Kurumsal SEO Danışmanlığı, SEO konularında uzmanlaşmış firmaların kurumsal firmalara verdiği hizmete denir SEO, yani arama motoru optimizasyonu, kurumsal firmaların urunlerini ve hizmetlerini internet uzerinden doğru bir şekilde tanıtabilmeleri ve gorunebilirliği acısından cok onemlidir
SEO, bazı internet firmaları icin hayati onem taşımaktadır ve bu hizmet şirket iceresindeki bir ya da bir kac kişinin ustlendiği gorevle devam ettirilir Fakat diğer bir cok firma acısından boyle bir pozisyon yaratmanın maliyetli olabileceği ve pozisyona uygun kişileri tedarik etmekte zorluk yaşanabileceği goz onunde bulundurularak bu hizmeti dışardan almak daha uygun olabilir
SEO Danışmanın Gorevi
Ulkemizde SEO, eticaret yapan firmaların sayısının artmasıyla beraber populer olan ve sıkca duyulan bir terim olmaya başlamıştır Fakat bu terim genellikle memleketimizde yanlış algılanıyor Orneğin, SEO denilince akla gelen ilk şey arama motorunda bir kelime icin en ust seviyeye cıkmaktır Genelde de hep uygulanan teknik bu kelime veya kelime gruplarını iceren linkleri başka sitelerden satın alarak ana siteye yonlendirmektir Yani bu aktiviteyi başarıyla tamamlayan kişi ya da kuruluşlar SEO’yu cozmuş olurlar Bu gercekten sacmalıktan ibarettir
Fakat ulkemizde teknoloji ile alakalı bir cok konuya boyle bakılmaktadır “Adam YemekSepeticom’u kurdu, hemen para basmaya başladı, “5 tane link alalım hemen birinci yaparız seni, “Bir iPhone oyunu yapalım, hemen para kazanırız gibi cumleler kullanan, vizyon sahibi olmayan bir cok insan bulmak mumkun
Kurumsal SEO Danışmanlığı da bu anlamda basite indirgenmesi imkansız olan ve gercekten bilgi ve deneyim gerektiren bir uzmanlık alanıdır Yani bir firmada, 12 sene bu gorevi almak danışman olmak icin yeterli değildir Bu yuzden de danışmanlık verecek kişilerin iyi bir eğitim alması ve bir cok bilgi teknolojilerine hakim olması gereklidir Google, SEO ile konular hakkında bilgi verirken Matt Cutts adlı yazılım muhendisini gorevlendirmektedir Kurumsal SEO Danışmanı olan bir kişinin de yazılım sektorunden gelmesi bizce şarttır
Kurumsal Firmaların En Buyuk Sıkıntısı
Turkiye’de internet uzerinde faaliyet gosteren Hepsiburadacom, Markafonicom, Trendyolcom ve benzeri bir cok buyuk firmanın SEO’sundan gorevli kimseler bu firmalar icin tehdit oluşturabilir Genellikle bu firmalarda 20005000 TL arasında maaş alan bu kişiler, kendi şirketlerini kurma hevesine girip, “Ben hepsiburadacom’un SEO’sundan sorumluydum, ayda bana 3000 TL verirseniz size birinci yaparım diyerek kendilerini pazarlamaya calışmaktadır Bu buyuk firmaları referans gostermek onlar icin mantıklı olsa da olay bu kadar basit değildir Kimse 12 sene tecrubeyle SEO danışmanı olamaz Bu kişilerin hemen bu firmalardan ayrılma isteği de firmalar acısından pek hoş bir durum değildir
SEO Danışmanlığı Nasıl Verilmelidir?Deloitte ya da McKinsey gibi buyuk danışmanlık firmalarından birinin bir şirkete gidip, sadece 12 saat takıldığını hic duydunuz mu? Sizinle yaşamayan, firmanızın havasını koklamayan, kullandığınız teknolojilerden haberdar olmayan bir kişi nasıl danışmanlık hizmeti verebilir? Fakat iş SEO danışmanlığı olduğu zaman durum boyle gozukmektedir Kişi ayda 12 defa gelecek ya da 1015 dk sizinle telefonda konuşacak ve sonra ayda sizden 3000 TL talep edecek Boyle bir mantık olabilir mi?
SEO danışmanı olan kişinin şirket politikalarınız ve hedefleriniz doğrultusunda sizinle beraber calışması gerekmektedir Eğer şirketiniz bir icerik uretmeyi planlıyorsa bu konuda editorlerinize yol gostermeli, sosyal medyada nelerin paylaşılması gerektiğini anlatmalı ve en onemlisi size raporlar sunabilmelidir
Paranızı Sokağa AtmayınGoogle Adwords ve SEO danışmanı olduğunu iddia eden bir cok kişi piyasada turemeye başlamıştır Bu piyasa onlar icin vurkac taktiğini uygulayabilecekleri bir durumdadır Turkiye’de SEOMoz gibi bir firmada gorev alabilecek ve SEO’dan gercekten anlayan kişi sayısı cok azdır İngilizce konuşamayan ve anlamayan insanların danışman olması bu kadar dinamik ve surekli oğrenmeyi gerektiren bir alanda imkansızdır Sağdan soldan duydukları ve gordukleri bir kac taktiği pazarlamak danışmanlık değildir
SEO, bazı internet firmaları icin hayati onem taşımaktadır ve bu hizmet şirket iceresindeki bir ya da bir kac kişinin ustlendiği gorevle devam ettirilir Fakat diğer bir cok firma acısından boyle bir pozisyon yaratmanın maliyetli olabileceği ve pozisyona uygun kişileri tedarik etmekte zorluk yaşanabileceği goz onunde bulundurularak bu hizmeti dışardan almak daha uygun olabilir
SEO Danışmanın Gorevi
Ulkemizde SEO, eticaret yapan firmaların sayısının artmasıyla beraber populer olan ve sıkca duyulan bir terim olmaya başlamıştır Fakat bu terim genellikle memleketimizde yanlış algılanıyor Orneğin, SEO denilince akla gelen ilk şey arama motorunda bir kelime icin en ust seviyeye cıkmaktır Genelde de hep uygulanan teknik bu kelime veya kelime gruplarını iceren linkleri başka sitelerden satın alarak ana siteye yonlendirmektir Yani bu aktiviteyi başarıyla tamamlayan kişi ya da kuruluşlar SEO’yu cozmuş olurlar Bu gercekten sacmalıktan ibarettir
Fakat ulkemizde teknoloji ile alakalı bir cok konuya boyle bakılmaktadır “Adam YemekSepeticom’u kurdu, hemen para basmaya başladı, “5 tane link alalım hemen birinci yaparız seni, “Bir iPhone oyunu yapalım, hemen para kazanırız gibi cumleler kullanan, vizyon sahibi olmayan bir cok insan bulmak mumkun
Kurumsal SEO Danışmanlığı da bu anlamda basite indirgenmesi imkansız olan ve gercekten bilgi ve deneyim gerektiren bir uzmanlık alanıdır Yani bir firmada, 12 sene bu gorevi almak danışman olmak icin yeterli değildir Bu yuzden de danışmanlık verecek kişilerin iyi bir eğitim alması ve bir cok bilgi teknolojilerine hakim olması gereklidir Google, SEO ile konular hakkında bilgi verirken Matt Cutts adlı yazılım muhendisini gorevlendirmektedir Kurumsal SEO Danışmanı olan bir kişinin de yazılım sektorunden gelmesi bizce şarttır
Kurumsal Firmaların En Buyuk Sıkıntısı
Turkiye’de internet uzerinde faaliyet gosteren Hepsiburadacom, Markafonicom, Trendyolcom ve benzeri bir cok buyuk firmanın SEO’sundan gorevli kimseler bu firmalar icin tehdit oluşturabilir Genellikle bu firmalarda 20005000 TL arasında maaş alan bu kişiler, kendi şirketlerini kurma hevesine girip, “Ben hepsiburadacom’un SEO’sundan sorumluydum, ayda bana 3000 TL verirseniz size birinci yaparım diyerek kendilerini pazarlamaya calışmaktadır Bu buyuk firmaları referans gostermek onlar icin mantıklı olsa da olay bu kadar basit değildir Kimse 12 sene tecrubeyle SEO danışmanı olamaz Bu kişilerin hemen bu firmalardan ayrılma isteği de firmalar acısından pek hoş bir durum değildir
SEO Danışmanlığı Nasıl Verilmelidir?Deloitte ya da McKinsey gibi buyuk danışmanlık firmalarından birinin bir şirkete gidip, sadece 12 saat takıldığını hic duydunuz mu? Sizinle yaşamayan, firmanızın havasını koklamayan, kullandığınız teknolojilerden haberdar olmayan bir kişi nasıl danışmanlık hizmeti verebilir? Fakat iş SEO danışmanlığı olduğu zaman durum boyle gozukmektedir Kişi ayda 12 defa gelecek ya da 1015 dk sizinle telefonda konuşacak ve sonra ayda sizden 3000 TL talep edecek Boyle bir mantık olabilir mi?
SEO danışmanı olan kişinin şirket politikalarınız ve hedefleriniz doğrultusunda sizinle beraber calışması gerekmektedir Eğer şirketiniz bir icerik uretmeyi planlıyorsa bu konuda editorlerinize yol gostermeli, sosyal medyada nelerin paylaşılması gerektiğini anlatmalı ve en onemlisi size raporlar sunabilmelidir
Paranızı Sokağa AtmayınGoogle Adwords ve SEO danışmanı olduğunu iddia eden bir cok kişi piyasada turemeye başlamıştır Bu piyasa onlar icin vurkac taktiğini uygulayabilecekleri bir durumdadır Turkiye’de SEOMoz gibi bir firmada gorev alabilecek ve SEO’dan gercekten anlayan kişi sayısı cok azdır İngilizce konuşamayan ve anlamayan insanların danışman olması bu kadar dinamik ve surekli oğrenmeyi gerektiren bir alanda imkansızdır Sağdan soldan duydukları ve gordukleri bir kac taktiği pazarlamak danışmanlık değildir