Steam, dünyanın en büyük dijital oyun dağıtım servisi olarak biliniyor ve kullanıcı sayısı gün geçtikçe artıyor. Bu artışın suratını 2019 yılında 95 milyon olan aylık faal kullanıcı sayısının 2020’de 120 milyona ulaşmasından anlayabiliriz. Fakat mağazasında binlerce oyun bulunan Steam, buna karşın çok sevilen bir cihandan birkaç çevrimiçi oyunun faal kullanıcı sayısının bayağı gerisinde kalmış durumda.
League of Legends’ın öldüğü ve eskisi kadar tanınan olmadığına dair muhabbetlere denk gelmişsinizdir. Oyun yeni olmadığı için eskisi kadar konuşulmadığı gerçek, lakin son datalara bakacak olursak LoL ve birebir kozmosta geçen birkaç oyunun etkin kullanıcı sayısı hiç olmadığı kadar yüksek. Hatta o denli ki, mağazasındaki yaklaşık 10 bin oyunla milyonlarca kullanıcıya hizmet veren Steam, büyük farkla LoL kainatına ilişkin 5 oyunun gerisinde kalmış durumda.
Ortada 60 milyon kullanıcı fark var
Riot Games, bugün paylaştığı bir tweet’le aylık 180 milyon faal kullanıcı sayısına ulaşıldığını duyurdu. Şirket hangi oyunları kastettiğini açıkça belirtmeyince toplumsal medya kullanıcıları doğal olarak bu soruyu sordu. Riot Games ise bu sayının LoL kainatına ilişkin League of Legends, League of Legends: Wild Rift, Legends of Runeterra, Teamfight Tactics ve Fight for the Golden Spatula oyunlarına ilişkin olduğunu açıkladı.
Steam, şu anda aylık 120 milyon faal kullanıcıya sahip bir platform olarak kendi bölümünde başkan pozisyonunda. Bu tahtın el değiştirmesi ise pek kolay görünmüyor. Fakat Bir avuç oyunun böylesi bir platftormu 60 milyon kullanıcıyla geride bırakması da bir epey farklı. Steam şayet bu oyunları bünyesinde barındırıyor olsaydı, kim bilir aylık kullanıcı sayısı kaç milyona ulaşacaktı?