iltasyazilim
FD Üye
Kurgu kuşağı; Öğrencilerin düşüncesini kurgulayıp keza açıklama etme hem de tasarlayıp çizme aşamalarını ele bölge bir etkinliktir
Kurgu kuşağının çıkış noktası
Etkinliğin çıkış noktası öğrencilerin zihin, merak ve düş güçlerinin geliştirilmesi amacıdır
Kurgu kuşağının özellikleri
1 Marifetli düşüncelerini becerikli düşünmenin birincil basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adımlar atılan armonikuşağındaki esas üzerine yapılandırırlar
2 Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden çözüme karşın zihin ve düş güçlerini yazarak, çizerek somutlaştırırlar
3 Çözüme karşın düşüncelerini başkaları göre içten anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar
4 Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler
Kurgu kuşağında neler yapılır?
1 Hafıza öğrenciye benzersiz olmalı
2 Merak, hayal ettiği ve ilerletmek istediğin ne varsa onu ele almalı
3 Düş, düşünce ve tasarım kapılarını sonsuza değin açmalı, hiçbir sınırlandırma olmamalı
4 Çözüm önerileri günümüz teknolojisiyle nasıl yapılacağı endişesi taşımamalıdır
5 Faaliyet sürecinde yapılan bütün çalışmalar kayıt altına alınır Yani tasarım günlüğü yazılır
6 Kişisel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur
7 Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır Büyük tepe bir fon kağıdına bütün tasarım günlüğü, grup normal, grup üyeleri, düşünülen çözüm tasarısının resmi, grup çalışmasını değerlendirme formu vb incelemeler yapıştırılır
8 Çözüm önerilerinin çizilerek ifade edilmesinde teknik fotoğraf kaygısı taşınmaz
9 Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler
10 Öz değerlendirme formu doldurulur
11 En sonda isteyen öğrenci etkinlik sürecini anlatır *
Kurgu kuşağının çıkış noktası
Etkinliğin çıkış noktası öğrencilerin zihin, merak ve düş güçlerinin geliştirilmesi amacıdır
Kurgu kuşağının özellikleri
1 Marifetli düşüncelerini becerikli düşünmenin birincil basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adımlar atılan armonikuşağındaki esas üzerine yapılandırırlar
2 Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden çözüme karşın zihin ve düş güçlerini yazarak, çizerek somutlaştırırlar
3 Çözüme karşın düşüncelerini başkaları göre içten anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar
4 Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler
Kurgu kuşağında neler yapılır?
1 Hafıza öğrenciye benzersiz olmalı
2 Merak, hayal ettiği ve ilerletmek istediğin ne varsa onu ele almalı
3 Düş, düşünce ve tasarım kapılarını sonsuza değin açmalı, hiçbir sınırlandırma olmamalı
4 Çözüm önerileri günümüz teknolojisiyle nasıl yapılacağı endişesi taşımamalıdır
5 Faaliyet sürecinde yapılan bütün çalışmalar kayıt altına alınır Yani tasarım günlüğü yazılır
6 Kişisel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur
7 Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır Büyük tepe bir fon kağıdına bütün tasarım günlüğü, grup normal, grup üyeleri, düşünülen çözüm tasarısının resmi, grup çalışmasını değerlendirme formu vb incelemeler yapıştırılır
8 Çözüm önerilerinin çizilerek ifade edilmesinde teknik fotoğraf kaygısı taşınmaz
9 Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler
10 Öz değerlendirme formu doldurulur
11 En sonda isteyen öğrenci etkinlik sürecini anlatır *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.