iltasyazilim
FD Üye
Hanefi âlimlerinin görüşlerine tarafından, aile içinde, şahsı adına kimin serveti varsa kurban onun namına kesilir Aile içinde her zengin kişi, kendi namına kurbanını kesmekle mükellef olur Ailede kendi namına serveti bulunmayanların ise hiçbirine kurban gerekmez Yani varlıklı olmayan aile fertleri kurbanla mükellef olmazlar
Diyelim ancak servet, aile reisinin şahsına aittir Öyle ise kurban borçlusu da servetin sahibi olan aile reisidir Aile içinde serveti olmayan ötekilerin kendi adlarına kurban kesme mecburiyetleri laf konusu olmaz
Bu sebeple de serveti olmayan aile fertlerinin kurbanı kendi adlarına kestirmek istemelerine lüzum olmaz Çünkü böyle bir mükellefiyetleri söz konusu değildir Bilindiği üzere borç kimin ise ödeme mecburiyeti de ona aittir Borcu olmayanın ödeme mecburiyeti de olmaz Hanefi mezhebinin gereği budur *
Diyelim ancak servet, aile reisinin şahsına aittir Öyle ise kurban borçlusu da servetin sahibi olan aile reisidir Aile içinde serveti olmayan ötekilerin kendi adlarına kurban kesme mecburiyetleri laf konusu olmaz
Bu sebeple de serveti olmayan aile fertlerinin kurbanı kendi adlarına kestirmek istemelerine lüzum olmaz Çünkü böyle bir mükellefiyetleri söz konusu değildir Bilindiği üzere borç kimin ise ödeme mecburiyeti de ona aittir Borcu olmayanın ödeme mecburiyeti de olmaz Hanefi mezhebinin gereği budur *