Sayıştay’ın sansürlendiği belirtilen raporuna nazaran, Kuzey Marmara Otoyolu’nun (KMO) Kınalı-Odayeri kesitinde yer alan Habibler-Hasdal kısmında “geçiş garantisi” ve “işletme süresi” şirketlerin lehine değiştirildi. Şimdi trafiğe açılmayan yola “154 gün boyunca 30 milyon araçlık geçiş garantisi” ödendi. CHP Genel Lider Yardımcısı Ahmet Akın, “Milletin parası hizmet bile vermeyen otoyol üzerinden oluk oluk yandaşa aktarıldı” dedi.
Cumhuriyet'ten Fazilet Sevgi'nin haberine göre; KMO’nun Kınalı-Odayeri kısmının 7. kesiti olan Habibler-Hasdal kısmıyla ilgili tartışma yaratacak bir uygulama yapı yapıldığı ortaya çıktı. Taslak rapora nazaran, kelam konusu kesim için 1742 gün olan işletme mühleti evvel 4 bin 527 güne çıkarıldı. Akabinde geçiş garantisi sayısı artırıldı, garanti fiyatının hesaplama tekniği değiştirildi. Son olarak işletme müddeti 2 bin 822 gün azaltılarak bin 705 güne düşürüldü. Habipler-Hasdal kısmı için kabul tarihi, 21 Aralık 2020 olarak belirlendi. Fakat rapora nazaran, kelam konusu tarihte bu kısım trafiğe açılmamış olsa dahi garanti ödemesinin işlemeye başlayacağına ait bir düzenleme yapıldı. Habipler-Hasdal kısmı 21 Mayıs 2021’de hizmete açıldı. Buna nazaran, 154 gün kapalı olan yola açılmış üzere tam garanti ödemesi yapıldı.
"Bunun parası milletin cebinden alınarak yandaşın kasasına aktarılmış"
Açılış öncesi Habibler-Hasdal kısmının garanti ödemeleri işledi. Değiştirilen uygulama kontratı nedeniyle günlük araç geçiş sayılarının da artması maliyeti katladı. Buna nazaran, Habibler Hasdal kısmına 2020’de 10 gün boyunca günlük 189 bin 176 araç geçiş garantisi ödemesi yapılırken, 2021’de ise 21 Mayıs’a dek 144 gün boyunca her gün 199 bin 759 araç geçiş garantisi ödendi.Henüz trafiğe açılmamış kesim için toplamda 30 milyon 657 bin 56 araç için geçiş garantisi ödendi. Taslak raporda KGM, yapılan süreci, “kamulaştırmadan kaynaklanan gecikmeler nedeniyle otoyol kesitlerinin öngörülen tarihlerde bitirilememesi durumunda kredi kullandırma müddetinin sona ereceği” formunda gerekçelendirerek savundu. Lakin Sayıştay, “projenin uygulandığı coğrafyanın pozisyonu ve büyüklüğü göz önüne alındığında kamulaştırma ile ilgili gecikmenin olmasının öngörülebilir bir durum olduğunu” vurguladı.
CHP’li Akın, “154 gün boyunca hizmete alınmayan otoyoldan bir tek araç geçmemiş ve bunun parası milletin cebinden alınarak yandaşın kasasına aktarılmış. Sayıştay raporları ile ortaya konulan bu bilgiler millet ismine kontrolün yapıldığı TBMM’den de saklanmaya çalışılıyor. İktisadın tarihini yazdığını tez eden AK Parti iktidarı ne yazık ki Cumhuriyet tarihinin en büyük kaynak transferini yapan iktidar olarak kara bir tarih yazdı. Milletimizin cebinden alıp bir avuç yandaşını varlıklı etmek ustalığında eline su dökülemeyen iktidarın ekonomimizde yarattığı tahribatın yükünü ne yazık ki vatandaşımız ödüyor” dedi.