iltasyazilim
FD Üye
Finansal saldırı kurbanlarının yaklaşık yarısı parasını geri alamıyor
KasperskyLab ve B2B tarafından yapılan araştırmaya göre, 2019’ün yaz aylarında finansal siber sahtecilik sonucu paralarını kaybeden kullanıcıların %41’i paranın tek bir kuruşunu bile geri alamadı
Kurumsal alanda uç nokta koruma çözümlerinde lider şirket KasperskyLab için araştırma şirketi B2B International tarafından hazırlanan “Tüketici Güvenliği Riskleri anketi, 2019’ün yaz aylarında küresel çapta gerçekleştirilen siber sahtecilik suçlarıyla ilgili önemli ipuçları sunuyor Bu çalışmaya göre bu dönemde finansal siber sahtecilik sonucu paralarını kaybeden kullanıcıların %41’i kendilerine ait paranın tek bir kuruşunu bile geri alamadı
Teoride, dolandırıcılar bir ebankacılık veya eödeme hesabından para çalmayı başarmış olsalar bile, bu paranın yasal olarak banka tarafından geri ödenmesi bekleniyor Ancak B2B International’ın yaptığı anket sonuçları, pratikte sürecin bu şekilde işlemediğini ortaya koyuyor Çevrimiçi sahtecilikten etkilenen kullanıcıların yalnızca %45’inin kayıpları tamamen telafi edilebildi Kullanıcıların %14’ünün çalınan paralarının bir kısmı geri ödenirken, kalan %41’e hiçbir şekilde ödeme yapılmadı
10 KURBANDAN 1’İ PARASINI ALACAK KADAR ŞANSLIYDI
Kurbanların %33’ünün yaptığı açıklamalardan ortaya çıkan sonuca göre, bir eödeme işlemi esnasında çalınan paranın geri dönüşü mümkün olmuyordu Yaşanan olayların %17’sinde para ebankacılık oturumları esnasında ortadan kaybolurken, kurbanların %13’ü çevrimiçi mağazalardan alışveriş yaparken paralarını çaldırdıklarını belirtti Bankalar ve çevrimiçi mağazaların, müşterilerinin kayıplarını eödeme sistemlerine kıyasla daha çok karşıladığını söyleyebiliriz: çevrimiçi müşterilerin yalnızca %12’si zararlı yazılım saldırıları sonucu oluşan kayıplarının tamamının telafisini alırken, bu rakam banka müşterileri için %15’lere çıkıyor On katılımcıdan yalnızca bir tanesi parasının tamamını geri alacak kadar şanslıydı ‘Batak para’ miktarında da belirgin bir artış söz konusu; çevrimiçi mağaza müşterilerinin %6’sı, çevrimiçi bankacılık müşterilerinin %4'ü ve eödeme sistemi kullanıcılarının %4'ü paralarını geri alamadıklarını belirtti
KİM SORUMLU
Aynı zamanda birçok kullanıcı, işlemlerinin hizmet aldıkları sitelerin sahipleri tarafından güvenilir bir şekilde korunduğu konusunda oldukça rahat görünüyor B2B International anketinin sonuçlarına göre, katılımcıların %45’i çevrimiçi işlemler sırasında çalınan paranın geri ödenmesinden bankanın sorumlu olduğuna inanıyor ve bunların %42’si de bankaların güvenli para transferleri sağlamak için ücretsiz güvenlik araçları geliştirmeleri gerektiğini düşünüyor
Bu bakış açısı tehlikenin büyümesine neden oluyor: paranın izini süren siber suçlular kullanıcılardan para çalmak için iki kat daha fazla çaba gösterirken, kullanıcılar da koruyucu tedbirlerin bankalar, kullandıkları eödeme hizmetleri ve çevrimiçi mağazalar tarafından alınması gerektiğini düşünüyor Ancak bu işletmeler teknik ya da diğer nedenlerden ötürü her zaman talep edilen korumayı sağlamak konusunda yeterince yetkin ya da istekli olmayabiliyor Bu durum, finansal saldırıları siber dolandırıcılar için çok daha çekici hale getiriyor
KASPERSKY ÜRÜNLERİYLE PARANIZ GÜVENDE
KasperskyLab Türkiye Genel Müdürü Sertan Selçuk, sadece antivirüs çözümlerinin güvenlik için yeterli olmadığının altını çiziyor KasperskyLab’in bilgisayarları finansal saldırılardan korumak üzere eşsiz “Güvenli Para teknolojisini geliştirdiğine değinen Selçuk, bu teknolojinin bireysel kullanıcılar için geliştirilmiş iki koruma çözümü olan Kaspersky Internet Security ve Kaspersky PURE 30 paketlerinin içinde mevcut olduğunu ekliyor Teknoloji aynı zamanda, KasperskyLab’in vitrine çıkmaya hazırlanan ürünü Kaspersky Internet Security – çoklu cihaz 2019 paketine de eklenmiş olacak
veteknoloji
KasperskyLab ve B2B tarafından yapılan araştırmaya göre, 2019’ün yaz aylarında finansal siber sahtecilik sonucu paralarını kaybeden kullanıcıların %41’i paranın tek bir kuruşunu bile geri alamadı
Kurumsal alanda uç nokta koruma çözümlerinde lider şirket KasperskyLab için araştırma şirketi B2B International tarafından hazırlanan “Tüketici Güvenliği Riskleri anketi, 2019’ün yaz aylarında küresel çapta gerçekleştirilen siber sahtecilik suçlarıyla ilgili önemli ipuçları sunuyor Bu çalışmaya göre bu dönemde finansal siber sahtecilik sonucu paralarını kaybeden kullanıcıların %41’i kendilerine ait paranın tek bir kuruşunu bile geri alamadı
Teoride, dolandırıcılar bir ebankacılık veya eödeme hesabından para çalmayı başarmış olsalar bile, bu paranın yasal olarak banka tarafından geri ödenmesi bekleniyor Ancak B2B International’ın yaptığı anket sonuçları, pratikte sürecin bu şekilde işlemediğini ortaya koyuyor Çevrimiçi sahtecilikten etkilenen kullanıcıların yalnızca %45’inin kayıpları tamamen telafi edilebildi Kullanıcıların %14’ünün çalınan paralarının bir kısmı geri ödenirken, kalan %41’e hiçbir şekilde ödeme yapılmadı
10 KURBANDAN 1’İ PARASINI ALACAK KADAR ŞANSLIYDI
Kurbanların %33’ünün yaptığı açıklamalardan ortaya çıkan sonuca göre, bir eödeme işlemi esnasında çalınan paranın geri dönüşü mümkün olmuyordu Yaşanan olayların %17’sinde para ebankacılık oturumları esnasında ortadan kaybolurken, kurbanların %13’ü çevrimiçi mağazalardan alışveriş yaparken paralarını çaldırdıklarını belirtti Bankalar ve çevrimiçi mağazaların, müşterilerinin kayıplarını eödeme sistemlerine kıyasla daha çok karşıladığını söyleyebiliriz: çevrimiçi müşterilerin yalnızca %12’si zararlı yazılım saldırıları sonucu oluşan kayıplarının tamamının telafisini alırken, bu rakam banka müşterileri için %15’lere çıkıyor On katılımcıdan yalnızca bir tanesi parasının tamamını geri alacak kadar şanslıydı ‘Batak para’ miktarında da belirgin bir artış söz konusu; çevrimiçi mağaza müşterilerinin %6’sı, çevrimiçi bankacılık müşterilerinin %4'ü ve eödeme sistemi kullanıcılarının %4'ü paralarını geri alamadıklarını belirtti
KİM SORUMLU
Aynı zamanda birçok kullanıcı, işlemlerinin hizmet aldıkları sitelerin sahipleri tarafından güvenilir bir şekilde korunduğu konusunda oldukça rahat görünüyor B2B International anketinin sonuçlarına göre, katılımcıların %45’i çevrimiçi işlemler sırasında çalınan paranın geri ödenmesinden bankanın sorumlu olduğuna inanıyor ve bunların %42’si de bankaların güvenli para transferleri sağlamak için ücretsiz güvenlik araçları geliştirmeleri gerektiğini düşünüyor
Bu bakış açısı tehlikenin büyümesine neden oluyor: paranın izini süren siber suçlular kullanıcılardan para çalmak için iki kat daha fazla çaba gösterirken, kullanıcılar da koruyucu tedbirlerin bankalar, kullandıkları eödeme hizmetleri ve çevrimiçi mağazalar tarafından alınması gerektiğini düşünüyor Ancak bu işletmeler teknik ya da diğer nedenlerden ötürü her zaman talep edilen korumayı sağlamak konusunda yeterince yetkin ya da istekli olmayabiliyor Bu durum, finansal saldırıları siber dolandırıcılar için çok daha çekici hale getiriyor
KASPERSKY ÜRÜNLERİYLE PARANIZ GÜVENDE
KasperskyLab Türkiye Genel Müdürü Sertan Selçuk, sadece antivirüs çözümlerinin güvenlik için yeterli olmadığının altını çiziyor KasperskyLab’in bilgisayarları finansal saldırılardan korumak üzere eşsiz “Güvenli Para teknolojisini geliştirdiğine değinen Selçuk, bu teknolojinin bireysel kullanıcılar için geliştirilmiş iki koruma çözümü olan Kaspersky Internet Security ve Kaspersky PURE 30 paketlerinin içinde mevcut olduğunu ekliyor Teknoloji aynı zamanda, KasperskyLab’in vitrine çıkmaya hazırlanan ürünü Kaspersky Internet Security – çoklu cihaz 2019 paketine de eklenmiş olacak
veteknoloji