nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Kur'an Yazılış Tarihi
1 Kuranın Allah Rasûlü zamanında yazımı:
Allah Rasûlünün (sav) emri ile vahiy katipleri Kuranı parça parça olarak bitmiş ince deriler, kürek kemikleri, ağaç kabukları ve sürükleyici taş gibi maddelerin üzerine yazmakta idiler Yazılan bu âyetler, vahiy demin tamamlanmadığı için, tek bir mushafta toplanmamıştı Bu dönem içersinde Ashab ezberledikleri âyetleri Allah Rasûlünün (sav) gösterdiği sûrelerin altına yazıyorlardı
2 Kuranın Hz Ebu Bekr (ra) döneminde yazılışı:
Zeyd b Sabit (ra), Hz Ebu Bekr (ra)in emri ve Hz Ömer (ra)in yerinde bulmasıyla Kuran âyetlerini biraraya toplamıştır Zeyd İbn Değişmez Kuranı toplarken, vahiy katiplerinin yazdıklarını dikkate almış ve âyetleri birincil kez bir mushafta toplamıştır
3 Kuranın Hz Osman (ra) döneminde yazılışı:
birincil Mushaf Kuranın okunşundaki tartışmalara son vermek nedeniyle, bambaşka kıraatleri yansıtacak şekilde Hz Ebu Bekrin topladığı ve Hz Ömerin kızı Hafsanın koruduğu nüshaya tabi kalınarak yazıldı Bununla ilgili olarak Hz Osman, Zeyd b Sâbit (ra), Abdullah b ezZübeyr (ra), Sad b elÂs (ra) ve Abdurrahman b elHaris b Hişam (ra)ı görevlendirdi Bu Mushaf üstünde noktalama işaretleri ve harekeleri bulunmamaktaydı Hz Osman (ra) yazılan Kuranın bir nüshasını saklamış diğer nüshaları ise dağıtılmış İslam şehirlerine göndermiştir
4 Kuranın harekelenmesi ve noktalanması üç merhalede tamamlanmıştır
Birincisi: Muaviye b Ebu Süfyan döneminde, Muaviye, EbulEsvedi görevlendirmiş, O da Kuran okurken meydana gelebilecek okuma hatalarını ortadan uyandırmak nedeniyle nokta biçiminde hareke işaretleri koymuştur İkincisi: Abdülmelik b Mervan döneminde Kurandaki bir takım harfleri birbirinden yarmak için noktalar konulmuştur Mervan bu işte elHaccac b Yusufu görevlendirmiş; o da bu işi Nasr b Âsım ve Hayy b Yasmura havale etmiştir Üçüncüsü: Bu dönemde irab alametleri olan Fetha, Damme, Kesre ve Sükûn konulmuştur Bu harekelendirmede Halil b Ahmed elFerahîdînin yolu izlenmiştir *
1 Kuranın Allah Rasûlü zamanında yazımı:
Allah Rasûlünün (sav) emri ile vahiy katipleri Kuranı parça parça olarak bitmiş ince deriler, kürek kemikleri, ağaç kabukları ve sürükleyici taş gibi maddelerin üzerine yazmakta idiler Yazılan bu âyetler, vahiy demin tamamlanmadığı için, tek bir mushafta toplanmamıştı Bu dönem içersinde Ashab ezberledikleri âyetleri Allah Rasûlünün (sav) gösterdiği sûrelerin altına yazıyorlardı
2 Kuranın Hz Ebu Bekr (ra) döneminde yazılışı:
Zeyd b Sabit (ra), Hz Ebu Bekr (ra)in emri ve Hz Ömer (ra)in yerinde bulmasıyla Kuran âyetlerini biraraya toplamıştır Zeyd İbn Değişmez Kuranı toplarken, vahiy katiplerinin yazdıklarını dikkate almış ve âyetleri birincil kez bir mushafta toplamıştır
3 Kuranın Hz Osman (ra) döneminde yazılışı:
birincil Mushaf Kuranın okunşundaki tartışmalara son vermek nedeniyle, bambaşka kıraatleri yansıtacak şekilde Hz Ebu Bekrin topladığı ve Hz Ömerin kızı Hafsanın koruduğu nüshaya tabi kalınarak yazıldı Bununla ilgili olarak Hz Osman, Zeyd b Sâbit (ra), Abdullah b ezZübeyr (ra), Sad b elÂs (ra) ve Abdurrahman b elHaris b Hişam (ra)ı görevlendirdi Bu Mushaf üstünde noktalama işaretleri ve harekeleri bulunmamaktaydı Hz Osman (ra) yazılan Kuranın bir nüshasını saklamış diğer nüshaları ise dağıtılmış İslam şehirlerine göndermiştir
4 Kuranın harekelenmesi ve noktalanması üç merhalede tamamlanmıştır
Birincisi: Muaviye b Ebu Süfyan döneminde, Muaviye, EbulEsvedi görevlendirmiş, O da Kuran okurken meydana gelebilecek okuma hatalarını ortadan uyandırmak nedeniyle nokta biçiminde hareke işaretleri koymuştur İkincisi: Abdülmelik b Mervan döneminde Kurandaki bir takım harfleri birbirinden yarmak için noktalar konulmuştur Mervan bu işte elHaccac b Yusufu görevlendirmiş; o da bu işi Nasr b Âsım ve Hayy b Yasmura havale etmiştir Üçüncüsü: Bu dönemde irab alametleri olan Fetha, Damme, Kesre ve Sükûn konulmuştur Bu harekelendirmede Halil b Ahmed elFerahîdînin yolu izlenmiştir *