iltasyazilim
FD Üye
Kur’andan başka delil var mıdır?
Sual: (Kur’andan başka kaynak tanımam, benim için sadece Kur’an delildir Meal okuyup onunla amel ederim) diyenler haklı değil midir? Allah’ın kitabı yetmiyor mu, başka kaynağa ne ihtiyaç var?
CEVAP
Bunu söyleyen kimsede, zerre kadar samimiyet yoktur Böyle söyleyenler Kur’anı kerime kesinlikle inanmıyorlar Kur’anı kerime inansalar, onun bildirdiklerine de inanırlar
Allahü teâlâ, (Yalnız bana tâbi olun, yalnız bana itaat edin) buyurmuyor Resulüne ve âlimlere de uyulmasını emrediyor Şu âyeti kerimeleri, hangi mezhepsiz inkâr edebilir ki:
(Allah’a ve Resulüne itaat edin!) Enfal 20 (Resule itaat de Kur’anı kerimin emridir)
(Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir) Ahzab 71
(Resulüm de ki: “Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!) Ali İmran 31
(Allah’a ve Resulüne inanmayan kâfir olur kâfirler için çılgın bir ateş hazırladık) Feth 13 (Resulüne inanmayan da kâfirdir Resulullaha inanmak demek, Onun bildirdiklerinin tamamını kabul etmek, inanıp hepsini beğenmek demektir)
(De ki, Allah’a ve Resulü’ne itaat edin! İtaat etmeyip yüz çevirenler kâfir olanlar, bilsinler ki, Allah, kâfirleri sevmez) Âli İmran 32 Allah’tan değil, Resulünden de yüz çeviren kâfirdir)
(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) Haşr 7
(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar) Araf 157 (Allahü teâlâ, haram kılma yetkisini Resulüne de vermiştir)
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) Nisa 80
(Allah’a ve Resulüne karşı gelen, apaçık bir sapıklıktadır) Ahzab 36
(Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider) Nisa 13,14
(İhtilaflı bir işin hükmünü Allah ve Resulünden Kitap ve sünnetten anlayın!) Nisa 59
(Biz her Peygamberi, kendisine itaat edilsin diye gönderdik) Nisa 64
Allahü teâlâ, Resulüne Kur’anın açıklamasını, hüküm koymasını emredip, iman, itaat ve kelimei şehadette de Resulünü kendisiyle birlikte bildiriyor İki âyeti kerime meali:
(Kur’anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik) Nahl 44
(Size kitabı, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi öğreten bir Resul gönderdik) Bekara 151 İmamı Şafii hazretleri buyuruyor ki: Bu âyetteki hikmet, sünnettir Önce Kur’an, peşinden hikmet bildirilmiştir (Risale s78)
Bu konudaki hadisi şerifler de şöyledir:
(Cebrail, Kur’anla beraber, onun açıklaması olan sünneti de getirdi) Darimi
(Bana Kur’anın misli kadar daha hüküm verildi) İ Ahmed
(Yalnız Kur’andaki helal ve haramı kabul edin diyenler çıkar İyi bilin, Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir) Tirmizi, Darimi
(Bana uyan Cennete girer, bana isyan edense Cennete giremez) Buhari
(Ümmetim bozulunca, sünnetimi ayakta tutana şehit sevabı verilir) Hakim
(İhtilaflarda, sünnetime ve hulefai raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) Tirmizi
(Bana uyan, Allah’a uymuş, bana asi olan da, Allah'a asi olmuş olur) Buhari
Mezhepsizler, dindeki dört delilin ikisini kabul etmeyip, kitap ve sünnetten başka delil yok diyorlar Mezhepsizleri de geride bırakan türediler, kitap ve sünnet tabirine bile saldırıp, (Kur’andan başka, sünnet adı altında din çıkarılıyor, Kur’anı getirmekle Peygamberin işi bitti, o bir postacıdır) diyerek sünneti Kur’andan farklı gibi gösteriyorlar Âyeti kerimelerde bunların kâfir oldukları bildiriliyor
Görüldüğü gibi, yalnız Kur’an diyerek, Resule uymayanların, sahtekâr birer kâfir olduklarını, Allah ve Resulü bildirmektedir Bunların, Kur’ana inanıyorum demeleri yalandır; çünkü Kur’anı kerimi toplayanlar da, hadisi şerifleri bildirenler de Eshabı kiramdır Birine inanıp öteki inkâr edilmez Resulullah efendimiz, bunların çıkacağını mucize olarak 14 asır önce bildirmiştir Üç hadisi şerif meali:
(Bir zaman gelir, beni yalanlayanlar çıkar Bir hadis söylenince, “Resulullah böyle şey söylemez Bunu bırak, Kur’andan söyle derler) Ebu Ya’la
(Bazı kibirli kişiler çıkacak, “Allah Kur’anda bildirilenden başka bir şeyi haram kılmadı diyecek Yemin ederim ki, benim de emrettiğim, yasakladığım, koyduğum hükümler vardır Bunların sayısı Kur’andaki hükümlerden daha çoktur) Ebu Davud
(Kur’andan başka delil kabul etmem diyenler çıkacak) Ebu Davud
Kur’anı kerimde, (yalnız Kur’ana uyun) denmiyor, (Allah’a ve resulüne uyun) deniyor Resulünü dışlayıp, Kur’anın açıklaması olan hadisleri delil saymayan, Kur’anın ifadesiyle kâfir olur
(Bize yalnız Kur’andan söyle) diyen birine, İmran bin Husayn hazretleri, (Ey ahmak! Kur’anda, namazların kaç rekât olduğunu bulabilir misin?) dedi Hazreti Ömer, farzların seferde kaç rekât kılınacağını Kur’anda bulamadık diyenlere, (Kur’anda bulamadığımızı, Resulullah’tan gördüğümüz gibi yaparız O, seferde, 4 rekâtlı farzları iki kılardı) buyurdu (Mizanülkübra)
Resulullah’a uymanın önemi anlaşılınca, Kur’anı kerimin açıklaması olan hadisi şeriflere de uymak gerektiği anlaşılır Hadisi şerifler olmasaydı, namazların kaç rekât olduğu ve nasıl kılınacağı, zekâtın, orucun, haccın farzları, hukuk bilgileri bilinemezdi Yani hiç kimse, bunları Kur’anı kerimden çıkaramazdı Şu halde Kur’anı kerimi anlamak için, onun açıklaması olan hadisi şeriflere ihtiyaç vardır Hadisi şerifleri de anlamak için âlimlere ihtiyaç vardır Allahü teâlâ, (Peygambere sorun, âlimlere sorun) buyuruyor Herkes Kur’anı anlayabilseydi o zaman peygambere ne lüzum kalırdı? Kur’anı kerimi doğru anlayamadıkları için 72 sapık fırka meydana çıktı? Üç ayeti kerime meali:
(Eğer onun hükmünü peygambere veya ülülemre yetkililere, âlimlere sorsalardı, öğrenmiş olurlardı) Nisa 83 (Demek ki, ülülemre de uyulması gerekiyor)
(Verdiğimiz bu misalleri ancak âlim olanlar anlar) Ankebut 43
(Bilmiyorsanız âlimlere sorun) Nahl 43
Bu âyetler, Kur’anı kerimi anlamak için âlimlerin açıklamasına da ihtiyaç olduğunu bildiriyor Zaten Kur’an meali okuyan, muradı ilahiyi öğrenemez Tercüme edenin bilgi derecesine göre, yaptığı açıklamayı öğrenir Bir cahilin veya bir sapığın yazdığı meali okuyan da, Allahü teâlânın bildirmek istediğini değil, tercüme edenin anladım sanarak kendi kafasından anlatmak istediğini öğrenir Kur’anı kerim mealini okuyan, amel ve ibadetle ilgili bilgileri öğrenemez İtikada ait bilgileri ise öğrenmesi hiç mümkün olmaz; çünkü 72 dalalet fırkası, Kur’anı kerime yanlış mana verdiği için sapıtmıştır
Kur’anı kerim, dinin anayasası hükmündedir Yüz binlerce hadisi şeriflerle açıklanmıştır Âlimler, Kur’anı kerimi ve hadisi şerifleri açıklamıştır Bu açıklamalar olmadan Kur’anı kerime uyulamaz Bugünkü Anayasa da öyledir Kanunlar, tüzükler, yönetmelikler ve mahkeme ictihadlarıyla ülke yönetilmektedir Bunlar olmadan sırf anayasa ile ülke yönetilmez Anayasa hep kanunlara havale eder Kur’anı kerim de hep Resulullaha havale eder, âlimlere havale eder Onun için, sırf anayasa ile memleket idare edilmez, Kur’an mealinden de din öğrenilmez
Kaynağim : Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Sual: (Kur’andan başka kaynak tanımam, benim için sadece Kur’an delildir Meal okuyup onunla amel ederim) diyenler haklı değil midir? Allah’ın kitabı yetmiyor mu, başka kaynağa ne ihtiyaç var?
CEVAP
Bunu söyleyen kimsede, zerre kadar samimiyet yoktur Böyle söyleyenler Kur’anı kerime kesinlikle inanmıyorlar Kur’anı kerime inansalar, onun bildirdiklerine de inanırlar
Allahü teâlâ, (Yalnız bana tâbi olun, yalnız bana itaat edin) buyurmuyor Resulüne ve âlimlere de uyulmasını emrediyor Şu âyeti kerimeleri, hangi mezhepsiz inkâr edebilir ki:
(Allah’a ve Resulüne itaat edin!) Enfal 20 (Resule itaat de Kur’anı kerimin emridir)
(Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir) Ahzab 71
(Resulüm de ki: “Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!) Ali İmran 31
(Allah’a ve Resulüne inanmayan kâfir olur kâfirler için çılgın bir ateş hazırladık) Feth 13 (Resulüne inanmayan da kâfirdir Resulullaha inanmak demek, Onun bildirdiklerinin tamamını kabul etmek, inanıp hepsini beğenmek demektir)
(De ki, Allah’a ve Resulü’ne itaat edin! İtaat etmeyip yüz çevirenler kâfir olanlar, bilsinler ki, Allah, kâfirleri sevmez) Âli İmran 32 Allah’tan değil, Resulünden de yüz çeviren kâfirdir)
(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) Haşr 7
(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar) Araf 157 (Allahü teâlâ, haram kılma yetkisini Resulüne de vermiştir)
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) Nisa 80
(Allah’a ve Resulüne karşı gelen, apaçık bir sapıklıktadır) Ahzab 36
(Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider) Nisa 13,14
(İhtilaflı bir işin hükmünü Allah ve Resulünden Kitap ve sünnetten anlayın!) Nisa 59
(Biz her Peygamberi, kendisine itaat edilsin diye gönderdik) Nisa 64
Allahü teâlâ, Resulüne Kur’anın açıklamasını, hüküm koymasını emredip, iman, itaat ve kelimei şehadette de Resulünü kendisiyle birlikte bildiriyor İki âyeti kerime meali:
(Kur’anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik) Nahl 44
(Size kitabı, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi öğreten bir Resul gönderdik) Bekara 151 İmamı Şafii hazretleri buyuruyor ki: Bu âyetteki hikmet, sünnettir Önce Kur’an, peşinden hikmet bildirilmiştir (Risale s78)
Bu konudaki hadisi şerifler de şöyledir:
(Cebrail, Kur’anla beraber, onun açıklaması olan sünneti de getirdi) Darimi
(Bana Kur’anın misli kadar daha hüküm verildi) İ Ahmed
(Yalnız Kur’andaki helal ve haramı kabul edin diyenler çıkar İyi bilin, Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir) Tirmizi, Darimi
(Bana uyan Cennete girer, bana isyan edense Cennete giremez) Buhari
(Ümmetim bozulunca, sünnetimi ayakta tutana şehit sevabı verilir) Hakim
(İhtilaflarda, sünnetime ve hulefai raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) Tirmizi
(Bana uyan, Allah’a uymuş, bana asi olan da, Allah'a asi olmuş olur) Buhari
Mezhepsizler, dindeki dört delilin ikisini kabul etmeyip, kitap ve sünnetten başka delil yok diyorlar Mezhepsizleri de geride bırakan türediler, kitap ve sünnet tabirine bile saldırıp, (Kur’andan başka, sünnet adı altında din çıkarılıyor, Kur’anı getirmekle Peygamberin işi bitti, o bir postacıdır) diyerek sünneti Kur’andan farklı gibi gösteriyorlar Âyeti kerimelerde bunların kâfir oldukları bildiriliyor
Görüldüğü gibi, yalnız Kur’an diyerek, Resule uymayanların, sahtekâr birer kâfir olduklarını, Allah ve Resulü bildirmektedir Bunların, Kur’ana inanıyorum demeleri yalandır; çünkü Kur’anı kerimi toplayanlar da, hadisi şerifleri bildirenler de Eshabı kiramdır Birine inanıp öteki inkâr edilmez Resulullah efendimiz, bunların çıkacağını mucize olarak 14 asır önce bildirmiştir Üç hadisi şerif meali:
(Bir zaman gelir, beni yalanlayanlar çıkar Bir hadis söylenince, “Resulullah böyle şey söylemez Bunu bırak, Kur’andan söyle derler) Ebu Ya’la
(Bazı kibirli kişiler çıkacak, “Allah Kur’anda bildirilenden başka bir şeyi haram kılmadı diyecek Yemin ederim ki, benim de emrettiğim, yasakladığım, koyduğum hükümler vardır Bunların sayısı Kur’andaki hükümlerden daha çoktur) Ebu Davud
(Kur’andan başka delil kabul etmem diyenler çıkacak) Ebu Davud
Kur’anı kerimde, (yalnız Kur’ana uyun) denmiyor, (Allah’a ve resulüne uyun) deniyor Resulünü dışlayıp, Kur’anın açıklaması olan hadisleri delil saymayan, Kur’anın ifadesiyle kâfir olur
(Bize yalnız Kur’andan söyle) diyen birine, İmran bin Husayn hazretleri, (Ey ahmak! Kur’anda, namazların kaç rekât olduğunu bulabilir misin?) dedi Hazreti Ömer, farzların seferde kaç rekât kılınacağını Kur’anda bulamadık diyenlere, (Kur’anda bulamadığımızı, Resulullah’tan gördüğümüz gibi yaparız O, seferde, 4 rekâtlı farzları iki kılardı) buyurdu (Mizanülkübra)
Resulullah’a uymanın önemi anlaşılınca, Kur’anı kerimin açıklaması olan hadisi şeriflere de uymak gerektiği anlaşılır Hadisi şerifler olmasaydı, namazların kaç rekât olduğu ve nasıl kılınacağı, zekâtın, orucun, haccın farzları, hukuk bilgileri bilinemezdi Yani hiç kimse, bunları Kur’anı kerimden çıkaramazdı Şu halde Kur’anı kerimi anlamak için, onun açıklaması olan hadisi şeriflere ihtiyaç vardır Hadisi şerifleri de anlamak için âlimlere ihtiyaç vardır Allahü teâlâ, (Peygambere sorun, âlimlere sorun) buyuruyor Herkes Kur’anı anlayabilseydi o zaman peygambere ne lüzum kalırdı? Kur’anı kerimi doğru anlayamadıkları için 72 sapık fırka meydana çıktı? Üç ayeti kerime meali:
(Eğer onun hükmünü peygambere veya ülülemre yetkililere, âlimlere sorsalardı, öğrenmiş olurlardı) Nisa 83 (Demek ki, ülülemre de uyulması gerekiyor)
(Verdiğimiz bu misalleri ancak âlim olanlar anlar) Ankebut 43
(Bilmiyorsanız âlimlere sorun) Nahl 43
Bu âyetler, Kur’anı kerimi anlamak için âlimlerin açıklamasına da ihtiyaç olduğunu bildiriyor Zaten Kur’an meali okuyan, muradı ilahiyi öğrenemez Tercüme edenin bilgi derecesine göre, yaptığı açıklamayı öğrenir Bir cahilin veya bir sapığın yazdığı meali okuyan da, Allahü teâlânın bildirmek istediğini değil, tercüme edenin anladım sanarak kendi kafasından anlatmak istediğini öğrenir Kur’anı kerim mealini okuyan, amel ve ibadetle ilgili bilgileri öğrenemez İtikada ait bilgileri ise öğrenmesi hiç mümkün olmaz; çünkü 72 dalalet fırkası, Kur’anı kerime yanlış mana verdiği için sapıtmıştır
Kur’anı kerim, dinin anayasası hükmündedir Yüz binlerce hadisi şeriflerle açıklanmıştır Âlimler, Kur’anı kerimi ve hadisi şerifleri açıklamıştır Bu açıklamalar olmadan Kur’anı kerime uyulamaz Bugünkü Anayasa da öyledir Kanunlar, tüzükler, yönetmelikler ve mahkeme ictihadlarıyla ülke yönetilmektedir Bunlar olmadan sırf anayasa ile ülke yönetilmez Anayasa hep kanunlara havale eder Kur’anı kerim de hep Resulullaha havale eder, âlimlere havale eder Onun için, sırf anayasa ile memleket idare edilmez, Kur’an mealinden de din öğrenilmez
Kaynağim : Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız