iltasyazilim
FD Üye
Kur'an'ın kolay okunması için ilave edilen elifler, onun değiştirildiği anlamına gelir mi?
Bir kelimenin farklı yazılması, onun değiştirildiği anlamına gelmez Kur’an, kendi muhtevasıyla vahiydir, yoksa onun yazılım tarzı vahiy değildir Fatihayı Arap, Çin, Japon, Latin harfleriyle yazdığımızda da Fatiha yine fatihadır Bu yazılardaki değişik şekiller, Fatihanın değiştirildiği manasına gelmez Şayet yazılım tarzlarında hata varsa, bu hata yazıya ve yazı yazanlara aittir
Bununla beraber, Kur’an’ın Hz Osman döneminde yazılan hattına “hattı Osmanî denir Kur’an’ın bu hatla yazılmasının gerekli olup olmadığı hususunda alimler arasında farklı görüşler vardır Bazılarına göre, Hz Osman döneminde Sahebe tarafından yazılan Kur’an hattı, bizzat resulullah’ın (o yazıyı bilmiyordu, fakat Cebrail vasıtasıyla kelimelerin yazılışlarını tarif edebiliyordu), vahiy katiplerine dikte ettiği hat olduğu için onu kullanmak gerekir Diğer bazılarına göre ise, bugünkü insanlar, özellikle Arap olmayan insanlar için o hattı okumak zordur; bu sebeple o hat korunmakla beraber, Mushafların bildiğimiz hatla yazılmasında bir sakınca yoktur (Bu konu sitemizde vardır, bakılabilir)
Şunu hemen belirtelim ki, bu iki hat arasındaki fark çok küçüktür Mesela: Fatiha suresinin dördüncü ayetinde yer alan kelime, Hattı osmanide “MELİK (sultan) şeklinde, diğer hatta ise “MALİK (sahib) şeklinde yazılmıştır Anlam bakımından bir değişiklik yoktur
Keza, namaz anlamındaki “SALAT kelimesinin tekili de çoğulu gibi “vavlı olarak “SALAVAT şeklinde yazılır, ancak tekilde “SALAT olarak okunur Bu biliniyor Kelimenin sonundaki, “TE harfi yuvarlık ise tekil, açık ise, çoğul olduğu bilinmektedir Normal Arap yazısında “ELİF ile yazılan SalatZekatRiba kelimeleri, bütün Mushaflarda aynı şekilde “Vav ile yazılmıştır Çünkü bunu değiştirmek, oradaki bir sırrın kaybolmasına sebebiyet verebilir…
Bunlara, değişiklik denemez Bilakis Kur’an’ın asıl hattı çok sırlıdır Örneğin, “Salat kelimesinin VAV ile yazılması, ebced değeri itibariyle bile büyük bir gaybi sır taşımaktadır Çünkü, bu vav ile beraber “Salat kelimesinin ebced değeri 527 olup 31x17’dir Beş vakit farz namazların rekat sayısı da 17’dir Beş vakit namaza uygun olarak “salat kelimesinin geçtiği beş ayet numarası 17 ve katlarıdır Beşinci ayet ise, tertip sırası 31 olan Lokman suresinin 17 ayetidir (31X17 Salat)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Bir kelimenin farklı yazılması, onun değiştirildiği anlamına gelmez Kur’an, kendi muhtevasıyla vahiydir, yoksa onun yazılım tarzı vahiy değildir Fatihayı Arap, Çin, Japon, Latin harfleriyle yazdığımızda da Fatiha yine fatihadır Bu yazılardaki değişik şekiller, Fatihanın değiştirildiği manasına gelmez Şayet yazılım tarzlarında hata varsa, bu hata yazıya ve yazı yazanlara aittir
Bununla beraber, Kur’an’ın Hz Osman döneminde yazılan hattına “hattı Osmanî denir Kur’an’ın bu hatla yazılmasının gerekli olup olmadığı hususunda alimler arasında farklı görüşler vardır Bazılarına göre, Hz Osman döneminde Sahebe tarafından yazılan Kur’an hattı, bizzat resulullah’ın (o yazıyı bilmiyordu, fakat Cebrail vasıtasıyla kelimelerin yazılışlarını tarif edebiliyordu), vahiy katiplerine dikte ettiği hat olduğu için onu kullanmak gerekir Diğer bazılarına göre ise, bugünkü insanlar, özellikle Arap olmayan insanlar için o hattı okumak zordur; bu sebeple o hat korunmakla beraber, Mushafların bildiğimiz hatla yazılmasında bir sakınca yoktur (Bu konu sitemizde vardır, bakılabilir)
Şunu hemen belirtelim ki, bu iki hat arasındaki fark çok küçüktür Mesela: Fatiha suresinin dördüncü ayetinde yer alan kelime, Hattı osmanide “MELİK (sultan) şeklinde, diğer hatta ise “MALİK (sahib) şeklinde yazılmıştır Anlam bakımından bir değişiklik yoktur
Keza, namaz anlamındaki “SALAT kelimesinin tekili de çoğulu gibi “vavlı olarak “SALAVAT şeklinde yazılır, ancak tekilde “SALAT olarak okunur Bu biliniyor Kelimenin sonundaki, “TE harfi yuvarlık ise tekil, açık ise, çoğul olduğu bilinmektedir Normal Arap yazısında “ELİF ile yazılan SalatZekatRiba kelimeleri, bütün Mushaflarda aynı şekilde “Vav ile yazılmıştır Çünkü bunu değiştirmek, oradaki bir sırrın kaybolmasına sebebiyet verebilir…
Bunlara, değişiklik denemez Bilakis Kur’an’ın asıl hattı çok sırlıdır Örneğin, “Salat kelimesinin VAV ile yazılması, ebced değeri itibariyle bile büyük bir gaybi sır taşımaktadır Çünkü, bu vav ile beraber “Salat kelimesinin ebced değeri 527 olup 31x17’dir Beş vakit farz namazların rekat sayısı da 17’dir Beş vakit namaza uygun olarak “salat kelimesinin geçtiği beş ayet numarası 17 ve katlarıdır Beşinci ayet ise, tertip sırası 31 olan Lokman suresinin 17 ayetidir (31X17 Salat)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız