikri farz kılnmış

4 NİSA 103

Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma ’nentum fe ekîmus salât(salâte), innes salâte kânet alel mu ’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten)
Namazı bitirdiğinizde; ayaktayken, otururken ve yan üzeriyken (bağlı üstü yatarken) Allah'ı defalarca zikredin! Güvenliğe kavuştuğunuzda namazı erkânıyla kılın Çünkü; namaz, mü'minlerin üstüne, vakitleri kesin bir farz olmuştur

Zikir yapmaya başlayınca insan ilk olarak göğsü şerh edilir (Alt Sadece Allaha Ulaşmayı Dileyenler İçin) Çünkü sadece Allaha ulaşmayı dileyenler takva sahibiir İşte ayet;

30 RUM 31

Munîbîne ileyhi vettekûhu ve ekîmûs salâte ve lâ tekûnû minel muşrikîn(muşrikîne)
O'na (Allah'a) munib olun (Allah'a ulaşmayı dileyin) ve takva sahibi olun Ve namazı ikame edin (namaz kılın) Ve (bu nedenle) müşriklerden olmayın

Zaten kişi sevdiğine ulaşmayı diler değil mi?

İşte Göğsün şerh edilmesi (maneviyat) ve allahtan gelen nurların şerh edilen nefsin kalbinden içeri girip nefsin afetlerini temizlemsi;

94 İNŞİRAH 1

E lem neşrah leke sadrek(sadreke)
Göğsünü senin için şerhetmedik mi (yarıp genişletmedik mi)?

94 İNŞİRAH 2

Ve vedagnâ anke vizrek(vizreke)
Ve senden yükünü kaldırdık (kaldırmadık mı?) Önem dediği nefsin afetleri

94 İNŞİRAH 3

Ellezî enkada zahrek(zahreke)
Ama o (tartma) senin sırtını bükmüştü Nefsindeki afetler günah işlemene sebepti

94 İNŞİRAH 4

Ve refa ’nâ kir zikrek(zikreke)
Ve senin için, zikrini yükselttik Zikrini yükselttik ve bu nedenle nefsini tezkiye ettin



6 EN'AM 125

Fe men yuridillâhu en yehdiyehu yeşrah sadrehu lil islâm(islâmi), ve men yurid en yudıllehu yec ’al sadrehu dayyikan haracen, ke ennemâ yassa ’adu fîs semâi, kezâlike yec ’alûllâhur ricse alâllezîne lâ yu ’minûn(yu ’minûne)
Öyleyse Allah kimi Kendisine ulaştırmayı dilerse onun göğsünü yarar ve (Allah'a) teslime (İslâm'a) açar Kimi dalâlette bırakmayı dilerse, onun göğsünü semada yükseliyormuş gibi daralmış, huzursuz yapar Bu Nedenle Allah, mü'min olmayanların üzerine pislik (azap, darlık, zorluk) verir

39 ZUMER 22

E fe men şerehallâhu sadrehu lil islâmi fe huve alâ nûrin min rabbih(rabbihi), fe veylun lil kâsiyeti kulûbuhum min zikrillâh(zikrillâhi), ulâike fî dalâlin mubîn(mubînin)
Allah kimin göğsünü İslâm için (Allah'a teslim için) yarmışsa bundan böyle o, Rabbinden bir nur üzere olur, değil mi? Allah'ın zikrinden kalpleri kasiyet bağlayanların vay haline! İşte onlar, anlaşılır biçimde dalâlet içindedirler


İşte gördük fakat nefs tezkiyesi kişinin yaptığı zikir seviyesine bağlıdır

DERHAL SONUÇ

91 ŞEMS 9

Kad efleha men zekkâhâ
Kim onu (nefsini) tezkiye etmişse felâha (kurtuluşa) ermiştir

87 A'LÂ 14

Kad efleha men tezekkâ
Nefsini tezkiye eden kimse felâha (kurtuluşa) ermiştir *
 
858,496Konular
981,849Mesajlar
29,894Kullanıcılar
Üst Alt