Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kur’an’ın okunuş şekilleri, peygamber efendimizden mi gelmiştir? İSLAM TİM

Kur’an’ın okunuş şekilleri, peygamber efendimizden mi gelmiştir? İSLAM TİM

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Değerli kardeşimiz;
Bir kelimenin farklı yazılması, onun değiştirildiği anlamına gelmez Kur’an, kendi muhtevasıyla vahiydir, yoksa onun yazılım tarzı vahiy değildir ifadesi, Kur’an’ın lafzen vahiy olmadığı manasına gelmez Elbette Kur’an hem lafız hem mana cihetiyle vahiydir

Ancak, vahiy indiği dönemde Arap alfabesi, harekesiz idi Ve Kur’an’ın ilk muhatapları olan Araplar, Arapça olan Kur’an’ın kelimelerinin nasıl okunacağını çok iyi biliyorlardı Hem harekeleri biliyorlar, hem de söz gelişi eliflerin yazılmadığı kelimeleri de yine elifli okuyorlardı Veya “vavlı yazılan “SalatZekatRiba gibi kelimelerin nasıl okunacağını da biliyorlardı Çünkü Kur’an Arap lisanıyla inmişti ÜstünÖtreesre gibi harekeler daha sonradan yazılmıştır

Daha sonra İslam medeniyeti Arap olmayan insanları da içine aldığında, özellikle Arap olmayan bazı kimseler tarafından yanlış telaffuzlar olmaya başladı Bunu gören İslam alimleri bu yanlışların önüne geçmek için kelimelere harekeler koydular Ve önce cevabımızda değindiğimiz gibi, o günkü yazılımda fazla veya eksik olan “vavyâ elif gibi illet harfleri de (Hattı Osmaniden farklı olarak) olduğu gibi yazılmaya başlandı Bu harflerin yazılıp yazılmaması asıl kelimenin mahiyetine zarar vermediği için, vahyin hüviyetine de ters bir yönü yoktur

Bu gün bile normal tefsir, fıkıh, hadis, tasavvuf kitapları genellikle harekesiz yazılmakta ve basılmaktadır SarfNahiv ilmini bilenler, bu harekelere ihtiyaç duymadan bu kitapları yanlışsız okuyabilirler Fakat, bu gramer ilminden habersiz olanların bunları düzgün okumaları söz konusu değildir Bunların yanlışları, bu kitapların yanlış yazıldıkları anlamına gelmez

Bunun gibi, Kur’an’ın kelimelerinin harekesiz yazılması ve İmam Malik gibi müçtehit bazı alimlerin dahil olduğu bir çok alime göre sırlı Kur’an’ın ilk yazılışında görülen bazı harflerin durumu (illet herfleri olan elifvavyâ) fazla veya eksik yazılması ilgili kelimelerin vahiy kimliklerine zarar vermez Bu harflerin bir ayetin içindeki fonksiyonuna da bir zarar vermez

Kıraatı aşere, alimler tarafından mütevatir kabul edilmektedir Yani Kur’an, Peygamber efendimiz (asm) tarafından nasıl okunduysa, o şekliyle bize ulaştığında hiçbir şüphe yoktur Bu kıraatların farklılığı kelimelerin manalarını değiştirecek mahiyette değildir Bu sadece Arapların aynı kelimeyi farklı telaffuz etmelerinden dolayı, Kur’an’da da Arapların bu farklı lehçelerine imkân verilmesidir

Zaten yedi harf üzere indiği sahih hadislerde belirtilen Kur’an’ın bu farklı kıraat şekillerine sahip olması, insanlara kolaylık sağlamak yanında, bazı farklı ilahi hükümlerin de anlaşılmasına vesile olmuştur

Bu konuyu merak edenler, İtkan, Burhan, Menahil, Mebahis gibi tefsir usulü kaynaklarına bakabilirler
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
 
858,499Konular
982,575Mesajlar
30,330Kullanıcılar
KristonSon üye
Üst Alt