Kurtaj Caiz midir?
İslamda Kurtajın Hukmu
Dinimizde zorunlu bir sebep olmadan dollenmiş bir cocuğu aldırmak doğru değildir Ama bakım zorluğu, iş ve sair sebeplerle henuz organları tamamlanmamış ceninin alınmasında bir sakınca gormeyenler vardır İslamiyet, anne karnında teşekkul etmiş bir cocuğu duşurmeyi yasaklamıştır Hele rahimdeki cocuğun organları teşekkul edip ruh uflenmiş bir cenini duşurmek cinayettir Şayet cocuğun doğumu, annenin olumune sebep olacaksa, o zaman annenin olumu yerine cocuğu duşurmek caizdir Cocuk icin anne feda edilemez İmam Gazali, cocuk duşurmenin caiz olmadığını acıklarken diyor ki: Cocuk duşurme, mevcut olan bir varlığa karşı işlenen bir cinayettir Bu varlığın bircok aşamaları vardır İşte bu varlık aşamalarının birincisi, erkek suyu damlasının rahme girmesi, kadının suyuyla (yani yumurtayla) karışması ve canlanmaya hazırlanmasıdır ki bunu bozmak cinayettir Eğer cenin, bir ciğnem et ve kan pıhtısı (embriyo) haline gelirse cinayet daha buyur Eğer ruh uflenir, organları belirlenirse cinayet daha da artar Hele cocuk, anne rahminden diri olarak ayrılır da (dışarıda olurse) bu, cinayetlerin en buyuğudur
Fıkıhta kurtajın, ceninin oldurulmesinin ve cocuk duşurmenin caiz olup omadığı araştırılırken oncelikle bu nesnenin (ceninin) canlı ve insan olup olmadığının tesbiti uzerinde durulmuştur Ceninin canlı ve insan olduğu sabit olduğu takdirde hicbir fıkıhcı onun imhasına cevaz veremez; cunku İslam'ın nefsi, doğmuş cocuğu ve insanı oldurmeyi kesin olarak yasakladığı bilinmektedir Bazı fıkıhcıları bu konuda tereddude sevkeden ve kurtajın belli bir sure icinde caiz olduğu goruşune meylettiren sebep bilgi eksikliğidir, bir hadisi amacından saptırmak ve yanlış yorumlamaktır, bu fıkıhcıların yaşadıkları cağda kendilerine ulaşan yanlış tıp ve canlılar alemibilgisidir
İslamda Kurtajın Hukmu
Dinimizde zorunlu bir sebep olmadan dollenmiş bir cocuğu aldırmak doğru değildir Ama bakım zorluğu, iş ve sair sebeplerle henuz organları tamamlanmamış ceninin alınmasında bir sakınca gormeyenler vardır İslamiyet, anne karnında teşekkul etmiş bir cocuğu duşurmeyi yasaklamıştır Hele rahimdeki cocuğun organları teşekkul edip ruh uflenmiş bir cenini duşurmek cinayettir Şayet cocuğun doğumu, annenin olumune sebep olacaksa, o zaman annenin olumu yerine cocuğu duşurmek caizdir Cocuk icin anne feda edilemez İmam Gazali, cocuk duşurmenin caiz olmadığını acıklarken diyor ki: Cocuk duşurme, mevcut olan bir varlığa karşı işlenen bir cinayettir Bu varlığın bircok aşamaları vardır İşte bu varlık aşamalarının birincisi, erkek suyu damlasının rahme girmesi, kadının suyuyla (yani yumurtayla) karışması ve canlanmaya hazırlanmasıdır ki bunu bozmak cinayettir Eğer cenin, bir ciğnem et ve kan pıhtısı (embriyo) haline gelirse cinayet daha buyur Eğer ruh uflenir, organları belirlenirse cinayet daha da artar Hele cocuk, anne rahminden diri olarak ayrılır da (dışarıda olurse) bu, cinayetlerin en buyuğudur
Fıkıhta kurtajın, ceninin oldurulmesinin ve cocuk duşurmenin caiz olup omadığı araştırılırken oncelikle bu nesnenin (ceninin) canlı ve insan olup olmadığının tesbiti uzerinde durulmuştur Ceninin canlı ve insan olduğu sabit olduğu takdirde hicbir fıkıhcı onun imhasına cevaz veremez; cunku İslam'ın nefsi, doğmuş cocuğu ve insanı oldurmeyi kesin olarak yasakladığı bilinmektedir Bazı fıkıhcıları bu konuda tereddude sevkeden ve kurtajın belli bir sure icinde caiz olduğu goruşune meylettiren sebep bilgi eksikliğidir, bir hadisi amacından saptırmak ve yanlış yorumlamaktır, bu fıkıhcıların yaşadıkları cağda kendilerine ulaşan yanlış tıp ve canlılar alemibilgisidir