iltasyazilim
FD Üye
Kurban, mukim olan ve sadakai fıtır nisabına malik olan her kadın ve erkek müslümana vaciptir
Bu tariften şu anlaşılıyor: Müslüman olmayan, seferde bulunan müslümana ve fakir olana kurban vacip değildir
Hz Ebû Bekir ile Hz Ömer seferde bulunduklarında kurban kesmemişlerdir Belki seferde olan kimse kurban kesmek isterse, kurban kendisine vacip olduğu için yok, nafile olarak kesebilir, kesmediği takdirde sorumlu olmaz
İmam Azam Ebû Hanife ile Ebû Yusuf'a tarafından kurbanın vacip olmasında fikir ve buluğ çağı çağına gelmiş olma durum değildir Yani zengin olan çocuğun ve delinin mallarından babaları ya da vasileri kurban keserler Bu kurbanlardan yalnızca kendileri yiyebilir, başkaları yiyemez
İmam Muhammed ile İmam Züfer'e göre kurbanın vacip olması için akı1 ve erginlik çağına gelmiş olma şarttır Bu itibarla varlıklı olan çocuklarla çılgın olanların mallarından kurban kesilmez (13) Fetvâ da bu görüşe göredir, yani zengin de olsalar çocuklarla delilerin kurban kesmesi gerekmez *
Bu tariften şu anlaşılıyor: Müslüman olmayan, seferde bulunan müslümana ve fakir olana kurban vacip değildir
Hz Ebû Bekir ile Hz Ömer seferde bulunduklarında kurban kesmemişlerdir Belki seferde olan kimse kurban kesmek isterse, kurban kendisine vacip olduğu için yok, nafile olarak kesebilir, kesmediği takdirde sorumlu olmaz
İmam Azam Ebû Hanife ile Ebû Yusuf'a tarafından kurbanın vacip olmasında fikir ve buluğ çağı çağına gelmiş olma durum değildir Yani zengin olan çocuğun ve delinin mallarından babaları ya da vasileri kurban keserler Bu kurbanlardan yalnızca kendileri yiyebilir, başkaları yiyemez
İmam Muhammed ile İmam Züfer'e göre kurbanın vacip olması için akı1 ve erginlik çağına gelmiş olma şarttır Bu itibarla varlıklı olan çocuklarla çılgın olanların mallarından kurban kesilmez (13) Fetvâ da bu görüşe göredir, yani zengin de olsalar çocuklarla delilerin kurban kesmesi gerekmez *