KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?
Alışverişlerinizde:
Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz
Aldığınız malda hicbir ayıp olmamalıdır
Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği ozelliklere sahip olmalıdır
Herhangi bir malı satın alırken sozleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her turlu konuşmanız sozleşme sayılır
Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gun icinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz
Ayıplı malın değiştirilmesini,
Odediğiniz bedelin iadesini,
Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
Ucretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz
Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır
Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya uretici veya ithalatcı karşılamak zorundadır
Bir şikayetin cozumlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla caba gosterin
Size zorluk cıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi soylemeniz bile yeterli olabilecektir
Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak icin size gosterilen tum yollara başvurun
Zira boyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tuketiciye saygılı olmayan satıcıyı odullendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir
Alışverişlerinizde:
Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz
Aldığınız malda hicbir ayıp olmamalıdır
Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği ozelliklere sahip olmalıdır
Herhangi bir malı satın alırken sozleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her turlu konuşmanız sozleşme sayılır
Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gun icinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz
Ayıplı malın değiştirilmesini,
Odediğiniz bedelin iadesini,
Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
Ucretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz
Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır
Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya uretici veya ithalatcı karşılamak zorundadır
Bir şikayetin cozumlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla caba gosterin
Size zorluk cıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi soylemeniz bile yeterli olabilecektir
Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak icin size gosterilen tum yollara başvurun
Zira boyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tuketiciye saygılı olmayan satıcıyı odullendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir