iltasyazilim
FD Üye
Vicdanınız rahatlatmak için suya sabuna dokunun Yeni bir araştırma el yıkamanın “temiz bir sayfa açma çağrışımıyla geçmişin kalıntılarını da temizlediğini gösteriyor
Tercihim doğru mu? Yanındakini değil de bunu almakla doğru mu yaptım? Bu sorular içinizi kemiriyor, kafanızı toplayamıyor musunuz? Yapmanız gereken en yakın lavaboya yönelmek!
Çünkü Michigan Üniversitesi (ABD) psikologlarına göre elleri yıkamak, zihindeki kuşkuları tereddütleri de yıkıyor Bedeni temizliğin, manevi temizlikle, saflıkla özdeştirilmesi yeni değil Michigan psikologlarının ortaya koyduğu yeni bulguysa, el yıkamanın “temiz bir sayfa açma çağrışımıyla geçmişin kalıntılarını da temizlediği
Aynı çekicilikte iki seçenekten birinin tercihi, bilinçaltında bir çatışma duygusu, psikolojik bir rahatsızlık yaratıyor İnsanlar da tercihlerini haklı göstererek kendilerini rahatlatmak için seçtikleri alternatifi başlangıçtakinden daha çekici, reddetikleriniyse daha itici görmeye başlıyorlar
Spike Lee ve Norbert Schwarz adlı psikologlar, bu klasik “kararsonrası çatışmasının el yıkamakla azalıp azalmadığını görmek için bir deney tasarlamışlar
Üniversite öğrencilerinden seçilen ve “bir tüketici araştırmasına yardımcı olmaları rica edilen 40 deneğin her birine ayrı ayrı uygulanan deneyde, bir müzik mağazasındaymış gibi önlerine kolan 30 CD kapağı arasından beğendiklerini seçmeleri istenmiş Denekler istendiği gibi satın almak isteyebilecekleri 10 CD’yi seçerek tercih sırasına koymuşlar Daha sonra deney yürütücüleri, “ürün sponsorunun yardımlarına karşılık kendilerine bir CD hediye edeceğini söylemiş, 5 ve 6 sıraya koyduklarından birini seçmelerini istemiş Denekler, “hediyelerini seçtikten sonra kendilerinden başka bir tüketici araştırmasına yardım için bir sıvı sabun markası konusundaki değerlendirmeleri istenmiş Deneklerin yarısı, ürünün etiketine bakmakla yetinirken, öteki yarısı sabunu ellerini yıkayarak denemeyi seçmiş
Daha sonra deney yürütücüsü, “Sponsorun dükkandan çıktıktan sonra müşterilerin ne düşündüğünü bilmek istediği gerekçesiyle CD sıralamasının bir kez daha yapılmasını istemiş Etiket okumakla yetinenlerin seçtikleri “hediyenin sıralamadaki yerini, ilk listedekine göre yükselttikleri, reddetiklerini de yine ilkindekinden daha aşağıya kaydırdıkları görülmüş El yıkayanların tercih sıralamasında yaptıkları değişiklikse daha az belirgin Bu da el yıkamanın, geçmişteki davranışların doğruluğunu sorgulama gereksinimini azalttığını gösteriyor
Kaynak:Veteknoloji
Tercihim doğru mu? Yanındakini değil de bunu almakla doğru mu yaptım? Bu sorular içinizi kemiriyor, kafanızı toplayamıyor musunuz? Yapmanız gereken en yakın lavaboya yönelmek!
Çünkü Michigan Üniversitesi (ABD) psikologlarına göre elleri yıkamak, zihindeki kuşkuları tereddütleri de yıkıyor Bedeni temizliğin, manevi temizlikle, saflıkla özdeştirilmesi yeni değil Michigan psikologlarının ortaya koyduğu yeni bulguysa, el yıkamanın “temiz bir sayfa açma çağrışımıyla geçmişin kalıntılarını da temizlediği
Aynı çekicilikte iki seçenekten birinin tercihi, bilinçaltında bir çatışma duygusu, psikolojik bir rahatsızlık yaratıyor İnsanlar da tercihlerini haklı göstererek kendilerini rahatlatmak için seçtikleri alternatifi başlangıçtakinden daha çekici, reddetikleriniyse daha itici görmeye başlıyorlar
Spike Lee ve Norbert Schwarz adlı psikologlar, bu klasik “kararsonrası çatışmasının el yıkamakla azalıp azalmadığını görmek için bir deney tasarlamışlar
Üniversite öğrencilerinden seçilen ve “bir tüketici araştırmasına yardımcı olmaları rica edilen 40 deneğin her birine ayrı ayrı uygulanan deneyde, bir müzik mağazasındaymış gibi önlerine kolan 30 CD kapağı arasından beğendiklerini seçmeleri istenmiş Denekler istendiği gibi satın almak isteyebilecekleri 10 CD’yi seçerek tercih sırasına koymuşlar Daha sonra deney yürütücüleri, “ürün sponsorunun yardımlarına karşılık kendilerine bir CD hediye edeceğini söylemiş, 5 ve 6 sıraya koyduklarından birini seçmelerini istemiş Denekler, “hediyelerini seçtikten sonra kendilerinden başka bir tüketici araştırmasına yardım için bir sıvı sabun markası konusundaki değerlendirmeleri istenmiş Deneklerin yarısı, ürünün etiketine bakmakla yetinirken, öteki yarısı sabunu ellerini yıkayarak denemeyi seçmiş
Daha sonra deney yürütücüsü, “Sponsorun dükkandan çıktıktan sonra müşterilerin ne düşündüğünü bilmek istediği gerekçesiyle CD sıralamasının bir kez daha yapılmasını istemiş Etiket okumakla yetinenlerin seçtikleri “hediyenin sıralamadaki yerini, ilk listedekine göre yükselttikleri, reddetiklerini de yine ilkindekinden daha aşağıya kaydırdıkları görülmüş El yıkayanların tercih sıralamasında yaptıkları değişiklikse daha az belirgin Bu da el yıkamanın, geçmişteki davranışların doğruluğunu sorgulama gereksinimini azalttığını gösteriyor
Kaynak:Veteknoloji
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.