Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Legendary

Legendary
0
102

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Legendary

Efsanevi kötü

Oyun dünyasında zannetmiyorum ama FPS aksiyon tarzında başka bir türe rahatlıkla konu bulma ihtimali vardır Neden mi? bir defa başlı başına İkinci Dünya Savaşı var, olmadı Vietnam ya da diğer güncel bir askeri operasyona dayalı bir konu, devamlılık Onu geçelim, nadiren orijinal fikirleriyle birkaç oyun çıkar, herhangi bir konsepti ilk kez deneyip zihinlerde yer eder, sonradan onu kullanan başka oyunlar çıkar; ama ilk oyun daima hatırlanır

Bambaşka bir silah türü ya da oynanış mekaniği olabilir bu; yaşamsal noktalara küçük rötuşlarda bulunup türün gelişimine ön ayak olabilen oyunlar da hatırlanır Yani bir şekilde bir takım oyunlar türü domine eder, haliyle pek olur, anında her nesil için geçerlidir bu, ondan sonra da ardından gelen diğer oyunlar da kendince bir şeyler elde etmeye çalışır Bazıları yüksek bütçeli olamaz fakat becerikli fikirlerle kendini beğendirme çabasına girer; fakat bir kısmı da tam anlamıyla dış lâstik toplarlar Legendary böyle bir oyun Herhangi bir konuda türe katkıda bulunmaya çalışır cinsten bir oyun değil Şayet hiç böyle bir amacı yok, olmadı da; o kendi halinde naçizane bir shooter, naif, ona kötü gözle bakmamalıyız, aramıza almalıyız Bunu yapmalıyız, fakat Legendary'nin bizim şu sorumuza yanıt verip veremeyeceğini de bilmeliyiz Neden PS3 ve X360'a meydana çıkan, en nihayetinde para harcanıp emek sarf edilen bir oyun herhangi bir şey vaat etmez?

Bir efsaneydi senle beraber edinmek

Oyunumuzun ismi Legendary; yani Efsanevi, kendisiyse FPS bir aksiyon oyunu İsminden kaynaklanan iddialı bir birincil intiba yaratmaya çalıştığı keskin, fakat bunun kokan bir hareket olma ihtimali de var Başlamadan evvel böylesi çekincelerle bakıyorsunuz oyuna, ben pek baktım kişisel olarak, sonradan bu çekincemde hileli olmadığımı gördüğüme sevindim Legendary'nin efsanesi ile ilgili olduğu kısmı konusunda, yani Pandora'nın Kutusu'nda gizli Oyunda profesyonel bir hırsız olan Jack Deckard'ı yoklama ediyoruz ve bize bahşedilen görev de Pandora'nın Kutusu'nu New Yor şehir halkı müzesinden çalmak Yalnız bütün bu esnada kutuyla etkileşime geçiyoruz ve kutunun açılmasına sebep oluyoruz Eh, Pandora'nın Kutusu'ndan da haliyle salkım salkım üzüm çıkmıyor; mitolojide de anlatıldığı üzere bin türlü bela, müsibet, hastalık insanoğlunun başına sarılıyor Oyunun konu olarak karşımıza çıkardığı bu belalar ise mitolojide bahsi geçen, şehrimizi yerle bir etmek için salınmış bin türlü mahlukat Legendary de bu noktadan itibaren sizi önünüze çıkan bu yaratıkları öldürerek, harabeler ve türlü başka mekanlarda yolunuzu bularak ilerlediğiniz bir oynanışla başbaşa bırakıyor

Sahiden oyuna başladığınız birincil 2025 dakika epeyce heyecanlı ve oldukça sürhatli Çünkü bu vakit zarfında sürekli olarak kaçıyorsunuz ve şehirde olanların neden kaynaklandığından da bihabersiniz Etrafta griffonlar uçuşup insanlara saldırıyorlar ve bütün da şehir halkı merkezinin ortasında etraftaki arabaları, otobüsleri, diğer araçları manyetik bir güçle toplayarak devasa bir golem inşaa oluyor kendi kendine Sonra küçük ejderler çıkıyor alevlerin olduğu yerlerden ve derhal ardından şayet de oyunun tek büyük artısı kurtadamlarla çaba etmeye başlıyorsunuz Legendary'deki her türlü yaratığın bir zayıf yönü var ve çoğunlukla yalnızca bu şekilde daha alçak edilebiliyorlar Kurtadamların özelliği ise sadece kafalarını kopardığınızda ölebiliyor olmaları Ama bu size ilk bakışta basit görünmesin; çünkü kurtadamlar kaçıyorlar, kafalarını saklıyorlar, çok hızlı saldırıyorlar, duvarlarda yürüyebiliyorlar ve etraftaki diğer cisimleri, varilleri ve kutuları mesela, size fırlatabiliyorlar

Kurtadamlarla yapacağınız mücadeleler Legendary'nin akılda kalmaya yatkın tek özelliği Onun açık havada sağ elinizde silahınızı tutuyor, sol elinizleyse özel gücünüzü aktive edebiliyorsunuz Bu özel gücü Pandora'nın Kutusu ile ilk etkileşime geçtiğinizde elde ediyorsunuz ve ondan sonra oyunun ardına kadar bir şekilde kesintisiz kullanıyorsunuz En çok kullandığınız yönü ise öldürdüğünüz yaratıkların ruhlarını toplayıp istediğinizde kullanarak sağlık kazanabiliyor oluşunuz Ekranın sol daha aşağı kısmındaki barın derhal baş tarafında bir küre var Bu kürenin içeriğini etraftan topladığınız ruhlar oluşturuyor ve sağlığınız azaldıkça F'ye basarak canınızı doldurabiliyorsunuz Bu bununla birlikte oyunda hiçbir şekilde sağlık durumu paketi bulunmadığı anlamına da geliyor Elinizdeki güçle etraftaki kutuları dağıtıp emniyet panellerini anında aktive etme gibi bir olayınız da var Fakat bunlar sizde oynanışın çeşitlenerek geliştiği izlenimini uyandırmasın; zira bir süre daha sonra yapmanız gereken şeyler sıraya bindiği için güvenlik paneli kırma, vana çevirme veya kutu fırlatma işleri angaryadan diğer bir şey olmamış oluyor

Efsaneydi diyorum!

Legendary fazla çizgisel bir oyun Güya oyunun mekanları geniş alanlarda geçiyor Geçiyor geçmesine de, bu bölgelerin birçok ya değişik başka engellerle sınırlandırılmış veya zaten gidebileceğiniz tek bir doğrultu olduğu için süsten öteye geçememiş Bu olay sizi birincil bölümlerden itibaren rahatsız etmeye başlıyor ve sonraki bölümlerde yerler değişse de gideceğiniz tek bir istikamet olduğundan kesin olduğunuz için kusur yapma şansınız da olmuyor Koridorlarla oluşturulmuş bölümlerde bu bakımdan zaten bir problem değil Buna ilaveten, gideceğiniz yol yarı belirli değilmiş gibi, Q'ya bastığınızda gitmeniz gereken yeri oyun alanı üstünde belirten bir işaretçi de belirmiş oluyor Bu sayede gitmemiz gereken yeri görebiliyoruz Zaten tek bir yola sahip Legendary'nin birim tasarımlarında kaybolmamamız için böylesi bir hizmet verdiği için yapımcılara teşekkür etmek gerekir sanırım Amaç alma işlemi ise farklı bir sorun Düşmanlarınızın büyük bir çoğunluğu sizinle kafa kafaya mücadeleye giriştiği için genelde artı işaretçisi düşmanın burun deliğinin içinde oluyor Böylesi anlarda silahınızla fazla işaretçinin arasındaki orantısızlık fazla daha belirginleşiyor ve amaç almak, fareyi buna kadar yol göstermek doğrusu de bir meseleye dönüşüyor

Unreal 3 grafik motorunu kullanan oyun birazcık eski bir bakış ortaya koyabilir; lakin yine de Unreal 3 engine'in bundan daha iyisini yapabildiğine çok kere tanık olduk Evvelden hazırlanmış bazı aksiyon anları ve ilk bölümün bazı karelerinde gözümüzün içine içine sokulan büyük golem'in görüntüsü dışarıda görsel zevkten böylece de söz etmek içten yok Hele grafiklerin sıklıkla bozulmalara uğraması ve ara sıra görünmeyen duvarlara ya da engellere takılınması fazlasıyla işaret unsurun oluşmasına sebebiyet veriyor İnsan karakterlerin modellemelerindeki hatalar ise az kalsın yüzlerinden okunuyor

Legendary benim böylece sevmediğim bir nesil olan FPS'de hatırlamayacağım oyunlardan biri Kendi adıma ise Merlin'de bu puanı vermemin garipliğinden söz edebilirim Nitekim oyun tekrar oynanabilirlik, ağırlama, orijinallik gibi kavramlardan, puanlandırma standartlarımız nedeniyle, bir değerlendirmeye ast olamıyor Güzel, olamayışı kendi yararına olmuş; zira bu onun puanını fazla daha düşürürdü Piyasada Legendary'den daha nitelikli fazla sayıda oyun var
Her ne değin FPS oyunlarının genel değerine en çok etki eden noktalardan birini oluşturmasa da konusuyla başarılı ve derin oyunların diğerlerinden daha öncelikli olduğu da bir reel Tabii tek başına konu da bir işe yaramıyor doğal olarak, kaldı fakat bu bir adventure değil; o yüzden vuruş şehvetli, bölüm tasarımları ve zorluk derecesi kesinlikle daha çok uyarı edilesi öte yandan bir FPS'nin Pandora'nın Kutusu'ndan yola çıkarak senaryosunu o yönde oluşturması da öyle alışıldık yok Nitekim adventure oyunlarına daha zengin bir kaynak oluşturabilecek bir kapı burası O yüzden azıcık bambaşka ve çetrefilli bir süreklilik akışı bekliyorsunuz, lakin gelin görün ancak oyuna girdiğinizde bu hususta yaratabileceğiniz beklenti de yerle bir oluyor Oyunun az önce bahsettiğim konusu, ilerleyen bölümlerdeki bazı dönüm noktalarında küçük çaplı hoşluklar yaratsa da genel olarak oldukça banal ve monoton Ctrl tuşuna bastığınızda gelen ekranda süreklilik içerisine dahil olan karakter ve kuruluşların tanıtımı ve ilerledikçe edindiğiniz bilgilerle güncellenmesi durumu oyuna suni bir arkaplan oluşturmak namına tasarlanmış Bunları takip ederek oyundaki karakterlerin ağırlığını veya gelişmelere göre kimin ne daleveralar çevirdiğini gözlemlemek isteyebilirsiniz; lakin buna gereksinim duyacağınızı sanmıyorum, zira oyuna bu kadar uzun zaman dayanma edebileceğinizi düşünmüyorum







*
 
858,467Konular
981,167Mesajlar
29,536Kullanıcılar
uugar9990Son üye
Üst Alt