Kurban kesecek kimsenin: Musluman, hur ve yolculuk halinde bulunmayıp mukim olması, nisab miktarı mala sahip olması gerekir
Akıllı ve bulUğa ermiş olma şartı konusunda ihtilaf vardır İmam Azam ve İmam EbU YUsuf'a gore kurban kesmekle mukellef olmak icin akıllı ve bulUğa ermiş olmak şartı yoktur Zengin olan cocuk veya delinin malından velisi kurban keser İmam Muhammed'e gore ise akıl ve bulUğa ermek şarttır Fetva bu goruşe goredir
Kafire kurban kesme vacib olmamakla birlikte eyyamı nahr (Kurban kesme gunleri) da musluman olana veya bulUğa ermiş olana kurban vacibtir ve kurban kesmesi gerekir
Seferi olanlar kurban kesmekten muaftır Bundan dolayı seferiliği gerektirecek yoldan gelen hacılara kurban vucUbiyeti yoktur Ancak mukim olan Mekkeliler icin bu vucUbiyet duşmez Eyyamı nahr'da yolculuğa cıkan kişi, vakit cıkmadan mukim olursa kurbanla mukelleftir Eyyamı nahr'ın ilk gunlerinde mukim olduğu halde kurban kesmeyen ve son gun sefere cıkan kişiden vucUbiyet duşer
Kurban kesmede nisab, sadakai fitırla mukellef olmaktır Bu durumdaki muslumana kurban kesmek vaciptir
Kişi vaktin başlangıcında fakir, sonunda zenginleşirse kurban kesmesi gerekir Kurban kesmekle mukellef olan aldığı kurbanlığı kaybeder ve mal varlığı nisabın altına duşerse eyyamı nahr'da fakir olduğundan yeni bir kurban almaya gerek yoktur Zengin olduğu halde yerine yenisini alıp keser ve diğerini de bulursa bunu kesmesi gerekmez
Akıllı ve bulUğa ermiş olma şartı konusunda ihtilaf vardır İmam Azam ve İmam EbU YUsuf'a gore kurban kesmekle mukellef olmak icin akıllı ve bulUğa ermiş olmak şartı yoktur Zengin olan cocuk veya delinin malından velisi kurban keser İmam Muhammed'e gore ise akıl ve bulUğa ermek şarttır Fetva bu goruşe goredir
Kafire kurban kesme vacib olmamakla birlikte eyyamı nahr (Kurban kesme gunleri) da musluman olana veya bulUğa ermiş olana kurban vacibtir ve kurban kesmesi gerekir
Seferi olanlar kurban kesmekten muaftır Bundan dolayı seferiliği gerektirecek yoldan gelen hacılara kurban vucUbiyeti yoktur Ancak mukim olan Mekkeliler icin bu vucUbiyet duşmez Eyyamı nahr'da yolculuğa cıkan kişi, vakit cıkmadan mukim olursa kurbanla mukelleftir Eyyamı nahr'ın ilk gunlerinde mukim olduğu halde kurban kesmeyen ve son gun sefere cıkan kişiden vucUbiyet duşer
Kurban kesmede nisab, sadakai fitırla mukellef olmaktır Bu durumdaki muslumana kurban kesmek vaciptir
Kişi vaktin başlangıcında fakir, sonunda zenginleşirse kurban kesmesi gerekir Kurban kesmekle mukellef olan aldığı kurbanlığı kaybeder ve mal varlığı nisabın altına duşerse eyyamı nahr'da fakir olduğundan yeni bir kurban almaya gerek yoktur Zengin olduğu halde yerine yenisini alıp keser ve diğerini de bulursa bunu kesmesi gerekmez