Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Lider Olmanın Anahtarı: İletişim

Lider Olmanın Anahtarı: İletişim
0
54

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Lider Olmanın Anahtarı: Irtibat lider olmak için ne yapmalı lider almak için neler yapmalıyız hangi özelliklere sahip gerekir ne yapmalıyız hangi özelliklere sahip olmalıyız Bunları biliyor muydunuz?köşemizle başlayalım: Firmalarda, alınan kararların sıradan yüzde 50'si başarısızlıkla noktalanıyor Yeni ürünlerin yaklaşık yüzde 95'i başarısız oluyor Stratejik satın alma ve birleşmelerin yüzde 65'i olumsuz sonuçlanıyor Minik ve orta ölçekli işletmelerin yüzde 60'ı birincil 6 sene içinde kapanıyor Tüm dünyada, 10 yılını doldurmadan kapanan firmaların oranı ise yüzde 82 Evet, karnemiz kötü 'İş hayatı' dersi olsaydı toptan sınıfta kaldık bu rakamlarla Tabii ki tüm kararlarımız da yanlış değil; ama kabul etmeliyiz fakat 'çoğu kararımız' yanlış İşte bu noktada, iyi bir yönetici elde etmek, hatta daha da ötesi iyi bir lider almak, yük kazanıyor 'Yönetici edinmek' ile 'Lider olmak' aynı şeyler yok 'Yöneticilik' öğrenilebilir; okulda, kurslarda kavranabilir ve benimsenebilir 'Liderlik' ise kazanılmalıdır, hak edilmelidir Ihtiraslı edinmek ve kesintisiz iletişim içinde edinmek gibi anahtar bazı şahsiyet özelliklerine sahip edinmek sizi bir adım öne geçirebilir Peki nasıl bu değin çok hatalı yapıyoruz? Steve Smith ve Dave Markum'un fazla satan kitapları 'businessThink'te de özetledikleri gibi, başarıyı engelleyen üç manâlı etken var: Benlik, (artı) hız ve (geriye doğru dönük) çözümler Bilhassa ego, benim favorim; kişisel olarak de fazla tecrübe etmiş biri olarak nasıl olursa olsun Hem çalışan hem de ara sıra idare eden olarak! Maalesef, iş kararlarının üçte birinden fazlası benlik bazlı veriliyor Ohio Devlet Üniversitesin'de Paul Nutt göre gerçekleştirilen araştırmada, yöneticilerin yüzde 81'inin kararlarını, sunulan önerinin gücü bir uçtan bir uca yok, yalnızca ikna yoluyla aldıkları belirlenmiş Tekrar yöneticilerin yüzde 87'si kendisine güveniyor fakat yalnızca yüzde 27'lik bir kesim iş arkadaşlarına güveniyor Yani yönetici iyi de, diğerleri çürük elma! üstelik madalyonun değişik yüzüne bakalım; yani 'çalışanlar yöneticileri hakkında ne düşünüyor?' diye 2007 yılında, Watson Wyatt Worldwide Danışmanlık firması göre, 12 bin Amerikalı çalışanla yapılan araştırmada, çalışanların yüzde 51'inin üst seviye yöneticilerine güven duymadıkları belirli Aynı araştırmada, yöneticilerinin 'personelle ilişkilerinde aktif' olduğuna inananların oranı ise yalnızca yüzde 43 olarak saptanmış Yani, Amerika'da, çalışanlar yöneticilerinin liderlik vasıflarından ağırlıklı olarak hoşnut yok, ve bu da onlara aleyhinde duydukları güveni azalttığı gibi, egzersiz motivasyonlarını düşürüyor ve genel verimliliği etkiliyor EY LİDER, GELDİYSEN 'EVET' DE 'İyi idareci İyi lider' denkleminin çalışanlar tarafından resmine bir de Türkiye için bakalım dedik ve bu hafta İnsankaynaklaricom'la yaptığımız ankette Bir yönetici nasıl 'lider' olarak kabul görür?sorusuna yanıt aradık Anketimize yanıt veren 3,960 kişinin yüzde 42'si liderliği 'erişilebilirlik' ve 'iletişim' üzerinden tanımladı Yani az kalsın Amerika'daki araştırmayla aynı oranda yöneticilerin 'irtibat eksikliği' gündem edilmiş oldu Anketimizde ikinci sırada ise, liderlik için yöneticilerin 'beklentileri daha net olmalı' dendi 2006'da Amerika'da Aboutcom adlı insan kaynakları sitesinde yapılmış olan bir ankete katılan 6,652 kişinin yüzde 37'si de, 'kötü idareci'nin 'az yönlendiren' olduğundan ve net hedefler koyamadığından dem vurmuş Özetlersek, iyi bir lider olmanın normları global olarak fazla fakat fazla aynı, hem de liste olarak oldukça kısa gözüküyor Sanırım bir de, sizlere bambaşka bir açılma sağlaması namına, iyi bir lider 'duygusal açıdan nasıl olmamalı?' ile ilgili bir liste vermekte fayda olabilir: Pervasız, vicdan azabı duyan, korkan, ihtiraslı, kavgalı ve gururlu olanların liderlik vasfını yargı etmede çıkmaz sokakta olduklarını bildirmek tatmin edici olur illaki GELECEĞİ GÖRMEK VE LIDERLIK Olur Ya çalışanlar, kendileriyle ilişkileri açısından önemsemedikleri için, bunu dillendiremiyor lakin, liderliğin manâlı bir parçası da 'geleceği görmek' ve ona göre yol almak Özellikle 'inovasyon' kavramının yükseldiği bu son dönemlerde, geleceğe odaklanmayan bir yöneticinin 'lider' olduğunu anlatmak oldukça güç Mesela bir CEO düşünün, yani bir firmanın en tepe yöneticisini Sizce zamanının ne kadarını geleceğe ait konuları düşünerek geçiriyordur? Önemli bir kısmı olsa gerek yok mi? Sonuçta geleceği varsayım ederek sizi yönlendirecek ve size reel liderliği ama bu şekilde yapacak Ancak araştırma sonuçları öbür şeyler söylüyor Gerçi mahremiyet ve varmak zorluğu nedeniyle, aracısız CEO'ların kendileriyle yapılmış çalışmalar değil Fakat bir takım çıkarsamalar ve tahminler var Mesela 1994'te Hamel ve Prahalad adlı iki akademisyen, üstteki seviye yöneticilerin zamanlarının yüzde 3'ünden azını geleceğe yönelik kurumsal bir bakış açısı meydana getirmek için harcadıklarını varsayım etmiş Ohio Devlet Üniversitesi'nin yakın tarihli araştırmasında, yöneticilerin yalnızca yüzde 7'sinin uzun dönemli öncelikler belirledikleri ortaya çıkmış Journal of Marketing'de 2007 yılında yeni yayınlanan bir makalede de, halka açık 176 firmanın toplam 867 hissedarına gönderilen anketlerden alınan sonuçlara kadar, açıklama edilen düşüncelerinendişelerin yalnızca yüzde 9'unun 'gelecek odaklı' olduğu belirlenmiş Tekrar yaklaşık 10 takvim bir dönemdeki takvim finansal raporların ve içindeki yazıların gramatik olarak incelenmesi sonucu (cekcak eki yararlanma gibi), CEO'lar aralarında gelecek odaklı görüşlerin çok çeşitlilik gösterdiğinin (yüzde 0 ila yüzde 20 arasında bir varyasyonla) belirlenmiş olması da bireysel farklılıkları vurgular nitelikte Evet, hem içeride elemanlarla hem de dışarıda dünyayla ilgilenerek yapacağı çok işi var bir liderin Fakat ne yapalım lider olmak, hele dahası doğru karar oranı yüksek olan (nadir) bir lider elde etmek da bir böylece baskı Farklılık fakat böyle yaratılabiliyor Tarih de fakat böylelerini yazıyor ANKET SONUÇLARI Sizce yöneticiniz daha iyi bir lider edinmek için ne yapmalı? Daha erişilebilir ve herkesle iletişime açık olmalı yüzde 41,92 Beklentileri daha net, geribildirimleri daha yapıcı olmalı yüzde 27,63 Hata yaptığında başkalarını suçlamak yerine kabul etmeli yüzde 19,14 Daha artı dinlemeli yüzde 11,31 Umut Sarp Zeylan  
 
858,494Konular
981,563Mesajlar
29,681Kullanıcılar
ghbfghSon üye
Üst Alt