Profösör
Super Mod
- Katılım
- Ocak 11, 2022
- Mesajlar
- 3,752
- Etkileşim
- 29
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Konum
- Rusya
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 125
Hocam Kurban yerine sadaka vermekle kurban ibadetini yerine getirilmiş olur mu?
Cevap: Fıkıhtaki hükmü ister vacip, ister sünnet olsun; kurban kesme ibadeti belli şartları taşıyan hayvanın usulüne uygun şekilde kesilmesiyle yerine getirilir ancak. Kurban parasını fakirlere ya da yardım kuruluşlarına vermek suretiyle, kurban ibadeti yerine getirilmiş olmaz.
Şüphe yok ki Allah Teâlâ’nın rızasını kazanmak niyetiyle, fakir ve düşkünlere yardım etmek, iyilik ve ihsanda bulunmak da Müslüman’ın gerekli ve önemli vazifelerinden biridir fakat bu iki ibadetten birinin diğerinin alternatifi olarak sunulması dini yönden doğru değildir. Nitekim “Peygamber (a.s.) Efendimiz de, kurban meşru kılındıktan sonra her yıl kurban kesmiştir. ” (Buhari, Hac 117, 119; Müslim, Edâhî 17).
Ayrıca hadisi şeriflerde kurban bayramında, Allah katında en sevimli ibadetin kurban kesmek olduğu, kurbanın kesilir kesilmez Allah katında makbul olacağı ve kurban edilen hayvanın her unsurunun kişinin hayır defterine yazılacağı buyrulmuştur. ” (Tirmizi, Edâhî 1; İbnu Mâce, Edâhî 3)
Cevap: Fıkıhtaki hükmü ister vacip, ister sünnet olsun; kurban kesme ibadeti belli şartları taşıyan hayvanın usulüne uygun şekilde kesilmesiyle yerine getirilir ancak. Kurban parasını fakirlere ya da yardım kuruluşlarına vermek suretiyle, kurban ibadeti yerine getirilmiş olmaz.
Şüphe yok ki Allah Teâlâ’nın rızasını kazanmak niyetiyle, fakir ve düşkünlere yardım etmek, iyilik ve ihsanda bulunmak da Müslüman’ın gerekli ve önemli vazifelerinden biridir fakat bu iki ibadetten birinin diğerinin alternatifi olarak sunulması dini yönden doğru değildir. Nitekim “Peygamber (a.s.) Efendimiz de, kurban meşru kılındıktan sonra her yıl kurban kesmiştir. ” (Buhari, Hac 117, 119; Müslim, Edâhî 17).
Ayrıca hadisi şeriflerde kurban bayramında, Allah katında en sevimli ibadetin kurban kesmek olduğu, kurbanın kesilir kesilmez Allah katında makbul olacağı ve kurban edilen hayvanın her unsurunun kişinin hayır defterine yazılacağı buyrulmuştur. ” (Tirmizi, Edâhî 1; İbnu Mâce, Edâhî 3)