iltasyazilim
FD Üye
SORU :
Kuranı Kerimde hristiyan ve yahudiler hakkında kullanılan ifadelerin çok sert olduğu söylenirGeçmiş dönemlerde bazı hristiyan ve yahudilerin apaçık gerçek karşısında gösterdikleri inat ayak diretme ve düşmanlığı ifade için kuranın kullandığı üslup her zamanki hristiyan ve yahudiler için de kullanılacak diye bir şart ve mecburiyet olamazBu tür ayetlerde sübutu katiyye arandığı gibi delaleti katiyye de aranmalıdırYani bu ayetlerin kuran ayetleri olduğu kesindirFakat o ayetlerin ilk günden bu yana bütün hristiyan ve yahudileri içine aldığı kesin değildirKanatime göre hadiseleri kendi tarihsellikleri içinde ele almalı, yani her hadiseyi kendi şartları ve konumu içinde değerlendirmeli ve bu günkü davranışlarımızda da bu günkü tavırları esas almalıyız(Fasıldan Fasıla4 İman Esasları Etrafında)
cümlesi, Ehli Sünnet anlayışına terstir O günün Ehli Kitabı ile bugünün Ehli Kitabı diye birşey nasıl olabilir?
ElCEVAB:
Kur'anı Kerim'de, Yahudi ve Hristiyanlar (Kafirler) hakkında sert ifadeler olduğu kadar, onlara karşı
1 Ehli Kitabın hepsinin bir olmadığını, içlerinde gecenin bir vaktinde secdeye kapanıp Allah’ın Ayetlerini okuyanların varlığından bahsetmesi (Ali İmran, 3113)
2 Ehli Kitab ile aramızda Ortak olan bir Kelimeye, yani “Allah 'tan başkasına kulluk etmeyeye bir davetin olması (Ali imran, 364)
3 İçlerinde Emanete ihanet etmeyenlerininde olduğundan övgü ile bahsetmesi (Ali İmran, 3113)
4 Onları bazı konularda bağışlamayı (Casiye,4514) , Affedip, kusurlarını başlarına vurmamaya, hoşgörü ile yaklaşmayı tavsiye etmesi (Teğabun, 6414)
5 Müslümanlarla savaşmayanlarına karşı İyilik yapıp, iyi davranmayı öğütlemesi (Mümtehina, 608)
6 Zulmedenleri hariç, en güzel yoldan mücadele edip, aynı İlaha ve indirilen aynı Kitablara iman ettiğimizi beyan etmemizin istenmesi (Ankebut, 2946)
7 Onların hanımları ile evlenmeye ve yemeklerinden yemeye Ruhsat vermesi (Maide, 55)
Kur’anı Kerim’i siyak ve sibak bütünlüğü içersinde değerlendiren Tefsircilerin belirttiği üzere, şu sonuca varmak mümkündür :
Kur’anı Kerim, nasıl ki Gıybet eden mümin hakkında 'kardeşinin etini yemek ' ifadesini yani bir nevi yamyam vahşetine layık görme tarzındaki sert ifadelesi tüm mü'minleri kast etmiyor, sadece o fiili işleyenleri kast ediyorsa, aynı şekilde Kur'anda bahse konu Yahudi ve Hristiyanlara yönelik sert ifadeler; İslam'a açıktan düşmanlık sergileyen, müslümanlara zulmeden ve İslamı kendisine düşman kabul eden Hrsitiyan ve Yahudileri kast etmektedir Yoksa bütün Yahudi ve Hristiyanları kast ettiğinden bahsettiği söylenemez!
İşte Muhterem Fethullah Gülen Hocaefendide, bu hususa vurgu yapmaktadır! Yani, Kur’ân’ın tavrı şahıslara değil, yanlış davranış, yanlış düşünce ve gerçek karşısında ayak direyip, düşmanlık üretme ve tasvip edilemeyecek sıfatlara karşıdır
Kuranı Kerimde hristiyan ve yahudiler hakkında kullanılan ifadelerin çok sert olduğu söylenirGeçmiş dönemlerde bazı hristiyan ve yahudilerin apaçık gerçek karşısında gösterdikleri inat ayak diretme ve düşmanlığı ifade için kuranın kullandığı üslup her zamanki hristiyan ve yahudiler için de kullanılacak diye bir şart ve mecburiyet olamazBu tür ayetlerde sübutu katiyye arandığı gibi delaleti katiyye de aranmalıdırYani bu ayetlerin kuran ayetleri olduğu kesindirFakat o ayetlerin ilk günden bu yana bütün hristiyan ve yahudileri içine aldığı kesin değildirKanatime göre hadiseleri kendi tarihsellikleri içinde ele almalı, yani her hadiseyi kendi şartları ve konumu içinde değerlendirmeli ve bu günkü davranışlarımızda da bu günkü tavırları esas almalıyız(Fasıldan Fasıla4 İman Esasları Etrafında)
cümlesi, Ehli Sünnet anlayışına terstir O günün Ehli Kitabı ile bugünün Ehli Kitabı diye birşey nasıl olabilir?
ElCEVAB:
Kur'anı Kerim'de, Yahudi ve Hristiyanlar (Kafirler) hakkında sert ifadeler olduğu kadar, onlara karşı
1 Ehli Kitabın hepsinin bir olmadığını, içlerinde gecenin bir vaktinde secdeye kapanıp Allah’ın Ayetlerini okuyanların varlığından bahsetmesi (Ali İmran, 3113)
2 Ehli Kitab ile aramızda Ortak olan bir Kelimeye, yani “Allah 'tan başkasına kulluk etmeyeye bir davetin olması (Ali imran, 364)
3 İçlerinde Emanete ihanet etmeyenlerininde olduğundan övgü ile bahsetmesi (Ali İmran, 3113)
4 Onları bazı konularda bağışlamayı (Casiye,4514) , Affedip, kusurlarını başlarına vurmamaya, hoşgörü ile yaklaşmayı tavsiye etmesi (Teğabun, 6414)
5 Müslümanlarla savaşmayanlarına karşı İyilik yapıp, iyi davranmayı öğütlemesi (Mümtehina, 608)
6 Zulmedenleri hariç, en güzel yoldan mücadele edip, aynı İlaha ve indirilen aynı Kitablara iman ettiğimizi beyan etmemizin istenmesi (Ankebut, 2946)
7 Onların hanımları ile evlenmeye ve yemeklerinden yemeye Ruhsat vermesi (Maide, 55)
Kur’anı Kerim’i siyak ve sibak bütünlüğü içersinde değerlendiren Tefsircilerin belirttiği üzere, şu sonuca varmak mümkündür :
Kur’anı Kerim, nasıl ki Gıybet eden mümin hakkında 'kardeşinin etini yemek ' ifadesini yani bir nevi yamyam vahşetine layık görme tarzındaki sert ifadelesi tüm mü'minleri kast etmiyor, sadece o fiili işleyenleri kast ediyorsa, aynı şekilde Kur'anda bahse konu Yahudi ve Hristiyanlara yönelik sert ifadeler; İslam'a açıktan düşmanlık sergileyen, müslümanlara zulmeden ve İslamı kendisine düşman kabul eden Hrsitiyan ve Yahudileri kast etmektedir Yoksa bütün Yahudi ve Hristiyanları kast ettiğinden bahsettiği söylenemez!
İşte Muhterem Fethullah Gülen Hocaefendide, bu hususa vurgu yapmaktadır! Yani, Kur’ân’ın tavrı şahıslara değil, yanlış davranış, yanlış düşünce ve gerçek karşısında ayak direyip, düşmanlık üretme ve tasvip edilemeyecek sıfatlara karşıdır