iltasyazilim
FD Üye
Kurban kesecek kimsenin: Müslüman, serbest ve seyahat halinde bulunmayıp mukîm olması, nisab miktarı mala sahip olması gerekir
Akıllı ve bülûğa ermiş olma şartı konusunda ihtilâf vardır İmam Azam ve İmam Ebû Yûsuf'a göre kurban kesmekle mükellef almak için akıllı ve bülûğa ermiş olmak şartı yoktur Zengin olan çocuk veya delinin malından velîsi kurban keser İmam Muhammed'e göre ise hafıza ve bülûğa ermek şarttır Fetva bu görüşe göredir
Kâfire kurban kesme vacib olmamakla birlikte eyyâmı nahr (Kurban kesme günleri) da müslüman olana veya bülûğa ermiş olana kurban vacibtir ve kurban kesmesi gerekir
Seferî olanlar kurban kesmekten muaftır Bundan dolayı seferîliği gerektirecek yoldan gelen hacılara kurban vücûbiyeti yoktur Ama mukîm olan Mekkeliler için bu vücûbiyet düşmez Eyyâmı nahr'da yolculuğa çıkan birey, vakit çıkmadan mukîm olursa kurbanla mükelleftir Eyyâmı nahr'ın ilk günlerinde mukîm olduğu halde kurban kesmeyen ve son gün sefere çıkan kişiden vücûbiyet düşer
Kurban kesmede nisab, sadakai fitırla mükellef olmaktır Bu durumdaki müslümana kurban kesmek vaciptir
Kişi vaktin başlangıcında fakir, sonunda zenginleşirse kurban kesmesi gerekir Kurban kesmekle mükellef olan aldığı kurbanlığı kaybeder ve mal varlığı nisabın altına düşerse eyyâmı nahr'da yoksul olduğundan yeni bir kurban almaya gerek yoktur Zengin olduğu halde yerine yenisini alıp keser ve diğerini de bulursa bunu kesmesi gerekmez *
Akıllı ve bülûğa ermiş olma şartı konusunda ihtilâf vardır İmam Azam ve İmam Ebû Yûsuf'a göre kurban kesmekle mükellef almak için akıllı ve bülûğa ermiş olmak şartı yoktur Zengin olan çocuk veya delinin malından velîsi kurban keser İmam Muhammed'e göre ise hafıza ve bülûğa ermek şarttır Fetva bu görüşe göredir
Kâfire kurban kesme vacib olmamakla birlikte eyyâmı nahr (Kurban kesme günleri) da müslüman olana veya bülûğa ermiş olana kurban vacibtir ve kurban kesmesi gerekir
Seferî olanlar kurban kesmekten muaftır Bundan dolayı seferîliği gerektirecek yoldan gelen hacılara kurban vücûbiyeti yoktur Ama mukîm olan Mekkeliler için bu vücûbiyet düşmez Eyyâmı nahr'da yolculuğa çıkan birey, vakit çıkmadan mukîm olursa kurbanla mükelleftir Eyyâmı nahr'ın ilk günlerinde mukîm olduğu halde kurban kesmeyen ve son gün sefere çıkan kişiden vücûbiyet düşer
Kurban kesmede nisab, sadakai fitırla mükellef olmaktır Bu durumdaki müslümana kurban kesmek vaciptir
Kişi vaktin başlangıcında fakir, sonunda zenginleşirse kurban kesmesi gerekir Kurban kesmekle mükellef olan aldığı kurbanlığı kaybeder ve mal varlığı nisabın altına düşerse eyyâmı nahr'da yoksul olduğundan yeni bir kurban almaya gerek yoktur Zengin olduğu halde yerine yenisini alıp keser ve diğerini de bulursa bunu kesmesi gerekmez *