Kurban, mukim olan ve sadakai fıtır nisabına malik olan her kadın ve erkek muslumana vaciptir
Bu tariften şu anlaşılıyor: Musluman olmayan, seferde bulunan muslumana ve fakir olana kurban vacip değildir
Hz EbU Bekir ile Hz Omer seferde bulunduklarında kurban kesmemişlerdir Şayet seferde olan kimse kurban kesmek isterse, kurban kendisine vacip olduğu icin değil, nafile olarak kesebilir, kesmediği takdirde sorumlu olmaz
İmam Azam EbU Hanife ile EbU Yusuf'a gore kurbanın vacip olmasında akıl ve erginlik cağına gelmiş olma şart değildir Yani zengin olan cocuğun ve delinin mallarından babaları veya vasileri kurban keserler Bu kurbanlardan sadece kendileri yiyebilir, başkaları yiyemez
İmam Muhammed ile İmam Zufer'e gore kurbanın vacip olması icin akı1 ve erginlik cağına gelmiş olma şarttır Bu itibarla zengin olan cocuklarla deli olanların mallarından kurban kesilmez (13) Fetva da bu goruşe goredir, yani zengin de olsalar cocuklarla delilerin kurban kesmesi gerekmez
Bu tariften şu anlaşılıyor: Musluman olmayan, seferde bulunan muslumana ve fakir olana kurban vacip değildir
Hz EbU Bekir ile Hz Omer seferde bulunduklarında kurban kesmemişlerdir Şayet seferde olan kimse kurban kesmek isterse, kurban kendisine vacip olduğu icin değil, nafile olarak kesebilir, kesmediği takdirde sorumlu olmaz
İmam Azam EbU Hanife ile EbU Yusuf'a gore kurbanın vacip olmasında akıl ve erginlik cağına gelmiş olma şart değildir Yani zengin olan cocuğun ve delinin mallarından babaları veya vasileri kurban keserler Bu kurbanlardan sadece kendileri yiyebilir, başkaları yiyemez
İmam Muhammed ile İmam Zufer'e gore kurbanın vacip olması icin akı1 ve erginlik cağına gelmiş olma şarttır Bu itibarla zengin olan cocuklarla deli olanların mallarından kurban kesilmez (13) Fetva da bu goruşe goredir, yani zengin de olsalar cocuklarla delilerin kurban kesmesi gerekmez