Lastik Hava Basıncı Ne Kadar Olmalıdır
Aracınızı hava basıncı duşuk lastiklerle surduğunuzde, lastiklerin ani bir şekilde patlaması riski ile karşı karşıyasınızdır ki, bu da otomobilinizin yoldan cıkmasına neden olabilir
Lastiğiniz icin doğru hava basıncının ne olduğundan emin değilseniz, arac ureticisi tarafından hazırlanan kullanım kılavuzunuza bakınız veya lastik uzmanınız ile temasa gecinizOtomobilin dengede olması icin gerekli onarka lastik basınc farklılığına mutlaka uyulması gerekirLastikte, duşuk hava basıncı aşağıdaki arızalara sebep olur
Uretici firmalar tarafından belirlenen lastik şişirme basıncları soğuk bir lastiğin 15 °C ortam sıcaklığında gereken şişme basınclarıdır Lastikte yanak esnemesi , aşındırıcı yol koşulları , yuksek miktarlarda kullanılan fren ve karkasın surekli gerilim altında olması sonucu ısınma dolayısıyla basınc artması olacaktır Basınc ile kilometre verimi arası ilişki yandaki diagramda acıkca gorulmektedir Uygun basınc ile tam randıman elde edilirken %20 yuksek basınc randımanı %10, %20 duşuk basınc lastik omrunu %15 duşurecektir Duşuk basınc yuksek basınca gore lastikte daha fazla hasar oluşturur
Aracınızı hava basıncı duşuk lastiklerle surduğunuzde, lastiklerin ani bir şekilde patlaması riski ile karşı karşıyasınızdır ki, bu da otomobilinizin yoldan cıkmasına neden olabilir
Lastiğiniz icin doğru hava basıncının ne olduğundan emin değilseniz, arac ureticisi tarafından hazırlanan kullanım kılavuzunuza bakınız veya lastik uzmanınız ile temasa gecinizOtomobilin dengede olması icin gerekli onarka lastik basınc farklılığına mutlaka uyulması gerekirLastikte, duşuk hava basıncı aşağıdaki arızalara sebep olur
Uretici firmalar tarafından belirlenen lastik şişirme basıncları soğuk bir lastiğin 15 °C ortam sıcaklığında gereken şişme basınclarıdır Lastikte yanak esnemesi , aşındırıcı yol koşulları , yuksek miktarlarda kullanılan fren ve karkasın surekli gerilim altında olması sonucu ısınma dolayısıyla basınc artması olacaktır Basınc ile kilometre verimi arası ilişki yandaki diagramda acıkca gorulmektedir Uygun basınc ile tam randıman elde edilirken %20 yuksek basınc randımanı %10, %20 duşuk basınc lastik omrunu %15 duşurecektir Duşuk basınc yuksek basınca gore lastikte daha fazla hasar oluşturur