nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
La Mettrie, La Mettrie kim, La Mettrie hayatı
La Mettrie biyografi, La Mettrie hakkında bilgi
Frederick Julien Offray de La Mettrie (170951) bir doktordu Ateşin hemen olan ve zihin üstünde yaptığı etkileri kendisinde gözleyerek fizyolojik etmenler ve ruhsal işlemler arasındaki ilişkileri incelemeye yöneldi Histoire naturelle de l'âme başlıklı çalışması 1745'de çıktı, ve ertesi yıl Fransa'dan sürüldü 1748'de Leyden'de L'homme machine'yi yayımladı, ve benzer sene Hollanda'dan sürüldü Büyük Frederick'den iltica hakkı istedi L'homme plante 1748'de Potsdam'da çıktı
Ruhun Doğal Tarihi başlıklı çalışmasında (oysa sonra Ruh Üzerine Tahlil olarak adlandırıldı) La Mettrie insanın ruhsal fikir ve istenç yaşamının duyumlardan doğduğunu ve eğitim kadar geliştirildiğini ileri sürer Duyuların olmadığı yerde hiçbir fikir yoktur; daha az duyu daha eksik akıl demektir; ve nerede eğitim ve öğretim düzeyi düşükse, orada düşüncelerin bir yetersizliği söz konusudur Ruh veya hemen olan özsel olarak fiziki yapı üzerine bağımlıdır, ve ruhun doğal tarihi fizyolojik süreçlerin sağın gözlemleri aracılığıyla incelenmelidir Duyular, der La Mettrie, onun filozoflarıdırlar Özünlü olarak bedenden egemen tinsel bir ruh kuramı gereksiz bir önsavdır
İnsan Bir Makine'de La Mettrie Descartes'ın dirimli bedeni bir cihaz olarak betimlemesine değinir Fakat onun görüşünde Descartes'ın ikiciliği ileri sürmek için, benzeşen deyişle insandan özdekselolmayan ve hür bir düşünen töz ile uzamlı bir tözden, bedenden oluşuyor olarak söz etmek için hiçbir dayanağı yoktu Bedensel örgenliğe ilişkin yorumunu bütün insana uygulaması gerekirdi bununla birlikte La Mettrie kendi özdek düşüncesinde Descartes'dan manâlı ölçüde ayrılır Çünkü özdek salt bir uzam değildir: keza devim gücüne ve duyum sığasına da iyedir En azından, örgütlenmiş veya düzenlenmiş özdek onu düzenlenmemiş özdekten ayıran bir devim ilkesine iyedir; ve duyum devimden doğar Bu doğuşu açıklayamıyor veya sonuna değin anlayamıyor olabiliriz; lakin özdeğin kendisini ve esas özelliklerini sonuna dek anlamamız olanaksızdır Gözlemin bize devimin, eş deyişle örgütlü özdeğin ilkesinin doğduğu güvencesini vermesi yeterlidir Ve, devim ilkesi verildiğinde, yalnızca duyum yok fakat tüm diğer ruhsal yaşam biçimleri de doğabilirler Kısaca, bütün yaşam biçimleri en sonunda değişik fiziksel örgütleniş biçimleri üstüne bağımlıdır hiç kuşkusuz, bir makine andırımı insanı ifade etmek için tatmin edici değildir Ayrıca bir bitki andırımını da kullanabiliriz (bu yüzden, L'homme plante) Lakin bu çağırmak değildir fakat Doğada kökensel olarak birbirlerinden ayrı düzeyler vardır Onda tür ayrımlarından fazla derece ayrımlarını buluruz
Din sorunlarında La Mettrie tam bir bilinmezcilik ileri sürdü Fakat yaygın bir biçimde bir tanrıtanımaz olarak görülüyordu Ve, fiilen de, Bayle'in tanrıtanımazlardan oluşan bir Devlet olanaklıdır önesürümünü bunun yalnızca olanaklı değil ama istenebilir de olduğunu ekleyerek geliştirmeye çalıştı Diğer bir deyişle, din yalnızca ahlaktan bütün olarak öbür olmakla kalmaz, bir de ona düşmandır da La Mettrie'ün törel düşüncelerine gelince, bunların doğası çalışmasının başlığı tarafından yeterince belirtilir *
La Mettrie biyografi, La Mettrie hakkında bilgi
Frederick Julien Offray de La Mettrie (170951) bir doktordu Ateşin hemen olan ve zihin üstünde yaptığı etkileri kendisinde gözleyerek fizyolojik etmenler ve ruhsal işlemler arasındaki ilişkileri incelemeye yöneldi Histoire naturelle de l'âme başlıklı çalışması 1745'de çıktı, ve ertesi yıl Fransa'dan sürüldü 1748'de Leyden'de L'homme machine'yi yayımladı, ve benzer sene Hollanda'dan sürüldü Büyük Frederick'den iltica hakkı istedi L'homme plante 1748'de Potsdam'da çıktı
Ruhun Doğal Tarihi başlıklı çalışmasında (oysa sonra Ruh Üzerine Tahlil olarak adlandırıldı) La Mettrie insanın ruhsal fikir ve istenç yaşamının duyumlardan doğduğunu ve eğitim kadar geliştirildiğini ileri sürer Duyuların olmadığı yerde hiçbir fikir yoktur; daha az duyu daha eksik akıl demektir; ve nerede eğitim ve öğretim düzeyi düşükse, orada düşüncelerin bir yetersizliği söz konusudur Ruh veya hemen olan özsel olarak fiziki yapı üzerine bağımlıdır, ve ruhun doğal tarihi fizyolojik süreçlerin sağın gözlemleri aracılığıyla incelenmelidir Duyular, der La Mettrie, onun filozoflarıdırlar Özünlü olarak bedenden egemen tinsel bir ruh kuramı gereksiz bir önsavdır
İnsan Bir Makine'de La Mettrie Descartes'ın dirimli bedeni bir cihaz olarak betimlemesine değinir Fakat onun görüşünde Descartes'ın ikiciliği ileri sürmek için, benzeşen deyişle insandan özdekselolmayan ve hür bir düşünen töz ile uzamlı bir tözden, bedenden oluşuyor olarak söz etmek için hiçbir dayanağı yoktu Bedensel örgenliğe ilişkin yorumunu bütün insana uygulaması gerekirdi bununla birlikte La Mettrie kendi özdek düşüncesinde Descartes'dan manâlı ölçüde ayrılır Çünkü özdek salt bir uzam değildir: keza devim gücüne ve duyum sığasına da iyedir En azından, örgütlenmiş veya düzenlenmiş özdek onu düzenlenmemiş özdekten ayıran bir devim ilkesine iyedir; ve duyum devimden doğar Bu doğuşu açıklayamıyor veya sonuna değin anlayamıyor olabiliriz; lakin özdeğin kendisini ve esas özelliklerini sonuna dek anlamamız olanaksızdır Gözlemin bize devimin, eş deyişle örgütlü özdeğin ilkesinin doğduğu güvencesini vermesi yeterlidir Ve, devim ilkesi verildiğinde, yalnızca duyum yok fakat tüm diğer ruhsal yaşam biçimleri de doğabilirler Kısaca, bütün yaşam biçimleri en sonunda değişik fiziksel örgütleniş biçimleri üstüne bağımlıdır hiç kuşkusuz, bir makine andırımı insanı ifade etmek için tatmin edici değildir Ayrıca bir bitki andırımını da kullanabiliriz (bu yüzden, L'homme plante) Lakin bu çağırmak değildir fakat Doğada kökensel olarak birbirlerinden ayrı düzeyler vardır Onda tür ayrımlarından fazla derece ayrımlarını buluruz
Din sorunlarında La Mettrie tam bir bilinmezcilik ileri sürdü Fakat yaygın bir biçimde bir tanrıtanımaz olarak görülüyordu Ve, fiilen de, Bayle'in tanrıtanımazlardan oluşan bir Devlet olanaklıdır önesürümünü bunun yalnızca olanaklı değil ama istenebilir de olduğunu ekleyerek geliştirmeye çalıştı Diğer bir deyişle, din yalnızca ahlaktan bütün olarak öbür olmakla kalmaz, bir de ona düşmandır da La Mettrie'ün törel düşüncelerine gelince, bunların doğası çalışmasının başlığı tarafından yeterince belirtilir *