Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kurumsallaşma

Kurumsallaşma
0
50

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
Kurumsallaşma KURUMSALLAŞMA Fakat Kim İçin? İşletmenize bir devinme kazandırmak istiyorsunuz Fakat bunu nasıl yapacaksınız??? tekrar KURUMSALLAŞMA kavramından bahsediliyor Herkes çözümün kendisinde olduğunu iddia ediyor ve rekabette önce çıkabilmek için her kafadan bambaşka bir çözüm vaadi çıkıyor Acaba sizin çözümünüz gerçekte işletmenizi kurumsallaştırmak mı? İşletmeler hepimizin bildiği gibi geliştikçe, neredeyse insan vücudu kadar karmaşık yapılara, sorunlara kavuşuyorlar Koşul böyleyken gelişimini bir noktaya kadar tamamlamış ama büyük adımı atması gereken yada yeni yeni gelişmekte olan ya da küçük fakat gelecek vaad eden işletmenize yardım çıkacak idare çözümlerinden davranmak istiyorsunuz Peki ne yapılması gerekir??? Nereden başlayacağız??? İşte cevaba ihtiyacı olan birincil soru bu aslında Ilk Kez kurumsallaşmanın ne olduğunu, nasıl bir yapı arzettiğini biliyor muyuz? Sahiden kurumsal bir işyeri olmaya mı ihtiyacımız var yoksa yönetim sistemimizin, idare yapımızın elden geçmesi tatmin edici mi? Kurumsal bir yapıya sahip olmak, yıllar boyu sürecek çalışmaların ve kurum kültürüne özgü tüm çalışanların oluşturduğu görünüm açılarının toplamıdır 612 Ayda ISO 9000 belgesi almaya yetecek çalışmalara hiç benzememektedir Birkaç danışman ile gerekirse yıllar sürecek çalışmalara adım atmak için ilk önce bu kararın getireceği maliyeti de göz önünde bulundurmak gereklidir İşletmenizin aksayan ya da geliştirilmesi gereken yönleri için danışmanlara ise ayrı bir durumdur Mesela pazarlama teşkilatımızın yetkinliğinin arttırılması, seçimi, nitelikleri, eğitimleri, yönetimi konularında bir pazarlama idare danışmanına başvurabiliriz Ya Da insan kaynakları departmanımızı güçlendirmek amacı ile performans yönetimi, çalışan psikolojisi, etkin iletişim, motivasyon, takım yönetimi, kariyer tasarlama, şirket içi eğitimler gibi alanlarda uzman danışmanlarla çalışabiliriz Lakin bunların hiçbiri tek başına kurumsallaşmaya yönelik atılan adımlar olmamaktadır Bilindiği gibi ülkemizde minik ve orta ölçekli işletmelerimiz genel olarak yollarını karanlıkta el yordamıyla bulur gibi bir aşağıda bir yukarı dalgalı bir denizde seyretmektedir Bunun sebeplerine yüzeysel olarakta inecek olursak, bu durumun kökeninde, işin nasıl yapılacağını çok iyi bilen, alaydan yetişme ustalarımızın işletme kurduklarında idare bilgisi eksikliklerinden dolayı zaman zaman sıkıntılarla karşılaşmaları ve bunlara çözüm bulamamaları yatmaktadır Hiçkimse binbir emekle ortaya çıkardığı, çoğu zorluğa göğüs gererek gözü gibi baktığı işletmesini elbette batacağını düşünerek kurmamıştır Ama ülkemizde olduğu kadar bütün dünyada bir fazla KOBİ (Minik ve Orta Yükseklik Ölçekli İşletme) yönetim eksikliklerinden nedeniyle ömrünü 5 yıla ulaştıramamaktadır Bunun esas sebebini ise başta yönetimde oluşabilecek sorunlara çözüm yaratma bilgisine sahip olmamak ve en önemlisi yönetimin belirli bir standarda oturmaması, kafadan alınan kararların, iş süreçlerinde devamlı değişikliğe yol aşması sonucu, işletmeyi sekteye uğratması oluşturuyor Bir işletmenin gerçek anlamda kurumsallaşmaya başlayabilmesi için başta o işletmenin babadan oğula devrinin gerçekleşmesi gerekmektedir Bu önemsiz gibi görünen teferruat gerçekten olayın can damarını oluşturmaktadır Çünkü birçok işletme, kurucusunun vefatı sonucu veya yönetiminin devri sonucu, varisler arasında paylaşılamamaktan ya da çok başlı yönetim düzeni yüzünden dağılmaktadır Kurumsallaşmanın özünde, işletmenin yöneticileri değişse bile devamlılığını sürdürebilmesi yatar Oluşturulacak planlı, uyumlu bir idare sistemi sonucunda, pazarlamadan tutun insan kaynakları departmanına kadar saat gibi tıkır tıkır işleyen bir sistem olmalıdır işletme Bir işletmenin kurumsallaştırılması hiçte sanıldığı dek kolay bir işlem değildir Yıllardan Beri sürecek çalışmaların sonucu olarak bir işletme kültürü ve bakışı temin etmek teker teker tüm çalışanlarla ilgilenmeyi gerektirir İnsana, işi yapana saygı ve empati her sürecin uygulanmasında temel prensiptir Çünkü bir işi en iyi bilen, o işi yapandır Biz büyük bir işyeri değiliz, topu topu 2030 kişiyiz Bırakın kurumsal bir yapıya kavuşmayı; idare sistemi oluşturmak, kaynakları etkin göstermek, daha iyiye ulaşmak için kafa yoracak vaktimiz de yok bilgimiz de Kendi yağımızla kavruluyoruz işte Şurası fazla açıkki bu us KOBİ´lerin gelişimi için kayda değer bir direnç oluşturuyor Bunun aşılmasını sağlamanın en kayda değer unsuru ilk önce bu kısır döngüden kurtulmayı istemektir Firmalara el yordamıyla değil planlı meslek yapma becerilerinin sağlanması gerekli Bunun yanısıra babadan çocuklara geçiş süreci işletmelerde birçok krize sebep olmaktadır Bilhassa üniversite açık fikirli ve geniş bir manzara açısına sahip fakat acemi, mümkün risklere ağırlık vermeyen gençlerle, tırnaklarıyla kazıyarak işletmelerini bugünlere getirmiş, yılların deneyim ve birikimine sahip, değişimleri boşboğaz riskler olarak görebilen babaları aralarında yaşanan sorunlar şirketleri krize hatta dağılmaya değin götürmektedir böylece ilk kez şirket, geçiş aşamasına adım attıysa bu konuya eğmek, eski ve yeni yöneticileri bu konuda bilinçlendirmek yönetimi geliştirme çalışmalarının en manâlı aşamalarından biridir Bunun yanısıra işletme yöneticileri, yaşları ve eğitim seviyeleri ne olursa olsun temel yöneticilik becerileri, stratejik idare, liderlik, etkili iletişim, empati, ekip yönetimi, çağdaş idare ve organizasyon teknikleri, problem çözme teknikleri, krizden çıkış stratejileri gibi alanlarda eğitim almayı bir angarya olarak görmemeliler İşletme yöneticileri, dünya üstünde yönetenler ve yönetilenler varolduğundan beri gelişen birikimleri alarak keza çözümü bulunmuş birçok problemi sorunsuzca aşmayı öğrenir ayrıca de işletmelerini daha iyiye taşımak için zorunlu olan zamana, yaşanmış tecrübelere sahip olurlar Bu sebepledir oysa KOBİ´lerimiz ilk kez, eğitimleri bir mecburiyet, üretimden çalınan bir zaman olarak görmemelidir Geniş bir vizyona sahip işletmeler, hangi durumda ve sorunda, neyin yapılması gerektiğini her yerde belirleyerek, oluşabilecek hataların her tarafta ele alınıp oluşmadan önlenmesini sağlayabilecek bir yapı sahiptir Kurumsallaşma gibi uzun vadeli yolculuklara çıkmadan önce işletmenizi çözümleme edin Neye ihtiyacınız var belirleyin Kurumsallaşma, işletme rayına oturduktan daha sonra uzun yolculuklara çıkabilme becerisidir Sığ sularda yüzmeyi öğrenelim ki, açık denizlerde fırtınalara göğüs gerebilelim Kılınç Orhan Erdemir  
 
858,497Konular
982,564Mesajlar
30,309Kullanıcılar
khanjarSon üye
Üst Alt