teknolojiuzmani
FD Üye

Apple, dizüstü bilgisayarlar için yanlış veya aldatıcı pazarlama yapmak, müşteri desteğini suistimal etmek ve tüketici yasasını ihlal etmekle suçlanıyor. M1 MacBook serisini ilgilendiren dava, Kaliforniya’nın Kuzey Bölgesi’nde hukuk firması Bursor and Fisher tarafından açıldı.
M1 destekli MacBook Air ve 13 inç MacBook Pro, tüketiciler tarafından övgü toplamayı başarmıştı, ancak bu bilgisayarların bazı eksikleri olabilir. Birkaç kullanıcı, cihazlarını açtıklarını ve ekranlarda açıklanamayan çatlaklar keşfettiklerini iddia ediyor. Bir Reddit kullanıcısı ise 13 inç M1 MacBook’taki LCD’nin, satın aldıktan sadece bir hafta sonra açıklanamaz bir şekilde kırıldığını söylüyor. Ayrıca görünürde bir sebep olmaksızın ekranlarda siyah veya dikey çizgilerin göründüğüne dair raporlar da var.
Dava içeriğinde “M1 MacBook ekranları olağanüstü derecede kırılgan. Çatlıyor, kararıyor veya mor/mavi çizgiler ve kareler gösteriyor. Hatta başka bir şekilde tamamen çalışmayı bıraktığı için kusurlu.” cümleleri yer alıyor.

Davada ayrıca Apple’ın bunun doğru olmadığını bilmesine rağmen M1 MacBook’ları “birinci sınıf kalite, güvenilirlik ve dayanıklılık” gibi bir reklam sloganıyla tanıttığı belirtiliyor. Dahası, teknoloji devinin bahsi geçen kusurları tüketicilerden “sakladığı” iddia edildi.
Bununla birlikte bazı kullanıcıların ürünlerini garanti kapsamında servise gönderdiği ve Apple’ın tamiri reddettiği söyleniyor. Bir müşteriye ekran değişimi için 480 dolar, diğerine ise 615 dolarlık fatura çıktı. Şirkete göre sorunlar müşteriden kaynaklanıyordu ve ürünlerde herhangi bir hata bulunmuyordu.
Birçok MacBook kullanıcısını etkileyebilecek dava şu an devam ediyor.