Geçtiğimiz pazar günü Peru, büyük bir sarsıntı felaketi yaşadı. 8.0 şiddetindeki zelzele sonrası ortamdaki altyapılar büyük zarar gördü. Sarsıntıya en süratli reaksiyon veren kuruluşlardan biri ise Alphabet’in yan kuruluşu Loon oldu.
Loon’un ortama gönderdiği balonlar, çökmüş olan internet altyapısının tarafına LTE internet ilişkisi sağlıyor. Loon, reaksiyon verme müddetlerinin firmanın potansiyelini gösterdiğini söylüyor.

Bu tıp bir çalışmayı birinci kere yapmayan Loon, daha evvel de Maria Kasırgası sonrası Porto Riko’da 100 bin insana internet sağlamıştı. Lakin bu vakada, balonların canlı hale gelmesi dört hafta sürmüştü. Peru’daki fark ise, firmanın hali hazırda memleketler arası operatör Telefonica ile görüşmelere devam etmesinden kaynaklanıyor. Firma geçen ay devlette altyapı kurmaya ve balonları test etmeye başlamıştı, o yüzden çok süratli reaksiyon gösterebildiler.
Firma bu durumu reaksiyon vermekten fazla hazırlıklı olmak olarak tanımlıyor. Balonlardan internet sağlamak hayli karmaşık bir süreç ve Loon servislerinin bulunduğu memleketler, felaketlere karşı daha hazır durumda oluyor. Firma bir blog gönderisinde bu durumdan bahsederek, Peru örneğindeki üzere hizmetlerinin faal olduğu memleketlerde reaksiyon müddetlerinin haftalardan günlere, velev saatlere indiğini belirtiyor. Loon, balon destekli servisleri için daha ziyade devletle çalışmayı amaçlıyor.