iltasyazilim
FD Üye
KURANI KERİME MANA VERMEK
Mısıra giderekde arapçamı çok ilerlettimMübalağasız söylüyorum ki ana dilim gibi arapça biliyorumOkuduğum ayeti kerime ve hadisi şeriflerin manasını hemen anlıyorumFakat daha sonra Ehli sünnet alimlerinin kitaplarını okuyunca yanlış mana vermiş olduğumu görüyorumMesela:
(Dilediğimizi hidayete eriştirir dilediğimizi sapıklikda bırakırız)
Ayetini okuyunca sankibize ibadeti işletende günaha sokanda Allahü teala olduğu anlaşılıyorBöylece cebriyye denilen sapık fırkanın görüşü ortaya çıkıyor(İman edip salih amel işleyenler) Ayetini okuyunca amelin imandan bir parça olduğu amelsiz imanın fayda vermeyeceği günah işleyenin kafir olacağı anlaşılıyorBöylece sapık fırkalardan Mutezile nin görüşü ortaya çıkıyorBir ayetten ömür uzamaz ve kısalmaz manası çıkarken başka bir ayette ömürlerin kısaldığı yazılıdır Ömrü uzatan ve kısaltan amellerin olduğunu okuyorumÇıkmaz içindeyim Ehli sünnetten ayrılıp sapıtacağım için çok korkuyorumHele kuranı kendi görüşüne göre tefsir eden kafir olur hadisini düşündükçe korkum bir kat daha artıyor ne yapabilirim
CEVAP:Kuranı kermi okuyunca anlamak yanliş mana vermek günah değildirYanliş manaya inanmak günahdır Mesela ölüye işittiremezsin ayeti kerimesinden ölülerin işitmediği anlaşılırHalbuki buharideki hadisi şerifde ölülerin işitt,ğ, yazılıdırO halde buayeti kerimeye ehli sünnet alimlerinin nasılmana verdiğine bakılırOnlarda ölüden maksadın kafirler olduğunu bildirmişlerdir
Mutezile gibi sapık fırkalar şefaat edicilerin şefaati onlra fayda vermez ayeti kerimesini delil göstererek şefaate inanmadılarHalbuki tefsir alimleri başka ayeti kerimelerle ve hadisi şeriflerle şefaatin hak olduğunu ısbat etmişlerdir
kuranı kerimden anladığı mananın doğru olduğunu zannedip evliya kabirlerinde dua etmenin onları vesile ederek Allahü tealadan yardım etmenin şirk olduğunu söyleyenler olmuştor
Kuran tercümelerinden günümüzde tefsir diye yazılan kitaplardan ve hadis kitaplarından dinimizi öğrenmemiz mümkün değildir üstelik sapıtır Ehli sünnetden ayrılırızilk okul çocuğunun üniversite okumaya kalkışmasına benzer
sizin gibi iyi arapça bilen Mısılı ve suriyeli bir çok yazarda aynı hatalara düşmüşlerdirDini öğrenmek için yanlız dil bilmek kafi değildirÖyle olsaydı suriye ve mısırın tamamı ehli sünnet olması gerekirdi72 sapık fırkada kuranı kerime yanliş mana verdikleri için Ehli sünnetten ayrılmışlardırKuranı kerimi yanlış anlayan birçok alim olduğuna göre bizim gibilerin fıkıh bilmeden tefsir ilminin kollarnı iyice öğrenip 20 ana 80 ara ilimleri tahsil edip o olgunluğa ulaşmadan kuran tercümesi okuması çok zararlı olur
Ehli sünnet alimleri bildiriyorki Allahü tealaya tabi olmak isteyen resulullaha tabi olmalıdır Resulullaha tabi olmak isteyende varisi olan alimlere tabi olmalıdır Her müslüman 4 hak mezhepden birine uymalı mezhepsiz olmakdan sakınmalıdırİslam alimlerinden nakil yapmayan hiç bir yazarın kitabını okumamalıdır
SORU:Resulullahın varisi olduğu bildirilen islam alimleri kimlerdirBugün bir profösöre alim denilebilirmi
CEVAP:Resulullahın varisi olan ve kendilerine ulamai rasihin denilen alimler eskiden çokduŞimdi yeryüzünde böyle alim yokturMutlak müçtehit bulunmadığı gibi Mezhepte müçtehidde yokturŞevahidil hakda buyruluyorki
Hicri 4 asırdan sonra dünyada içtihad edeb,lecek alim kalmadıŞimdi müslümanların bilinen 4 mezhepden birine uymaları lazımdır
DİN ALİMİ OLABİLMEK İÇİN:8 yüksek din bilgisini bütün inceliği ile öğrenmek fen bilgisindede kafi malumata sahip olmak gerekirMüfessir tefsir kitabı yazan değil kelamı ilahiden muradı ilahiyi anlayandırTefsir ancak fahri alemin mubarek lisanından sahabeyi kiram ve onlardan tabiin ve tebei tabiine ve böylece sağlam kıymetli insanların rivayet ile fıkıh ve kelam alimlerine gelen haberlerdir
Eshabı kiram kitabında diyorki :Müçtehid olmak için
Arabi ilimleri ve kuranı kerimi ezbere bilmek
her ayeti kerimenin manayı muradisini, manayı zımni ve iltizamisini bilmek ,Ayeti kerimelerin geldikleri zamanları ve gelme sebeplerini ve ne hakkında geldiklerini Külli ve cüzzi olduklarını nasih veya mensuh olduklarını mukayyed veya mutlak olduklarını ve kıraatı seba ve aşereden ve kıraatı şazzeden nasıl çıkarıldıklarını bilmek hadis kitaplarındaki yüzbinlerle hadisi ezberden bilmek ve her hadisin ne zaman ve ne için irad buyrulduğunu ve manasının ne kadar genişlediğini ve hangi hadisin diğerinden önce geldiğini ve bağlı bulunduğu olayları ve hangi vaka üzerine irad buyrulduğu kimler tarafından nakil ve rivayt buyrulduğu ve nakledenlerin ne ahlakda olduğunu bilmek fıkıh ilminin usul ve kaidelerini tanımak 12 ilmi ve kuranı kerimin ve hadisi şeriflerin işaretlerini rumuzlarını açık ve kapalı manalarını kavramak ve bu manalar kalbinde yer etmiş olmak kuvvetli iman ve vicdan sahibi olmak lazımdırBütün bu üstünlükler ancak eshabı kiramda ve sonra 200 yıl içinde yetişen bazı büyüklerde bulunabildiDaha soraları fikirler reyler dağılıp bidatlar çıkıp yayıldı B öylece üstün zatlar azala azala 400 yıl sonra bu şartlara haiz olan yani mutlak müçtehid olarak meşhur olan görülmedi
Yüksek din bilgileri 8 dir tefsir, usulu kelam, kelam ,usulü hadis, ilmi hadis, usulu fıkıh fıkıh, ilmi tasavvufturBu 8 ilmi öğrenebilmek için gerekli alet ilimleri ise 12 dirBunlar sarf,iştikak,nahv, kitabet,iştikakı kebir,lugat ,metni lügat,beyan, meani,bedi, belagat ve inşa ilimleribir(hadika)
Mevduatül ulum kitabının tefsir iliminin dalları bölümünde Kuranı kerim ilmi içinde şaşılacak akıllara durgunluk verecek sayısız acayip haller bulunan engin bir denizdirÖyle yüksek ve metin bir dağdırki ondaki hayret veren şeyleri öğrenmek her sırrına erişmek imkansızdırBu ilmin pek çok dalı vardır denilerek 60 dan fazla tefsir ilminin kolu olduğu bildirilmiştir
Fetva bir hususun dine uygun olup olmadığını hangi fıkıh kitabının neresinden alındığını bildiren hüküm demektirKaynağını göstermeden caiz veya caiz değil demek fetva olmazMuftinin müçtehid olması lazımdırMüçtehid olmayan kimse müftü yapılırsa bunun müçtehitlerin bildirdiklerini okuyup öğrenerek bunları söylemesi lazımdır(ibni hümam)
Müçtehid olmayan kimse bir hadis işitince bu hadisten kendi anladığına uyarak amel edemezMezhebindeki müçtehidlerin verdiği fetva ile amel eder
Cengiz han fatimiler ve hatta abbasiler zamanında haramlara caiz diyen müfti adını taşıyan devlet memurları vardı Bunların yanında bir kısmıda gerçekten islam müftisi idiBir kısmı ise o zamanki hükümdarın arzusuna göre konuşurkardı İslam müftileri Allahü tealanın emir ve yasaklarını bildiren alimlerdiMüfti denilen devlet memurları ise zaten dini bilmezlerdiHükümdarın arzusuna göre konuşurlardıBöyle uydurma fetvaların verildiği zamanlarda dinini kayıran müslümanlar alimlerin yazdığı fıkıh ve ilmihal kitaplarına uyup dinlerini kurtardılar
Makamatı mazhariyede 12 faslında diyorki:Allahü tealaya ve resulüne ve onun Allahü tealadan getirdiklerinin hepsine inandımAllahü tealanın dostlarını severim düşmanlarını sevmem demek kafidirHer bilgiyi her delil ile ısbat etmek yani kuranı kerimdeki ve hadisi şeriflerdeki yerini göstermek Alimlerin vazifesidirHer müslümana lazım değildir
BÜTÜN MÜSLÜMANLARA ÖNCE LAZIM OLAN ŞEY:
Ehli sünnet alimlerinin kitaplarında bildirdikleri gibi bir iman ve itikad edinmektirPeygamberimizin yolunu bildiren Kuranı kerimden muradı ilahiyi anlayan hadisi şeriflerden muradı peygamberiyi çıkaran bu büyük alimlerdirKıyamette kurtuluş yolu bunların gösterdiği yoldurAllahü tealanın peygamberlerinin ve onun eshabının yolunu kitaplara geçiren değiştirilmekden koruyan Ehli Sünnet alimleridir
Dört mezhepte içtihad derecesine yükselmiş olan müçtehidlere ve bunların yetiştirmiş oldukları büyük alimlere Ehli sünnet alimleri denirEhli sünnetin reisi ve kurucusu (imamı azam ebu hanifedir)ve iki imam imamı maturudi veimamı eşari dirBu büyük imamın ve yüzlerce talebesinin ve bunların yetiştirdiği binlerce büyük insanın yazdığı milyonlarca kitap peygamberimizin yolunu bütün dünyaya doüru olarak yaymış ve tanıttırmıştır
Taşköprülüzade ahmet efendinin Miftahüs sade kitabı 500 den fazla ilmi tarif ve izah edip her ilimde yazılmışkitap ve bunların yazarları hakkında bilgi vermekdedirOğlu kemaleddin muhammed arapçadan türkçeye çevirmiş ve MEVDUATÜL ULUM adını vermiştirBu kitabı okuyan kimse islamiyetin 20 ana ilmini ve bunların kolları olan 80 ilmi ve bu ilimlerin alimlerini ve her birinin yazdığı kitapları görerek durmadan yılmadan yazan islam alimlerinin çokluğu ve her birinin ilim deryasına dalmadaki maharetleri karşısında hayran kalmakdan kendini alamaz
Bu kitaplarında tabiyecilerin ve maddecilerin sözlerini ve müslüman olmayanların islamiyete sokmak istedikleri uydurmaları deliller ile red ederek hepsini susturmuşlardırKötü maksadlarla kuranı kerime yanliş mana vermeğe bozuk tercümeler yapmağa kalkışanlara yüz karalarını meydana çıkarıp bir tarafdan iman edilmesi lazım gelen şeyleri birer birer açıkca yazmışlar bir tarafdan bütün dünyada olmuş ve kıyamete kadar olacak her olay ve hareketin fıkıh hükümlerini doğru olrak yazmışlardır
İmamı azam dersinde hazır bulunan talebesinden 800 den fazlasının isimleri ve hal tercümeleri kitaplarında yazılıdır Bunlardan 560 ı fıkıh ilminde derin alim olarak şöhret bulmuş 36 sı içtihad makamına yükselmiştir
Her bidat sahibi kuranı kerimden ve hadisi şeriflerden manaları açık olmayan ( müteşabih) itikad bilgilerinde yanliş tevil yaparak yanliş mana çıkardığı için hak yoldan ayrılmıştır halbuki peygamberimiz kendi görüşüne göre mana çıkaran kafirdir buyurmuştur Allah muhafaza
Ehli sünnet alimleri bu bilgileri Eshabı kiramdan bunlarda resulullahdan öğrendilerHer bidad sahibi tutduğu yolun doğru olduğunu sanır ve iddia ederEhli sünnet alimlerinin kitaplarından kıl kadar ayrılanların sözleri ve kitapları zehirdirHele dünyalık toplamak isteyenlere alet olmamalıdırÇünkü Din geçim vasıtası yapılamaz para kazanmak için alet edilmez
Kalpde doğru imanın bulynmasına alamet kafirleri düşman bilip onlara mahsus kafirlik alametlerni yapmamakdır Çünkü islamile küfr birbirinin zıddıdırBirinin bulunduğu yerde diğeri bulunmaz giderBunlardan birisine kıymet vermek diğerini hakaret ve kötülemek olurAil imran 149
Müslümanların bilmesi lazım olan bilgilere ulumu islamiyye denir Bazısı farz bazısı sünnet bazısını öğrenmekde mübahdır İki büyük kısma ayrılır Din bigileri Fen bilgileri
Din bilgileride zahiri ve barıni diye ikiye ayrılırNakl yolu ile gelen bilgiler çok yüksekdirBunlar hiç bir zaman hiç kimse tarafından değiştirilemez Akıl yolu ile ( fen ) bilgileri ise değişebilirAncak nakl yolu ile gelen bilgilerle öğrenilmesi ve sonuçlarınınislamiyete göre açıklanması insanlara faydalı olması zulüm ve işkence vasıtası yaplmaması emr edilmiştir
Mecellede 36 maddede ve sonraki maddelerde zamanın değişmesi ile örf ve adete bağlı hükümler değişebilir ama nassa dayanan hükümler değişemez yazmaktadır
Peygamberimizin bir hadisi şerifinde Birbirinize müslümanlığı öğretiniz EMRİ MAĞRUFU bırakır iseniz en kötünüzü başınıza mussallat eder ve dualarınızı kabul etmez Bütün ibadetlerin sevabı Allah yolunda gaza sevabının yanında denizde damla gibidir Gaza sevabıda Emri mağrufun yanında denizde bir damla gibidir buyuruyor
Tabiki emri marufu herkez yapamaz şartları var Alimlerin görevidir Nefret ettirmeden fitne çıkarmadan yapılması lazım
1 Hayır ve şerrin Allahtan olduğuna inanmak insanda iradeyi cüzziye vardırİşldiği gnahlardan mesuldur
2Amel imandan parça değildirYani ibadet etmeyen veya günah işleyen mümine kafir denmez
3İman artıp eksilmez
4Kuranı kerim mahluk (yaratık) değildir
5Allahü teala mekandan münezzehdir
6Ehli kıble tekfir edilmez
7Kabir suali ve kabir azabı hakdır
8Gaybı yalnız Allahü teala bilirDilerse enbiya ve evliyasınada bildirir
9Evliyanın kerameti hakdır
10Eshabı kiramın hepsi cennetliktir(Hadid 10)
11Ebu bekir sıddık eshabı kiramın en üstünüdür
12Mirac ru ve bedenle birlikde olmuştur
13Öldürülen intihar eden eceliile ölmüştür
14Peygamberler günah işlemez
15Bugün için 4 hak mezhepten birinde olmak
16Peygamberlerin ilki Adem Aleyhisselam sonuncusu Muhammed aleyhisselamdır
17Şefaate ,sırata,hesaba,mizana inanmak
18Ruh ölmezKafir ve müslüman ölülerin ruhları işitir
19Kabir ziyareticaizdirEnbiya ve evliyanın kabirlerine gidip onların hürmetine dua etmek ve onlardan yardım istemek caizdir(vehhabiler buna şirk derler)
20Kıyamet alametlerinden olan Deccal, dabbetül arz,HzMehdinin geleceğine Hzisanın gökten ineceğine Güneşin batıdan doğacağına ve bildirilen diğer kıyamet alametlerine inanmak imamı azam hzleri kıyamet alametlerine tevilsiz inanmalı buyuruyorBir hadisi şerif meali (Güneş batıdan doğmadıkça kıamet kopmaz o zaman herkez iman eder ama artık fayda vermez) Buhari müslim Güneşin batıdan doğmasını avrupa müslüman olaacak diye tevil etmek imamı azamın sözüne aykırıdırHiç bir islam alimi tevil etmeniştirNitekim salat dua dır namaz diye birşey yok diyenler çıkmıştır o zaman ortada din diye birşey kalmazBirde avrupa müslüman olunca iman niye fayda vermesin?Güneşin batıdan doğması ilmende mümkündür
21Ahirette Allahü teala görülecektir
22Kafirler cehennemde sonsuz kalır ve azapları hafiflemez gittikçe artar
23Mest üzerine mesh caizdir
24Sultana isyan caiz değildir(Bu bilgiler Fıkhı ekber,nuhbetül leali,R nasihin,MRabbani,F fevaidden alınmıştır
KURANI KERİM:Kuranı kerimi tam olarak yalnız Resulullah anlamıştırÇünkü muhatabı odurKuran ona gelmiştirOndan başkası tam anlayamazOnun için Allahu teala buyuruyorki (insanlara açıkla diye kuranı sana indirdikNahl44)
Açıklamak ayeti kerimeleri başka kelimelerle ve başka surette anlatmak demektirBırakın bizleriÜmmetin alimleride ayetleri anlayabilselerdi ve kapalı(müteşabih) olanları açıklayabilselerdi Allahü teala peygambeine sana vahy olunanları tebliğ et der açıklamasını emr etmezdi Bu ve benzeri ayetlere rağmen (Resulullah kuranı getirmekle işi bitmiştir o bir postacı idi (haşa) diyenler vardır
Eshabı kiram ana dilleri arapça olduğu halde bazı ayetleri anlayamayıp Peygambe efendimize sorarlardı Resulullah Kuranı kerimin tefsirini eshabına bildirmiştirEshabı kiramın bildirdiğinden başka türlü söyleyenler dalalete hatta Allah korusun küfre düşer Tefsir yorma ilhama değil nakle dayanır
M Masum faruki Hzleri buyuruyorki :Birgün Peygamber efendimiz ince marifetleri onun seviyesine göre anlatıyordYanlarına Hz ömerb geldi konuşma tarzını değiştidi Hz osman gelince biraz daha değiştirdi HzAli gelince hepsinin anlayacağı tarzda değiştirdiBu istidat ve anlama derecelerinin farklı oluşundan meydana gelmiştirBenden sonra peygmber gelseydi ömer peygamber olurdu osmanın şefaati ile 70000 kişi sorgusuz cennete gidecek ali ilim şehrinin kapısıdır buyurduğu halde Hzebubekire anlatılan tefsiri bile anlayamadılar
Birhadisişerifde insanların anlayişlarına göre söyleyin inkarcı olmasınlar Allah ve resulünü yalanlamasınlarBuyurulmiştur (Buhari)
Kuranı kerimi arapça bilende tam anlayamazDil bilmek ayrı ilm bilmek ayrıdırTürkçe bilen tıp ,hukuk, kimya biyoloji anlayabilirmi
mEvduatül ülum da deniyorki;Kuran ilmi içinde şaşılacak akıllara durgunluk verilecek sayısız acayiphaller bulunan engin bir denizdirOndaki her ilmi öğrenmek sırrına erişmek imkansızdırİnsanların yazdığı anayasayı bile anlamak için hukukçulara gidiliyorBir kanunda bile herkez aynı şeyi anlamazken Allahın kelamını nasıl anlayabilir
Kuranı kerimin açıklanması;Yusuf suresinin (Anlayabilmeniz için Kuranı arapça indirdik)mealindeki 2 ayeti kerimesi tefsirlerdev özetle şöyle açıklanıyor( Kuranı kerimi herhangi bir lisan ile değil en geniş en açık olarak Arapça olarak indirdikEğer iyi düşünürseniz bu kitabın ulviyetini kendisinin bir şaheser sözlerinin bütün insanıığa hitab ettiğnğ göür müslüman olmayı en büyük bir vazife en yüksek bir saadet telakki edersinizEy araplar kuranı kerim sizin dilinizle indi Edebiyatçıların şairlerin sözüne benzemediğni gördünüzBunun insan sözü olmadiğını ilahi bir kelam olduğunu dişünürseniz anlarsınız)
Demekki ayetteki anlamak bunun ilahi kelam olduğunu anlamaktır Yoksa Ahkamını anlamak değildir Eğer öyle olsaydı resulüm Kuranı insanlara açıkla buyurmazdı( nahl 44)
Fusulet suresinin (Eğer biz kuranı yabancı bir dil ile gönderseydik ayetleri tafsilalı şekilde açıklanmalıydıAraplar için arapça olmayan bir kitapmı olur derlerdi DEKİ O kuran inananlar için doğru yolu gösteren bir rehber ve şifadır inanmayanların ise kulaklarında bir ağırlıkvardır ve kuran onlara kapalıdır sanki onlara uzak mesafeden bağrılıyorda kurnın ne söylediğni anlayamıyorlar mealindeki 44 ayetin açıklamasıda şöyledir Kuranı kerim sizin lisanınızda arapçadır siz arap olduğunuza göre ifadelerin vecizliğinden ilahi bir kelam olduğunu anlarsınızyoksa arapça bildiğinize göre kuranın hükümlerinide anlarsınız) Denmiyor Ayetin devmında inanmayanların (Yanlız kuran diyenlerin)Kuranı sağırlar gibi anlamadıkları bildiriliyor
Köylüye ait kanunların vali,kaymakam,muhtar eliyle geldiği gibi Askerdeki orgeneralin ere emrinin gelirken sıralı komutanlardan geçerek geldiği gibi,Anayasa hükümlerinin kanun, tüzük genelgelerle açıklandığıgibi alimlerde bize açıklanmış halde fıkıh ilmihal kitaplarını bırakmışlardır
FIKIH ALİMLERİ 7 TABAKADIR:En yüksek derecedekiler ahkamı islamiyede müçtehid olanlardırBunlara mutlak müçtehid denir 4 mezhep alimleri bunlardandır
2Tabaka:Mezhepte müçtehid denilen büuük alimlerdirEbu yusuf ve İmam muhammed şeybani ve diğer talebeleri böyledirBunlar imamı azmın usul ve kaidelere uyarak delillerden hüküm çıkarırlarÇıkardıkları hükümlerden bazıları imamı azamın hükümlerine uymayabilirBunlarada mezhepde mutlak müçtehid denildiği mizanül kübrada 17 syfada yazılıdır
3Tabaka:Mesellerde müçtehid olan alimlerdirBunlar ortaya yeni çıkan meselelerin hükümlerini bulurlarBunların bulduğu hükümlerin ilk iki tabakanın hükümlerine uyması lazımdırHassaf,tahavi,kerhi,şemsül eimme,halvani, serahsi,pezdevi,kadihan bu alimlerdendir
4Tabaka:Bu tabakadan sonraki alimler müçtehid değildirlermukallitdirlerMücmel kısabildirilmiş olan iki türlü anlaşılabilecek olan hükümleri açıklayarak bir manasını seçerEbu bekr ahmed razi bunlardandır
5Tabaka:Eshabı tercihtirKendilerine gelmiş olan çeşitli rivayetler arasından sahih olanlarını seçerler Kuduri ve hidaye sahibi Burhaneddin merginani bunlardandır
6Tabaka:Eshabı temyiz olup kavi hükümleri zaif olanlardan Zahir haberleri nadir olanlardan ayıran mukallid imamlardır kenz, muhtar ,ihtiyar , vikaye ,mecmaul bahreyn kitaplarının sahipleri bunlardandır
7Tabaka:Yukarıda bildirilen hizmetleri yapamayan ancak önceki tabakaların kitaplarından doğruolrak nakil yapabilen mukallitlerdir TAHTAVİ, İBNİ ABİDİN, DURRUL MUHTAR sahibinin bunlardan olduğu Mecmau zühdiyyede yazılıdırAltıncı tabakadaki alimler kıyamete kadar bulunacak hakkı batıldan ayıracaklardırÜmmetimden hak üzere olan alimler kıyamete kadar bulunacaktır hadisi şerifi bunu haber vermektedir
aldatan aldanandır
ecel emelin önündedir
emeli artanınelemi artar
Mısıra giderekde arapçamı çok ilerlettimMübalağasız söylüyorum ki ana dilim gibi arapça biliyorumOkuduğum ayeti kerime ve hadisi şeriflerin manasını hemen anlıyorumFakat daha sonra Ehli sünnet alimlerinin kitaplarını okuyunca yanlış mana vermiş olduğumu görüyorumMesela:
(Dilediğimizi hidayete eriştirir dilediğimizi sapıklikda bırakırız)
Ayetini okuyunca sankibize ibadeti işletende günaha sokanda Allahü teala olduğu anlaşılıyorBöylece cebriyye denilen sapık fırkanın görüşü ortaya çıkıyor(İman edip salih amel işleyenler) Ayetini okuyunca amelin imandan bir parça olduğu amelsiz imanın fayda vermeyeceği günah işleyenin kafir olacağı anlaşılıyorBöylece sapık fırkalardan Mutezile nin görüşü ortaya çıkıyorBir ayetten ömür uzamaz ve kısalmaz manası çıkarken başka bir ayette ömürlerin kısaldığı yazılıdır Ömrü uzatan ve kısaltan amellerin olduğunu okuyorumÇıkmaz içindeyim Ehli sünnetten ayrılıp sapıtacağım için çok korkuyorumHele kuranı kendi görüşüne göre tefsir eden kafir olur hadisini düşündükçe korkum bir kat daha artıyor ne yapabilirim
CEVAP:Kuranı kermi okuyunca anlamak yanliş mana vermek günah değildirYanliş manaya inanmak günahdır Mesela ölüye işittiremezsin ayeti kerimesinden ölülerin işitmediği anlaşılırHalbuki buharideki hadisi şerifde ölülerin işitt,ğ, yazılıdırO halde buayeti kerimeye ehli sünnet alimlerinin nasılmana verdiğine bakılırOnlarda ölüden maksadın kafirler olduğunu bildirmişlerdir
Mutezile gibi sapık fırkalar şefaat edicilerin şefaati onlra fayda vermez ayeti kerimesini delil göstererek şefaate inanmadılarHalbuki tefsir alimleri başka ayeti kerimelerle ve hadisi şeriflerle şefaatin hak olduğunu ısbat etmişlerdir
kuranı kerimden anladığı mananın doğru olduğunu zannedip evliya kabirlerinde dua etmenin onları vesile ederek Allahü tealadan yardım etmenin şirk olduğunu söyleyenler olmuştor
Kuran tercümelerinden günümüzde tefsir diye yazılan kitaplardan ve hadis kitaplarından dinimizi öğrenmemiz mümkün değildir üstelik sapıtır Ehli sünnetden ayrılırızilk okul çocuğunun üniversite okumaya kalkışmasına benzer
sizin gibi iyi arapça bilen Mısılı ve suriyeli bir çok yazarda aynı hatalara düşmüşlerdirDini öğrenmek için yanlız dil bilmek kafi değildirÖyle olsaydı suriye ve mısırın tamamı ehli sünnet olması gerekirdi72 sapık fırkada kuranı kerime yanliş mana verdikleri için Ehli sünnetten ayrılmışlardırKuranı kerimi yanlış anlayan birçok alim olduğuna göre bizim gibilerin fıkıh bilmeden tefsir ilminin kollarnı iyice öğrenip 20 ana 80 ara ilimleri tahsil edip o olgunluğa ulaşmadan kuran tercümesi okuması çok zararlı olur
Ehli sünnet alimleri bildiriyorki Allahü tealaya tabi olmak isteyen resulullaha tabi olmalıdır Resulullaha tabi olmak isteyende varisi olan alimlere tabi olmalıdır Her müslüman 4 hak mezhepden birine uymalı mezhepsiz olmakdan sakınmalıdırİslam alimlerinden nakil yapmayan hiç bir yazarın kitabını okumamalıdır
SORU:Resulullahın varisi olduğu bildirilen islam alimleri kimlerdirBugün bir profösöre alim denilebilirmi
CEVAP:Resulullahın varisi olan ve kendilerine ulamai rasihin denilen alimler eskiden çokduŞimdi yeryüzünde böyle alim yokturMutlak müçtehit bulunmadığı gibi Mezhepte müçtehidde yokturŞevahidil hakda buyruluyorki
Hicri 4 asırdan sonra dünyada içtihad edeb,lecek alim kalmadıŞimdi müslümanların bilinen 4 mezhepden birine uymaları lazımdır
DİN ALİMİ OLABİLMEK İÇİN:8 yüksek din bilgisini bütün inceliği ile öğrenmek fen bilgisindede kafi malumata sahip olmak gerekirMüfessir tefsir kitabı yazan değil kelamı ilahiden muradı ilahiyi anlayandırTefsir ancak fahri alemin mubarek lisanından sahabeyi kiram ve onlardan tabiin ve tebei tabiine ve böylece sağlam kıymetli insanların rivayet ile fıkıh ve kelam alimlerine gelen haberlerdir
Eshabı kiram kitabında diyorki :Müçtehid olmak için
Arabi ilimleri ve kuranı kerimi ezbere bilmek
her ayeti kerimenin manayı muradisini, manayı zımni ve iltizamisini bilmek ,Ayeti kerimelerin geldikleri zamanları ve gelme sebeplerini ve ne hakkında geldiklerini Külli ve cüzzi olduklarını nasih veya mensuh olduklarını mukayyed veya mutlak olduklarını ve kıraatı seba ve aşereden ve kıraatı şazzeden nasıl çıkarıldıklarını bilmek hadis kitaplarındaki yüzbinlerle hadisi ezberden bilmek ve her hadisin ne zaman ve ne için irad buyrulduğunu ve manasının ne kadar genişlediğini ve hangi hadisin diğerinden önce geldiğini ve bağlı bulunduğu olayları ve hangi vaka üzerine irad buyrulduğu kimler tarafından nakil ve rivayt buyrulduğu ve nakledenlerin ne ahlakda olduğunu bilmek fıkıh ilminin usul ve kaidelerini tanımak 12 ilmi ve kuranı kerimin ve hadisi şeriflerin işaretlerini rumuzlarını açık ve kapalı manalarını kavramak ve bu manalar kalbinde yer etmiş olmak kuvvetli iman ve vicdan sahibi olmak lazımdırBütün bu üstünlükler ancak eshabı kiramda ve sonra 200 yıl içinde yetişen bazı büyüklerde bulunabildiDaha soraları fikirler reyler dağılıp bidatlar çıkıp yayıldı B öylece üstün zatlar azala azala 400 yıl sonra bu şartlara haiz olan yani mutlak müçtehid olarak meşhur olan görülmedi
Yüksek din bilgileri 8 dir tefsir, usulu kelam, kelam ,usulü hadis, ilmi hadis, usulu fıkıh fıkıh, ilmi tasavvufturBu 8 ilmi öğrenebilmek için gerekli alet ilimleri ise 12 dirBunlar sarf,iştikak,nahv, kitabet,iştikakı kebir,lugat ,metni lügat,beyan, meani,bedi, belagat ve inşa ilimleribir(hadika)
Mevduatül ulum kitabının tefsir iliminin dalları bölümünde Kuranı kerim ilmi içinde şaşılacak akıllara durgunluk verecek sayısız acayip haller bulunan engin bir denizdirÖyle yüksek ve metin bir dağdırki ondaki hayret veren şeyleri öğrenmek her sırrına erişmek imkansızdırBu ilmin pek çok dalı vardır denilerek 60 dan fazla tefsir ilminin kolu olduğu bildirilmiştir
Fetva bir hususun dine uygun olup olmadığını hangi fıkıh kitabının neresinden alındığını bildiren hüküm demektirKaynağını göstermeden caiz veya caiz değil demek fetva olmazMuftinin müçtehid olması lazımdırMüçtehid olmayan kimse müftü yapılırsa bunun müçtehitlerin bildirdiklerini okuyup öğrenerek bunları söylemesi lazımdır(ibni hümam)
Müçtehid olmayan kimse bir hadis işitince bu hadisten kendi anladığına uyarak amel edemezMezhebindeki müçtehidlerin verdiği fetva ile amel eder
Cengiz han fatimiler ve hatta abbasiler zamanında haramlara caiz diyen müfti adını taşıyan devlet memurları vardı Bunların yanında bir kısmıda gerçekten islam müftisi idiBir kısmı ise o zamanki hükümdarın arzusuna göre konuşurkardı İslam müftileri Allahü tealanın emir ve yasaklarını bildiren alimlerdiMüfti denilen devlet memurları ise zaten dini bilmezlerdiHükümdarın arzusuna göre konuşurlardıBöyle uydurma fetvaların verildiği zamanlarda dinini kayıran müslümanlar alimlerin yazdığı fıkıh ve ilmihal kitaplarına uyup dinlerini kurtardılar
Makamatı mazhariyede 12 faslında diyorki:Allahü tealaya ve resulüne ve onun Allahü tealadan getirdiklerinin hepsine inandımAllahü tealanın dostlarını severim düşmanlarını sevmem demek kafidirHer bilgiyi her delil ile ısbat etmek yani kuranı kerimdeki ve hadisi şeriflerdeki yerini göstermek Alimlerin vazifesidirHer müslümana lazım değildir
BÜTÜN MÜSLÜMANLARA ÖNCE LAZIM OLAN ŞEY:
Ehli sünnet alimlerinin kitaplarında bildirdikleri gibi bir iman ve itikad edinmektirPeygamberimizin yolunu bildiren Kuranı kerimden muradı ilahiyi anlayan hadisi şeriflerden muradı peygamberiyi çıkaran bu büyük alimlerdirKıyamette kurtuluş yolu bunların gösterdiği yoldurAllahü tealanın peygamberlerinin ve onun eshabının yolunu kitaplara geçiren değiştirilmekden koruyan Ehli Sünnet alimleridir
Dört mezhepte içtihad derecesine yükselmiş olan müçtehidlere ve bunların yetiştirmiş oldukları büyük alimlere Ehli sünnet alimleri denirEhli sünnetin reisi ve kurucusu (imamı azam ebu hanifedir)ve iki imam imamı maturudi veimamı eşari dirBu büyük imamın ve yüzlerce talebesinin ve bunların yetiştirdiği binlerce büyük insanın yazdığı milyonlarca kitap peygamberimizin yolunu bütün dünyaya doüru olarak yaymış ve tanıttırmıştır
Taşköprülüzade ahmet efendinin Miftahüs sade kitabı 500 den fazla ilmi tarif ve izah edip her ilimde yazılmışkitap ve bunların yazarları hakkında bilgi vermekdedirOğlu kemaleddin muhammed arapçadan türkçeye çevirmiş ve MEVDUATÜL ULUM adını vermiştirBu kitabı okuyan kimse islamiyetin 20 ana ilmini ve bunların kolları olan 80 ilmi ve bu ilimlerin alimlerini ve her birinin yazdığı kitapları görerek durmadan yılmadan yazan islam alimlerinin çokluğu ve her birinin ilim deryasına dalmadaki maharetleri karşısında hayran kalmakdan kendini alamaz
Bu kitaplarında tabiyecilerin ve maddecilerin sözlerini ve müslüman olmayanların islamiyete sokmak istedikleri uydurmaları deliller ile red ederek hepsini susturmuşlardırKötü maksadlarla kuranı kerime yanliş mana vermeğe bozuk tercümeler yapmağa kalkışanlara yüz karalarını meydana çıkarıp bir tarafdan iman edilmesi lazım gelen şeyleri birer birer açıkca yazmışlar bir tarafdan bütün dünyada olmuş ve kıyamete kadar olacak her olay ve hareketin fıkıh hükümlerini doğru olrak yazmışlardır
İmamı azam dersinde hazır bulunan talebesinden 800 den fazlasının isimleri ve hal tercümeleri kitaplarında yazılıdır Bunlardan 560 ı fıkıh ilminde derin alim olarak şöhret bulmuş 36 sı içtihad makamına yükselmiştir
Her bidat sahibi kuranı kerimden ve hadisi şeriflerden manaları açık olmayan ( müteşabih) itikad bilgilerinde yanliş tevil yaparak yanliş mana çıkardığı için hak yoldan ayrılmıştır halbuki peygamberimiz kendi görüşüne göre mana çıkaran kafirdir buyurmuştur Allah muhafaza
Ehli sünnet alimleri bu bilgileri Eshabı kiramdan bunlarda resulullahdan öğrendilerHer bidad sahibi tutduğu yolun doğru olduğunu sanır ve iddia ederEhli sünnet alimlerinin kitaplarından kıl kadar ayrılanların sözleri ve kitapları zehirdirHele dünyalık toplamak isteyenlere alet olmamalıdırÇünkü Din geçim vasıtası yapılamaz para kazanmak için alet edilmez
Kalpde doğru imanın bulynmasına alamet kafirleri düşman bilip onlara mahsus kafirlik alametlerni yapmamakdır Çünkü islamile küfr birbirinin zıddıdırBirinin bulunduğu yerde diğeri bulunmaz giderBunlardan birisine kıymet vermek diğerini hakaret ve kötülemek olurAil imran 149
Müslümanların bilmesi lazım olan bilgilere ulumu islamiyye denir Bazısı farz bazısı sünnet bazısını öğrenmekde mübahdır İki büyük kısma ayrılır Din bigileri Fen bilgileri
Din bilgileride zahiri ve barıni diye ikiye ayrılırNakl yolu ile gelen bilgiler çok yüksekdirBunlar hiç bir zaman hiç kimse tarafından değiştirilemez Akıl yolu ile ( fen ) bilgileri ise değişebilirAncak nakl yolu ile gelen bilgilerle öğrenilmesi ve sonuçlarınınislamiyete göre açıklanması insanlara faydalı olması zulüm ve işkence vasıtası yaplmaması emr edilmiştir
Mecellede 36 maddede ve sonraki maddelerde zamanın değişmesi ile örf ve adete bağlı hükümler değişebilir ama nassa dayanan hükümler değişemez yazmaktadır
Peygamberimizin bir hadisi şerifinde Birbirinize müslümanlığı öğretiniz EMRİ MAĞRUFU bırakır iseniz en kötünüzü başınıza mussallat eder ve dualarınızı kabul etmez Bütün ibadetlerin sevabı Allah yolunda gaza sevabının yanında denizde damla gibidir Gaza sevabıda Emri mağrufun yanında denizde bir damla gibidir buyuruyor
Tabiki emri marufu herkez yapamaz şartları var Alimlerin görevidir Nefret ettirmeden fitne çıkarmadan yapılması lazım
1 Hayır ve şerrin Allahtan olduğuna inanmak insanda iradeyi cüzziye vardırİşldiği gnahlardan mesuldur
2Amel imandan parça değildirYani ibadet etmeyen veya günah işleyen mümine kafir denmez
3İman artıp eksilmez
4Kuranı kerim mahluk (yaratık) değildir
5Allahü teala mekandan münezzehdir
6Ehli kıble tekfir edilmez
7Kabir suali ve kabir azabı hakdır
8Gaybı yalnız Allahü teala bilirDilerse enbiya ve evliyasınada bildirir
9Evliyanın kerameti hakdır
10Eshabı kiramın hepsi cennetliktir(Hadid 10)
11Ebu bekir sıddık eshabı kiramın en üstünüdür
12Mirac ru ve bedenle birlikde olmuştur
13Öldürülen intihar eden eceliile ölmüştür
14Peygamberler günah işlemez
15Bugün için 4 hak mezhepten birinde olmak
16Peygamberlerin ilki Adem Aleyhisselam sonuncusu Muhammed aleyhisselamdır
17Şefaate ,sırata,hesaba,mizana inanmak
18Ruh ölmezKafir ve müslüman ölülerin ruhları işitir
19Kabir ziyareticaizdirEnbiya ve evliyanın kabirlerine gidip onların hürmetine dua etmek ve onlardan yardım istemek caizdir(vehhabiler buna şirk derler)
20Kıyamet alametlerinden olan Deccal, dabbetül arz,HzMehdinin geleceğine Hzisanın gökten ineceğine Güneşin batıdan doğacağına ve bildirilen diğer kıyamet alametlerine inanmak imamı azam hzleri kıyamet alametlerine tevilsiz inanmalı buyuruyorBir hadisi şerif meali (Güneş batıdan doğmadıkça kıamet kopmaz o zaman herkez iman eder ama artık fayda vermez) Buhari müslim Güneşin batıdan doğmasını avrupa müslüman olaacak diye tevil etmek imamı azamın sözüne aykırıdırHiç bir islam alimi tevil etmeniştirNitekim salat dua dır namaz diye birşey yok diyenler çıkmıştır o zaman ortada din diye birşey kalmazBirde avrupa müslüman olunca iman niye fayda vermesin?Güneşin batıdan doğması ilmende mümkündür
21Ahirette Allahü teala görülecektir
22Kafirler cehennemde sonsuz kalır ve azapları hafiflemez gittikçe artar
23Mest üzerine mesh caizdir
24Sultana isyan caiz değildir(Bu bilgiler Fıkhı ekber,nuhbetül leali,R nasihin,MRabbani,F fevaidden alınmıştır
KURANI KERİM:Kuranı kerimi tam olarak yalnız Resulullah anlamıştırÇünkü muhatabı odurKuran ona gelmiştirOndan başkası tam anlayamazOnun için Allahu teala buyuruyorki (insanlara açıkla diye kuranı sana indirdikNahl44)
Açıklamak ayeti kerimeleri başka kelimelerle ve başka surette anlatmak demektirBırakın bizleriÜmmetin alimleride ayetleri anlayabilselerdi ve kapalı(müteşabih) olanları açıklayabilselerdi Allahü teala peygambeine sana vahy olunanları tebliğ et der açıklamasını emr etmezdi Bu ve benzeri ayetlere rağmen (Resulullah kuranı getirmekle işi bitmiştir o bir postacı idi (haşa) diyenler vardır
Eshabı kiram ana dilleri arapça olduğu halde bazı ayetleri anlayamayıp Peygambe efendimize sorarlardı Resulullah Kuranı kerimin tefsirini eshabına bildirmiştirEshabı kiramın bildirdiğinden başka türlü söyleyenler dalalete hatta Allah korusun küfre düşer Tefsir yorma ilhama değil nakle dayanır
M Masum faruki Hzleri buyuruyorki :Birgün Peygamber efendimiz ince marifetleri onun seviyesine göre anlatıyordYanlarına Hz ömerb geldi konuşma tarzını değiştidi Hz osman gelince biraz daha değiştirdi HzAli gelince hepsinin anlayacağı tarzda değiştirdiBu istidat ve anlama derecelerinin farklı oluşundan meydana gelmiştirBenden sonra peygmber gelseydi ömer peygamber olurdu osmanın şefaati ile 70000 kişi sorgusuz cennete gidecek ali ilim şehrinin kapısıdır buyurduğu halde Hzebubekire anlatılan tefsiri bile anlayamadılar
Birhadisişerifde insanların anlayişlarına göre söyleyin inkarcı olmasınlar Allah ve resulünü yalanlamasınlarBuyurulmiştur (Buhari)
Kuranı kerimi arapça bilende tam anlayamazDil bilmek ayrı ilm bilmek ayrıdırTürkçe bilen tıp ,hukuk, kimya biyoloji anlayabilirmi
mEvduatül ülum da deniyorki;Kuran ilmi içinde şaşılacak akıllara durgunluk verilecek sayısız acayiphaller bulunan engin bir denizdirOndaki her ilmi öğrenmek sırrına erişmek imkansızdırİnsanların yazdığı anayasayı bile anlamak için hukukçulara gidiliyorBir kanunda bile herkez aynı şeyi anlamazken Allahın kelamını nasıl anlayabilir
Kuranı kerimin açıklanması;Yusuf suresinin (Anlayabilmeniz için Kuranı arapça indirdik)mealindeki 2 ayeti kerimesi tefsirlerdev özetle şöyle açıklanıyor( Kuranı kerimi herhangi bir lisan ile değil en geniş en açık olarak Arapça olarak indirdikEğer iyi düşünürseniz bu kitabın ulviyetini kendisinin bir şaheser sözlerinin bütün insanıığa hitab ettiğnğ göür müslüman olmayı en büyük bir vazife en yüksek bir saadet telakki edersinizEy araplar kuranı kerim sizin dilinizle indi Edebiyatçıların şairlerin sözüne benzemediğni gördünüzBunun insan sözü olmadiğını ilahi bir kelam olduğunu dişünürseniz anlarsınız)
Demekki ayetteki anlamak bunun ilahi kelam olduğunu anlamaktır Yoksa Ahkamını anlamak değildir Eğer öyle olsaydı resulüm Kuranı insanlara açıkla buyurmazdı( nahl 44)
Fusulet suresinin (Eğer biz kuranı yabancı bir dil ile gönderseydik ayetleri tafsilalı şekilde açıklanmalıydıAraplar için arapça olmayan bir kitapmı olur derlerdi DEKİ O kuran inananlar için doğru yolu gösteren bir rehber ve şifadır inanmayanların ise kulaklarında bir ağırlıkvardır ve kuran onlara kapalıdır sanki onlara uzak mesafeden bağrılıyorda kurnın ne söylediğni anlayamıyorlar mealindeki 44 ayetin açıklamasıda şöyledir Kuranı kerim sizin lisanınızda arapçadır siz arap olduğunuza göre ifadelerin vecizliğinden ilahi bir kelam olduğunu anlarsınızyoksa arapça bildiğinize göre kuranın hükümlerinide anlarsınız) Denmiyor Ayetin devmında inanmayanların (Yanlız kuran diyenlerin)Kuranı sağırlar gibi anlamadıkları bildiriliyor
Köylüye ait kanunların vali,kaymakam,muhtar eliyle geldiği gibi Askerdeki orgeneralin ere emrinin gelirken sıralı komutanlardan geçerek geldiği gibi,Anayasa hükümlerinin kanun, tüzük genelgelerle açıklandığıgibi alimlerde bize açıklanmış halde fıkıh ilmihal kitaplarını bırakmışlardır
FIKIH ALİMLERİ 7 TABAKADIR:En yüksek derecedekiler ahkamı islamiyede müçtehid olanlardırBunlara mutlak müçtehid denir 4 mezhep alimleri bunlardandır
2Tabaka:Mezhepte müçtehid denilen büuük alimlerdirEbu yusuf ve İmam muhammed şeybani ve diğer talebeleri böyledirBunlar imamı azmın usul ve kaidelere uyarak delillerden hüküm çıkarırlarÇıkardıkları hükümlerden bazıları imamı azamın hükümlerine uymayabilirBunlarada mezhepde mutlak müçtehid denildiği mizanül kübrada 17 syfada yazılıdır
3Tabaka:Mesellerde müçtehid olan alimlerdirBunlar ortaya yeni çıkan meselelerin hükümlerini bulurlarBunların bulduğu hükümlerin ilk iki tabakanın hükümlerine uyması lazımdırHassaf,tahavi,kerhi,şemsül eimme,halvani, serahsi,pezdevi,kadihan bu alimlerdendir
4Tabaka:Bu tabakadan sonraki alimler müçtehid değildirlermukallitdirlerMücmel kısabildirilmiş olan iki türlü anlaşılabilecek olan hükümleri açıklayarak bir manasını seçerEbu bekr ahmed razi bunlardandır
5Tabaka:Eshabı tercihtirKendilerine gelmiş olan çeşitli rivayetler arasından sahih olanlarını seçerler Kuduri ve hidaye sahibi Burhaneddin merginani bunlardandır
6Tabaka:Eshabı temyiz olup kavi hükümleri zaif olanlardan Zahir haberleri nadir olanlardan ayıran mukallid imamlardır kenz, muhtar ,ihtiyar , vikaye ,mecmaul bahreyn kitaplarının sahipleri bunlardandır
7Tabaka:Yukarıda bildirilen hizmetleri yapamayan ancak önceki tabakaların kitaplarından doğruolrak nakil yapabilen mukallitlerdir TAHTAVİ, İBNİ ABİDİN, DURRUL MUHTAR sahibinin bunlardan olduğu Mecmau zühdiyyede yazılıdırAltıncı tabakadaki alimler kıyamete kadar bulunacak hakkı batıldan ayıracaklardırÜmmetimden hak üzere olan alimler kıyamete kadar bulunacaktır hadisi şerifi bunu haber vermektedir
aldatan aldanandır
ecel emelin önündedir
emeli artanınelemi artar