Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Küresel Çip Sıkıntısı, Otomobilleri Daha da Kötü Vurmaya Başladı!

Küresel Çip Sıkıntısı, Otomobilleri Daha da Kötü Vurmaya Başladı!
0
37

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
kuresel-cip-sikintisi-otomobilleri-daha-da-kotu-vurmaya-basladi.jpg

Dünya Koronaviüus salgını ile uğraşırken, teknoloji sanayisi de devam eden global yarı iletken kasveti nedeniyle büyük bir darbe aldı. Ve tahminen de bundan en çok etkilenen bölüm, otomotiv bölümü oldu.

İş danışmanlığı konusunda uzmanlaşmış bir şirket olan AlixPartners tarafından yapılan bir kestirime nazaran, tüm araba sanayisi bu yıl sonunda yaklaşık 210 milyar dolar gelir kaybedebilir. Bu varsayımı rakam aslında Mayıs ayından bu yana neredeyse iki katına çıktı, zira daha evvel kayıp gelirin 110 milyar dolar civarında olabileceği düşünülüyordu. Doğal olarak, üretilemeyecek potansiyel araçların sayısı da orantılı olarak arttı, zira firma artık 7,7 milyon araba kaybının olacağını kestirim ederken, Mayıs ayında bu sayı 3,9 milyondu.

Temel olarak bu durum, araba üreticilerinin büyük bir ıstırap periyodunda olması manasına geliyor ve AlixPartners otomotiv ve endüstriyel uygulamalar global eş yöneticisi Mark Wakefield, "şu anda araba üreticileri ve tedarikçiler için yanılgıya yer olmadığını" ve araba üreticilerinin "yalnızca en düzgün seçenekleri üstlendiklerinden emin olmaları" gerektiğini söylüyor.
  • Çip Derdi Neden Var, Tahlili Ne?
Haziran ayında, Goldman Sachs'ın Asya Baş ekonomisti Andrew Tilton, iddialarına nazaran silikon kıtlığının hayli süratli bir biçimde sona ereceğini belirtmişti. Çünkü varsayımlarına nazaran o sırada dünya aslında derdin en makûs evresinden geçiyordu.

Lakin şu anki Intel CEO'su Pat Gelsinger, krizin yakın vakitte sona ereceğini ön göremediğini belirterek mevzu hakkında pek optimist olmadığını söylüyor.




 

Similar threads

Gartner, büyük araba üreticilerinden kimilerinin araçlarında kullanmak üzere kendi çiplerini tasarlamaya başlayabileceğini ve bunun da yol haritaları ve tedarik zincirleri üzerinde daha fazla denetim sahibi olmalarını sağlayacağını söyledi. Öngörüye nazaran, birinci on araba üreticisinden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
51
Otomotiv dalının son devirdeki en büyük sıkıntılarından birisi çip krizi. Koronavirüs pandemisinin başlamasından sonra çip üreticileri, talebin arttığı alanlara öncelik vermişti. Akıllı telefonlardan, tabletlerden ve başka elektronik aygıtlardan gerçek manada araçlara çip kalmamış durumda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
Dünya pandemiyle uğraşırken teknoloji sektörü de uzun zaman önce patlak veren çip krizinin etkilerini atlatmaya çalışıyor. Özellikle bu olumsuz dönemden en çok etkilenenler arasında otomobil üreticilerinin de olduğu yadsınamaz bir gerçek. Zira Tesla’nın Roadster aracının tanıtımını 2023’e...
Cevaplar
0
Görüntüleme
55
Pandemi sonrası başlayan tedarik sorunları, artan çip ihtiyacı ve üretimin yeterli olmaması dünyayı büyük bir çip krizine sürükledi. Şimdiye kadar teknoloji devleri çip krizinin 2023’ten önce bitmeyeceğini varsaydı. Bu karamsar tablonun 2023 yılında bile çözülmeyeceğine inanlar da az değil...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
Otomobil üreticileri global çip sorunuyla çaba etmeye devam ederken, fabrika kapılarından yeni modeller çıkarmak için yaratıcı sorun çözme formülleri uygulamak zorunda kalıyorlar. Örneğin kimi markalar, düşük yarı iletken tedarikini önlemek için koltuk ısıtıcıları, motor stop-start sistemleri ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
858,497Konular
981,955Mesajlar
29,951Kullanıcılar
Üst Alt